کد خبر: 4190
1399/06/12 - 9:53


در جلسه علنی دیروز شورای شهر زنجان رونمایی شد:

10 مدیرِ بیکارِ شهرداری

تصویب لایحه انعقاد قرارداد 700 میلیون تومانی شهرداری با صداوسیما

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان که از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اکثراً به صورت غیرعلنی و یا بدون حضور خبرنگاران برپا می‌شد دیروز در غیاب رئیس شورای شهر زنجان با حضور اعضا شورا و شهردار و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

یکی از مباحث مهم عنوان شده در این جلسه بلاتکلیف بودن برخی مدیران در شهرداری و دریافت حقوق بدون انجام هیچ کاری در شهرداری بود.

احمد نصیری، عضو شورای شهر زنجان در جلسه طی تذکری کتبی به بلاتکلیف بودن 10 نفر از مدیران به جز آن‌هایی که پرونده قضایی دارند و سرگردانی آن‌ها در راهروهای شهرداری سخن گفته و بر این باور است که برای این مدیران در دوره‌ای سرمایه‌گذاری شده و باید از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود نه این‌که بدون تعریف کاری صرفاً به پرداخت حقوق برای آن‌ها بسنده شود.

وی با تأکید بر اصلاح سیستم فعلی برخورد با این‌گونه مدیران یادآور شد: حقوقی که این افراد می‌گیرند برای مردم است، فردی قبلاً شهردار بوده ولی در حال حاضر پستی به او در شهرداری داده شده است که پیش از او یک فرد از فضای سبز آن را در اختیار داشت.

 حبیب یگانه، شهردار زنجان نیز در پاسخ این‌گونه عنوان کرد که تعدادی از مدیران در شهرداری هستند که پیرو بازداشتی‌های انجام شده، پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل نشده است ولی دارای تخلف اداری و غیره هستند به همین دلیل به شهرداری اعلام شده که این افراد نمی‌توانند در سمت مدیریتی فعالیت کرده و نباید در این رده به کارگیری شوند.

وی با تأکید بر این‌که ممکن است در بین این مدیران سه نفر باشند که مشکلی نداشته باشند و به حوزه‌های مربوطه نیز برای فعالیت در رده کارشناسی معرفی کردیم ولی خودشان حاضر به فعالیت در سمت کارشناسی نشدند.

توصیه معاون عمرانی استاندار در راستای کمک به حل مشکل محور پادگان است

حبیب یگانه، شهردار زنجان در واکنش به انتقادات برخی از اعضای شورای شهر به توصیه معاون عمرانی استاندار زنجان خطاب به شهردار در مورد فراهم نبودن زمینه اجرای طرح در پادگان اینگونه عنوان کرد: «صحبت‌های انجام شده از سوی معاون عمرانی استاندار در راستای کمک به حل موضوع بوده و بر این باورند که شهرداری و شورا پیگیر بازگشایی محور پادگان هستند ولی متأسفانه موانعی از سوی پادگان مطرح می‌شود.»

وی با اشاره به این‌که اظهارنظرهای معاون عمرانی استاندار در راستای نامه‌ای است که بنده به اعضای شورای شهر ارسال کرده‌ام، بیان کرد: امیدواریم با تشکیل جلسه‌ای در هفته جاری بتوانیم در این بخش نتایج موثری کسب کنیم.

اراده کلی برای انجام پروژه پادگان در بین مسئولان وجود ندارد

نائب رئیس شورای شهر زنجان در واکنش به توصیه معاون عمرانی استاندار زنجان به شهردار مبنی بر این‌که فعلاً زمینه اجرای طرح در پادگان نیست، گفت: در مورد تفاهم‌نامه پادگان معاون عمرانی استاندار قرار بود به عنوان حکم دو طرف بوده و هر چه بگوید فصل‌الخطاب باشد از طرفی او را به عنوان یکی از همیاران مدیریت شهری می‌دانستیم ولی مصاحبه‌هایشان عکس این موضوع است.

رزاق محمدی معتقد است مسئولان پادگان در پروژه بازگشایی محور مذکور گروکشی کرده و معامله می‌کنند و برخی اقدامات انجام شده برای پیشبرد اهداف و حل مشکلات مردم نیست.

رزاق محمدی با اشاره به این‌که پادگان علی‌رغم این‌که به تعهدات خود در تفاهم‌نامه پروژه بازگشایی محور پادگان عمل نکرده است هر روز ایرادات و بهانه‌هایی را برای آغاز عملیات اجرایی پروژه می‌آورند، اظهار کرد: طبق درخواست ما قرار بر این شده که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه زنجان جلسه‌ای در اسرع وقت تشکیل شود.

