کد خبر: 4126
1399/05/29 - 23:48


مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

افتتاح 10 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی

مورد مشکوک به کرونا در مراکز بهزیستی تاکنون گزارش نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل بهزیستی استان از افتتاح 10 واحد مسکونی مددجویی و 6 طرح اشتغال‌زایی در هفته دولت خبر داد.

محمد محمدی‌قیداری با اشاره به برنامه‌های بهزیستی استان در هفته دولت اظهار کرد: افتتاح 10 واحد مسکونی مددجویی، افتتاح 6 مورد طرح اشتغال‌زایی، افتتاح یک مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی تخصصی و غیره از جمله برنامه‌های بهزیستی استان در هفته دولت است.

وی با اشاره به این‌که با توجه به قرارگیری در آغاز سال تحصیلی اولویت ما کمک آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان است، افزود: در حال حاضر درخواست اکثر مراجعه‌کنندگان و مددجویان به بهزیستی در حوزه تهیه اقلام مورد نیاز مدرسه برای فرزندانشان است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان با توجه به آموزش از راه دور مدارس و نیاز دانش‌آموزان به موبایل و یا تبلت در ماه‌ها‌ی گذشته با توجه به مراجعات انجام شده در حد توان کمک‌هایی در این زمینه انجام شد در حالی که دستورالعملی در این زمینه نداشتیم.

وی با تأکید بر این‌که با شیوع بیماری کرونا تعداد مددجویان بهزیستی خوشبختانه افزایشی نداشته است، بیان کرد: با توجه به آسیب‌های وارده بر کسب و کارها ناشی از شیوع بیماری کرونا بسیاری از مددجویان بهزیستی نیز بیکار شدند و نیاز به حمایت بیشتری دارند بهزیستی نیز با توجه به محدودیت منابع در حد توان کمک‌های لازم را ارائه می‌کند.

توزیع 110 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در بین مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

این مسئول با بیان این‌که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که در استان 110 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در بین مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توزیع شود، یادآور شد: سال گذشته 13 میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی به مراکز بهزیستی از جمله سالمندان، ایتام و غیره به صورت نقدی و غیرنقدی کمک شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح « پویش ایران همدل» در زنجان به صورت هم زمان در سراسر کشور از همشهریان و خیران خواست تا  برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نذری‌های خود به مراکز بهزیستی در ایام محرم را به صورت جیره خشک ارائه کنند.

اجرای طرح پویش ایران همدل در زنجان

محمد محمدی‌قیداری در توضیح طرح « پویش ایران همدل» با اشاره به این‌که این طرح همزمان در زنجان و دیگر استان‌های کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح همکاری بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان صدا و سیما، وزارت ارتباطات و سازمان بهزیستی از عید غدیر تا آخر ماه صفر برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این‌که این پویش به صورت متمرکز کمک‌های هموطنان را جمع‌آوری و در راستای نیاز مددجویان حرکت می‌کند، افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده به مددجویان تحت پویش سازمان بهزیستی و کمیته امداد ارائه می‌شوند.

وی با تأکید بر راه‌های مشارکت در پویش همدلی خاطرنشان کرد: کد دستوری ۱۴#*، شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷، سایت سازمان بهزیستی و آپ‌های پویش ایران همدل راه‌های کمک‌رسانی خیرین و هموطنان است.

 

به گفته این مسئول قرار بر این است که کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی خیرین و نهادها و هیئت‌های مذهبی و غیره در قالب بسته‌های معیشتی تهیه شده و در یکی از روزهای خاص محرم که فعلاً زمان آن تعیین نشده در سالن ورزشی بهزیستی این بسته‌ها توزیع شود.

محمدی قیداری یادآور شد: کمک هزینه معیشتی برای افراد نیازمند و جامعه هدف، اقلام کمک آموزشی و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش، وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی برای مددجویانی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان مراقبت می‌شوند از جمله محورهای در نظر گرفته شده را شامل می‌شود.

