کد خبر: 4201
1399/06/15 - 12:45


زنگ بازگشایی مدارس زنجان در شرایط کرونایی نواخته شد

همزمان با سراسر کشور زنگ سال تحصیلی جدید حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز زنجانی در۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی ۱۴ منطقه آموزشی استان زنجان در شرایط کرونایی متفاوت تر از هر سال نواخته شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - همزمان با سراسر کشور زنگ سال تحصیلی جدید حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز زنجانی در۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی ۱۴ منطقه آموزشی استان زنجان در شرایط کرونایی متفاوت تر از هر سال نواخته شد.

 زنگ بازگشایی مدارس زنجان متفاوت از سال های گذشته روز شنبه با حضور خانواده شهدای مدافع حرم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و سایر مسوولان استانی در دبستان آزادگان فرهنگیان شهر زنجان نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان آیین گفت: با  توجه به شیوع بیماری کرونا سال تحصیلی جدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

ابراهیم رفیعی افزود: خانواده‌های زنجانی نگران فراگیری و آموزش فرزندان خود در شرایط کرونایی نباشند چراکه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در تمام مدارس روستایی و شهری استان با دقت بیشتری اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده از مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی و اداری، بهبود مستمر کیفیت آموزشی و یادگیری، جلوگیری از افت کیفیت آموزش و جلوگیری از شکاف آموزشی در مناطق، حداکثر استفاده مطلوب از ساعات موظفی معلمان و پرهیز از ایجاد هزینه های غیرمتعارف به خانواده ها و دولت، استفاده از محصولات و خدمات فناوری های بومی و امن از دیگر اصول حاکم بر شیوه نامه بازگشایی مدارس است.

این مسؤول ادامه داد: با برنامه ریزی لازم برای همه عوامل، گروه های هدف در شبکه شاد دسته بندی شده اند تا در کمترین زمان اطلاعات لازم جمع آوری و چگونگی ایجاد کلاس های برای والدین نیز تبیین و آماده سازی معلمان با تجربه برای تولید محتوا در شرایط خاص و بستر یاد شده اعمال شود.

وی اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌های مورد تاکید تجمع جمعیتی بالایی در مدارس استان وجود ندارد و فقط در شهرهای زنجان و ابهر با توجه به جمعیت بالا شمار دانش آموزان نیز نسبت به شهرستان های دیگر استان بیشتر است که سیاست هایی در این خصوص اعمال شده است تا مشکلی ایجاد نشود.

رفیعی خاطر نشان کرد عوامل اجرایی و همچنین دانش‌آموزان موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس  هستند و این مهم باید توسط دست اندرکاران مربوطه با جدیت بیشتری نظارت و تذکرات لازم داده شود.

بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز ایرانی در ۱۱۰ هزار مدرسه با به صدا درآمدن زنگ مدرسه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ را آغاز کردند.

امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار از دانش آموزان کشور را کلاس اولی‌ها تشکیل می‌دهند./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانزنگ بازگشایی مدارس زنجانابراهیم رفیعیپروتکل‌های بهداشتی
sedayezanjannews.ir/nx4201


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»