تشکیل جلسه در حضور امام جمعه زنجان برای حل مشکل بازگشایی محور پادگان

وی با بیان این‌که این جلسه در اسرع وقت یعنی اواخر هفته جاری با حضور مسئولان پادگان در دفتر امام جمعه برگزار می‌شود، بیان کرد: در صورتی که در این جلسه نیز به نتیجه‌ای نرسیم اقدامات بعدی را برای آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام می‌دهیم.

نائب رئیس شورای شهر زنجان با تأکید بر این‌که «معاون عمرانی استاندار زنجان به شهردار توصیه می‌کند که فعلا پروژه پادگان را فراموش کند مگر دست اوست»، تصریح کرد: به نظر می‌رسد توصیه‌های معاون عمرانی استاندار برای پیشبرد اهداف پروژه نیست چون اگر نیتی برای بازگشایی محور پادگان است چرا مسئولان ارشد استان به موضوع ورود پیدا نمی‌کنند؟

وی با اشاره به این‌که بنده حتی برای حل مشکل مردم در جلسه‌ به امیر، حمدی گفتم که دست‌تان را می‌بوسم و خواهش دارم تا به تفاهمات انجام شده پایبند باشید تا مشکل مردم حل شود، تصریح کرد: متأسفانه پادگان تاکنون به بهانه‌های مختلف مانع اجرای پروژه شدند و طبق اظهاراتشان در آخرین جلسه برگزار شده در شورای شهر فرصت یک هفته‌ای داده بودند ولی به آن پایبند نشدند.

محمدی با تأکید بر این‌که شهرداری و شورا اولویت مهم‌تری از پروژه محور پادگان ندارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه به جز شهرداری و شورا عزم جدی برای انجام پروژه بازگشایی محور پادگان در دستگاه‌های دیگر وجود ندارد.

در تعجبم از اظهارات مختلف مسئولان

مرادلو در واکنش به توصیه معاون عمرانی استاندار به شهردار زنجان در مورد پروژه پادگان و این‌که فعلا زمینه اجرای طرح در پادگان نیست، خاطرنشان کرد: در تردید و تعجبم وقتی استاندار هفته پیش در پارک بانوان تاکید کرد که پروژه بازگشایی محور پادگان را به جد پیگیرم و حتی عنوان کردند که این پروژه برایم مهم تر از پروژه سبزه میدان است چطور شده که حالا معاون عمرانی میگویند که این پروژه را فعلا فراموش کنیم؟

وی با اشاره به این‌که این سخنان سبب می‌شود تا انسجام و وحدتی برای حل مشکل هزاران شهروند وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون وعده‌هایی که از سوی مسئولان پادگان مطرح شده به مرحله عمل نرسیده است و هر روز به بهانه‌های مختلف مانع اجرای طرح شدند.

هزینه بازگشایی محور پادگان 4 برابر شده است

مرادلو با اشاره به این‌که متأسفانه پادگان هر روز به بهانه‌های مختلف مانع اجرای پروژه شده و با این کار هزینه‌های سنگینی را به مردم تحمیل کرده و از طرفی هزینه پروژه را به بیش از 4 برابر افزایش داده‌اند، بیان کرد: اگر پادگان شکایتی، مشکلی و یا دلیلی برای این کارشکنی‌ها دارد به صورت شفاف برای مردم بیان کند.

وی با تأکید بر این‌که مسئولان پادگان متوجه مشکلات موجود به سبب عدم بازگشایی محورهای مذکور برای ساکنان شهرک‌های اطراف و دیگر شهروندان نیستند، تصریح کرد: متأسفانه احداث پل مدرس نیز به سبب عدم بازگشایی محور پادگان متوقف شد در حالی که برای رفع مشکلات ترافیکی میدان مدرس اگر همان سال اقدام به احداث پل می‌کردیم تا الان به اتمام رسیده بود.

استاندار گفته بود دست بردار پروژه پادگان نیست

این عضو شورای شهر زنجان با بیان این‌که وقتی معاون عمرانی استاندار به شهردار توصیه می‌کند که پروژه پادگان را فعلاً فراموش کند نشان از نبود انسجام در بین مدیران برای حل مشکل پروژه مذکور و نادیده گرفتن تلاش‌های چندین سال گذشته است، تصریح کرد: هفته گذشته استاندار زنجان در پارک بانوان در مورد پروژه محور پادگان تأکید کرد که دست بردار موضوع نبوده و حتی آن را مهم‌تر از پروژه سبزه‌میدان عنوان کرد.