پرداخت 2.5 میلیارد تومان ماهانه به مددجویان بهزیستی

وی با اشاره به این‌که در وضعیت فعلی در حد توان یاری‌گر مددجویان بهزیستی در حوزه‌های مختلف هستیم، بیان کرد: در حال حاضر 2.5 میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی به صورت ماهانه پرداخت شده و از طرفی 550 هزار تومان نیز به معلولان ضایعه نخاعی در ماه پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کمک‌های غیرنقدی، اقلام و جیره‌های خشک غذایی و نذورات هیئت‌های مذهبی و خیران که صرفاً توسط ادارات بهزیستی شهرستان‌ها قابل جمع‌آوری بوده، نیز از دیگر محورهای مرتبط با این پویش اعلام شده است.

هیچ مورد مشکوک به کرونایی در مراکز بهزیستی نداشتیم

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به این‌که هیچ مورد مشکوک به کرونا در مراکز بهزیستی تاکنون گزارش نشده است، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰۰ نفر را در مراکز بهزیستی حضور دارند و با وجود این‌که جزو افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند ولی خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

وی با تأکید بر این‌که هر چند بخش قابل توجهی از معلولان با شرایط خاص از جمله بهره‌مندی از والدین بدسرپرست و غیره در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند ولی در حال حاضر بسیاری از این معلولان در خانواده‌ها حضور دارند، بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ هزار معلول در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند.

به گفته این مسئول در حال حاضر با آسیب دیدن کسب و کارها به سبب وضعیت کرونایی شاهد بیکار شدن برخی از مددجویان هستیم از همین رو در دو نوبت کمک ۴۰۰ هزارتومانی به این افراد انجام شده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در برنامه‌هایی که بهزیستی از قربان تا غدیر اجرایی کرده است، بیان کرد: در طول اجرای طرح‌های مذکور دو هزار و 325 کیلوگرم گوشت قربانی جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری کمک 450 میلیون تومانی طرح قربان تا غدیر بهزیستی

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی انجام شده در مدت عید قربان تا غدیر 450 میلیون تومان بوده است که دو هزار و 750 مددجوی کمیته امداد و بهزیستی از آن بهره‌مند شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نذورات شامل ۳۵۰ رأس احشام، ۱۰ هزار کیلو گوشت گرم و ۱۰۵ میلیون تومان کمک نقدی و هزار و ۶۴۵ بسته غذایی بوده است و همه این نذورات در قالب گوشت گرم به مددجویان و نیازمندان اهدا شده است.

پرداخت کمک ودیعه مسکن برای معلولان شدید و خیلی شدید

محمدی قیداری به کمک‌های بهزیستی در حوزه ودیعه مسکن برای مددجویان معلول شدید و خیلی شدید که مستأجر بودند، اشاره کرد و افزود: مددجویانی که توانستند مدارک لازم را تهیه کنند از پرداختی‌های بلاعوض در سطح استان برای نخستین بار بهره‌مند شدند.

اولویت تهیه مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر است

وی با تأکید بر این‌که از ابتدای طرح نهضت مسکن در بهزیستی 2 هزار 487 واحد مسکونی تحویل شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت بهزیستی تهیه مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این‌که در حال حاضر 107 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر در شهرها بوده که 90 مورد آن ساخته و واگذار شده است و مابقی نیز در دست اقدام است، عنوان کرد: 153 خانوار دارای دو معلول و بالاتر در روستاهای استان وجود دارند که برای ساخت مسکن و تحویل آن به 149 خانوار مذکور قراردادهای لازم منعقد شده است.

افتتاح 10 واحد مسکونی مددجویی و 6 طرح اشتغال‌زایی در هفته دولت

وی به برنامه‌های بهزیستی استان در هفته دولت اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح 10 واحد مسکونی مددجویی، افتتاح 6 مورد طرح اشتغال‌زایی، افتتاح یک مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی تخصصی و غیره از جمله برنامه‌ها در هفته دولت است.

محمدی قیداری با بیان این‌که طبق نظر ستاد کرونا و اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعلامی و جلوگیری از شیوع کرونا در مراکز بهزیستی در ایام ماه محرم مراسم عزاداری همانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود.

الهام احمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمدیرکل بهزیستی زنجانخانه مددجویان بهزیستیمحمد محمدی قیداری
sedayezanjannews.ir/nx4126


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»