کد خبر: 4119
1399/05/29 - 13:12


بارندگی‌های زنجان در مقایسه با درازمدت ۲۳ درصد افزایش دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: میزان بارندگی‌های این استان تا ۲۸ مردادماه سال جاری ۳۷۶ میلی‌متر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۱۵ میلی‌متر بود ۹ درصد منفی است اما در مقایسه با درازمدت ۲۳ درصد افزایش دارد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: میزان بارندگی‌های این استان تا ۲۸ مردادماه سال جاری ۳۷۶ میلی‌متر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۱۵ میلی‌متر بود ۹ درصد منفی است اما در مقایسه با درازمدت ۲۳ درصد افزایش دارد.

اسماعیل افشاری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به وضعیت منابع آبی سدها، اظهار داشت: مجموع ورودی سدهای استان زنجان در سال جاری تا ۲۷ مردادماه ۲۲۷ میلیون مترمکعب است که سال گذشته ۲۸۵ میلیون مترمکعب بود.

وی خاطرنشان کرد: مجموع خروجی سدها طی این مدت ۲۲۰ میلیون مترمکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۶ میلیون مترمکعب بود.

افشاری افزود: عمده خروجی منابع آبی با ۱۴۴ میلیون مترمکعب مربوط به سد تالوار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه مسدود کردن ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز و نصب ۲۰۰ دستگاه کنتور آب برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است، گفت: برنامه‌ریزی سال گذشته نیز مسدودی ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز بود که موفق به مسدود کردن تنها ۱۸۰ حلقه شدیم.

وی افزود: علت این امر، پرشمار بودن مناسبت‌های ۶ ماهه دوم سال و شیوع ویروس کرونا بود که اقدامات و برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

افشاری، رودخانه‌های مهم و تاثیرگذار استان را ۱۴۰۰ کیلومتر خواند و خاطرنشان کرد: مطالعات حریم بستر برای ۸۶۰ کیلومتر انجام شده است./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانافزایش میزان بارندگیمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجاناسماعیل افشاری
sedayezanjannews.ir/nx4119


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»