مرادلو بر این موضوع تأکید کرد که باید از هر ارگانی برای حل مشکل پروژه کمک بگیریم تا بازگشایی محور انجام شود وگرنه اگر پروژه مسکوت بماند نارضایتی شهروندان بیشتر می‌شود.

تصویب لایحه انعقاد قرارداد 700 میلیون تومانی شهرداری با صداوسیما

لایحه انعقاد قرارداد در خصوص اجرای برنامه‌های مشارکتی با صداوسیمای مرکز زنجان و عقد قرارداد به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان در حالی در صحن علنی شورای شهر مطرح شد که مخالف و موافق‌هایی به همراه داشت ولی در نهایت با رأی اکثریت آرا به تصویب رسید.

کاظم افشارچی، عضو شورای شهر زنجان در زمینه انعقاد قرارداد شهرداری در مورد اجرای برنامه‌های مشارکتی با صداوسیمای مرکز زنجان به عنوان مخالف این لایحه معتقد بود اعتبار 700 میلیونی کلی و به صورت فله‌ای به صداوسیما تعلق نگیرد بلکه شهرداری به صورت پروژه‌ای با صداوسیما فعالیت داشته و هزینه آن را به ازای انجام هر پروژه‌ای پرداخت کند.

احمد نصیری دیگر عضو شورای شهر نیز به عنوان موافق این لایحه بر این باور بود که اگر برنامه‌‌های صداوسیما در راستای آگاه‌سازی مردم با حقوق شهروندی باشد نه تنها مبلغ 700 میلیون تومان هزینه برای شهرداری نیست بلکه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی متذکر شد در مورد لایحه انعقاد قرارداد شهرداری با صداوسیما به منظور اجرای برنامه‌های مشارکتی این شائبه‌ ایجاد نشود که اعضا شورا برای انجام تبلیغات خود این قرارداد را منعقد می‌کنند، نمی‌خواهیم با این شائبه بشکنیم بلکه هدف فقط شناساندن شهرداری به مردم و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد است.

تصویب واگذاری سازمان فضای سبز شهرداری منطقه یک زنجان به بخش خصوصی

لایحه مناقصه واگذاری عملیات حفظ و نگهداری فضای سبز بوستان‌ها، میادین و بلوارهای شهرداری منطقه یک به شرکت ره‌آوران سبز طبیعت به مبلغ حدود 63 میلیارد و 502 میلیون ریال با رأی اعضا شورا به تصویب رسید.

شهردار زنجان در توضیح لایحه مذکور و واگذاری فضای سبز شهرداری زنجان به بخش خصوصی این‌گونه عنوان کرد: برون‌سپاری فضای سبز شهرداری زنجان از سالیان گذشته مطرح بوده و دستگاه‌های نظارتی نیز به طور مداوم پیگیر موضوع هستند چون بیشترین ورودی غیرمجاز نیرو به شهرداری از طریق فضای سبز رخ داده است.

وی با تأکید بر این‌که برون‌سپاری جزو الزامات قانونی برای شهرداری بوده و اکثر شهرداری‌ها نیز اقدامات لازم را در این زمینه انجام دادند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در پست‌های شهرداری کارگری حذف شده است به همین دلیل اجازه جذب و بکارگیری نیروی کارگری در شهرداری میسر نیست.

یگانه با بیان این‌که تا یک ماه پیش تصمیم بر این بود که بروسپاری واحد فضای سبز شهرداری به صورت مرحله‌ای انجام شود، بیان کرد: تا پایان شهریور ماه امسال واگذاری واحد فضای سبز شهرداری منطقه 4 به بخش خصوصی نیز به شورای شهر ارائه می‌شود و منطقه دو و سه نیز در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که برابر اسناد آماده شده پیمانکاران برنده در مناقصه برون‌سپاری مکلفند صرفاَ از نیروهایی که سابقه کار در شهرداری را دارند جذب و بکارگیری شوند، تصریح کرد: نظارت‌های لازم بر حق و حقوق این کارگران را شهرداری بر عهده داشته و معتقدیم دریافتی این کارگران بیشتر از حال حاضر نباشد کمتر هم نیست.

نصیری، عضو شورای شهر زنجان نیز ضمن تأکید بر الزام قانونی داشتن برون‌سپاری بخش فضای سبز شهرداری این‌گونه متذکر شد: در مورد این برون‌سپاری‌ها طوری وانمود نشود که شورا شهرداری را مکلف به انجام این اقدام کرده است./ روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمدیران بیکار شهرداری زنجاناحمد نصیریشورای شهر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4190


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»