کد خبر: 4111
1399/05/28 - 14:13


لایروبی رودخانه زنجانرود در مسیر پل‌های تاریخی انجام می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از لایروبی و پاکسازی رودخانه زنجانرود در محدوده پل‌های تاریخی خبر داد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- / مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از لایروبی و پاکسازی رودخانه زنجانرود در محدوده پل‌های  تاریخی خبر داد.

امیر ارجمند با اعلام این خبر افزود: متاسفانه آبگیرهای غیرقانونی ساخته شده توسط کشاورزان در مسیر رودخانه و مجاور پل تاریخی، باعث انباشته شدن آب در عرصه ساختار تاریخی سه پل میربها، سید محمد و سردار شده است که باعث رشد افزون گیاهان، درختچه‌ها و  عدم هدایت طبیعی آب رودخانه در بستر رودخانه زنجانرود و آسیب به پل‌های تاریخی شده است که با پیگیری استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان به‌عنوان متولی ساماندهی زنجانرود انتخاب شده است.

 ارجمند افزود: این لایروبی با نظارت و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی انجام خواهد شد و در صورت آسیب احتمالی، مرمت اضطراری پل‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: پل‌های تاریخی زنجان به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و تبادلات منطقه‌ای از جمله پل‌های تاریخی مهم کشور است./روابط عمومی/

انتهای پیام


صدای زنجانلایروبی رودخانه زنجانرودامیر ارجمندپل‌های تاریخی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4111


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»