کد خبر: 4162
1399/06/05 - 13:9


معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد

لزوم تقویت پروتکل‌های بهداشتی طی روزهای آتی در زنجان

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: در پنچ روز آینده باید نظارت، بازرسی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از تجمع به عنوان اولویت تقویت شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: در پنچ روز آینده باید نظارت، بازرسی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از تجمع به عنوان اولویت تقویت شود.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه دیروز (۴ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم و هیئت‌های مذهبی استان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: مردم، عزاداران و هیئت‌های مذهبی در صورتی که ما طرح و برنامه داشته باشیم، حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و بر این امر نظارت نیز خواهیم کرد.

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان تا پنجم شهریورماه باید ستاد محرم هر شهرستان را با توجه به بحث تاسوعا و عاشورا فعال کرده و سیستم طراحی پروتکل‌های بهداشتی بر اساس و دستورالعمل ابلاغی برای مراسم تاسوعا و عاشورا در ستاد محرم شهرستان و شورای تامین شهرستان‌ها طراحی کنند.

این مسئول با بیان اینکه گزارش‌های خوبی از تیم‌های نظارتی در شهرستان‌های استان زنجان ارائه نمی‌شود، تصریح‌ کرد: طبق پروتکل ابلاغی، فرمانداران مسئول تیم‌های بازرسی هستند که همه روزه تا ساعت ۱۱ آخرین گزارش شب گذشته در شهرستان‌ها و روستاها به دفتر امنیتی اعلام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر تشدید و تقویت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خدماتی، اصناف و سایر مراکزی که به مردم خدمتی ارائه می‌دهند، ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه صنوف، معاونت منابع انسانی استاندار زنجان در حوزه ادارات، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری زنجان بر حوزه حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری نظارت لازم و دقت عمل مجدد داشته و در جلسه آتی ارائه دهند، زیرا هنوز هم در این سه حوزه مشکلاتی وجود دارد.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها در حوزه محرم در برخی از شهرستان‌های استان زنجان نشان می‌دهد که یا نظارت کافی نداریم و بازرسی انجام نمی‌شود و یا سازمان تبلیغات پس از اعلام دیر عمل می‌کند، اظهار کرد: در شهرستان ایجرود همه شاخص‌ها غیر از معرفی آمران سلامت نسبت به سایر شهرستان‌ها دارای پایین‌ترین معیار است و در شهرستان سلطانیه نیز از چهار شاخص، سه شاخص رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از خدمات ماسک، معرفی همیار سلامت و معرفی هیئت‌های مذهبی برای اخذ مجوز در سامانه بیرق است که نیازمند مداخله جدی فرماندار شهرستان مربوطه است.

وی با تاکید بر مداخله فرماندار شهرستان خدابنده برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم، افزود: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم، تغزیه‌خوانی و دسته‌روی ممنوع است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون در شهرستان ابهر همیار سلامت معرفی نشده که جای تعجب دارد و نیازمند دقت بیشتری توسط فرماندار این شهرستان است، تصریح کرد: تقریبا شهرستان زنجان بیشترین همیار سلامت و بیشترین هیئات تقاضا معرفی به مرکز بهداشت داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه از پنجم شهریورماه شاهد تراکم جمعیت در شهرستان‌های استان خواهیم بود، ادامه داد: برخی از شهرستان‌ها نیز احتمالا جمعیت مهاجر نسبی را خواهند داشت.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی باید برنامه اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی خود را با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در جلسه آتی ارائه کند.

وی با بیان اینکه قمه‌زنی منع قانونی دارد، افزود: سازمان انتقال خون استان با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها و همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی استان بستر را فراهم کرده و در محل قمه‌زنی حضور داشته باشند تا به نیامندان در این حوزه انجام دهیم.

این مسئول با بیان اینکه اگر اماکن ورزشی دولتی استان صرفا در زمان ایام کرونا هزینه‌هایی داشتند، شرکت‌های خدمات‌رسانی آب، برق و گاز باید با آنان مساعدت کنند، تصریح کرد: فعالیت‌های ورزشی تک‌نفره کم‌خطر بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌هایی که وضعیت آن‌ها به لحاظ شیوع کرونا قرمز نیست، می‌توانند فعالیت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با یادآوری اینکه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان باید با توجه به فضای فیزیکی قرائت‌خانه‌های خود، طرحی را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی کشوری انجام داده و به دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای بررسی و نتیجه ارسال کند، ادامه داد: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید پروتکل‌های بهداشتی ملی را بر اساس شرایط‌های مختلف در وضعیت قرمز، زرد، سفید به دانشگاه علوم‌پزشکی استان ارائه کرده تا این دستورالعمل‌ها را بومی‌سازی کند و بتوانیم برای بحث آموزشگاه‌های آزاد نیز بر اساس نظر دانشگاه علوم‌پزشکی استان، شکل و نتیجه فعالیت را مشخص کنیم.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه تقویت نظارت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از شیوع کرونا در مراکز نگه‌داری معتادان برنامه تبصره ماده ۱۵ و ۱۶ را تدوین کرده و در جلسات بعدی نتیجه را اعلام کنند، اظهار کرد: دفاتر پیشخوان دولت استان کم‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند که باید طرحی در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا ارائه کنند.

وی با بیان اینکه اگر دفتر پیشخوان دولتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند با دستور مرجع قضایی پلمب خواهد شد، خاطرنشان کرد: تقویت بازرسی، نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌عنوان اولویت در پنج روز آینده خواهد بود./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانتقویت پروتکل‌های بهداشتیمعاون سیاسی امنیتی استاندار زنجانمرادی‌نافچی
sedayezanjannews.ir/nx4162


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»