کد خبر: 4231
1399/06/19 - 17:42


پاسخ اداره کل آموزش‌وپرورش استان به نگرانی والدین بابت توزیع فرم‌های خوداظهاری کرونا در برخی مدارس زنجان:

خوداظهاری کرونایی فقط بین دانش‌آموزان خوابگاهی

فرم خوداظهاری مد نظر صرفاً به دانش‌آموزان خوابگاهی قرار است داده شود و در صورتی که مدیر مدارس عادی و روزانه این فرم خوداظهاری را به دانش‌آموزان بدهند با آن‌ها برخورد می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

ایرج رفیعی- رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در واکنش به توزیع فرم‌های خوداظهاری در بین دانش‌آموزان عنوان کرد که این فرم‌ها توسط شبکه بهداشت شهرستان زنجان از طریق نواحی در مدارس توزیع شده است.

برخی از والدین دانش‌آموزان با ارسال تصویری از فرم خوداظهاری که در زمان حضور فرزندانشان در مدارس به آن‌ها داده شده ضمن اظهار نگرانی از این موضوع از پایگاه خبری صدای زنجان خواستار پیگیر موضوع از نهادهای مربوطه شدند.

فرم خوداظهاری که از دانش‌آموزان خواسته شده تا آن را امضا کنند حاوی مطالبی با این عنوان است:

«اینجانب اظهار می‌نمایم مبتلا به بیماری کووید-19     می‌باشم   نمی‌باشم.

پاسخ فوق را با هوشیاری و صداقت ثبت نموده و هرگونه عواقب ناشی از پاسخ نادرست و خلاف واقع به عهده اینجانب می‌باشد.»

گفتنی است این فرم با سربرگ معاونت بهداشت و با عنوان راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-19 (کرونا ویروس) فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط کار در انواع آزمون‌ها، توزیع شده است.

در پیگیری موضوع با اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان تماس حاصل کردیم که موفق به مصاحبه با مسئول مربوطه نشدیم ولی روح‌اله اجاقلو، رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان در پاسخ پیامکی عنوان کرد که «قرار بر این است این فرم خوداظهاری توسط دانش‌آموزان خوابگاهی قبل از ورود به خوابگاه تکمیل شده و به مدیر مدرسه تحویل داده شود.»

به گفته این مسئول «فرم خوداظهاری مد نظر صرفاً به دانش‌آموزان خوابگاهی قرار است داده شود و در صورتی که مدیر مدارس عادی و روزانه این فرم خوداظهاری را به دانش‌آموزان بدهند با آن‌ها برخورد می‌شود.»

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان متذکر شد که این فرمها توسط شبکه بهداشت شهرستان از طریق نواحی در مدارس توزیع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای توزیع این فرم‌های خوداظهاری اصولاً باید با استان هماهنگ می‌شدند ولی این کار را نکردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آموزش و پرورش هیچ اقدامی در مورد عدم هماهنگی انجام نداده است صرفاً این موضوع را عنوان کرد که «اقداماتی در این زمینه انجام شده است» و به نتیجه این اقدامات اشاره‌ای نشد.

در ادامه از آنجایی که رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان عنوان کرد که این فرم‌ها توسط شبکه بهداشت شهرستان از طریق نواحی در مدارس توزیع شده است، موضوع را از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان پیگیر شدیم ولی موفق به مصاحبه با مسئول مربوطه نشدیم.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرم خوداظهاری کروناییآموزش و پرورش زنجانکرونا در مدارس
sedayezanjannews.ir/nx4231


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»