کد خبر: 4254
1399/06/22 - 13:28


عضو شورای شهر زنجان در پاسخ به نگرانی برخی کارگران فضای سبز شهرداری بابت قطع همکاری پس از اتمام قرارداد با بخش خصوصی:

شورا به کارگران فضای سبز تضمین نمی‌دهد

شورا که نمی‌خواهد برون‌سپاری انجام شود بلکه این سازمان بازرسی است که شهرداری را از انعقاد قرارداد با کارگر منع کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- عضو شورای شهر زنجان مدعی است شورای شهر هیچ تضمینی بر عدم قطع همکاری نیروهای فضای سبز شهرداری که قرارداد سه ساله با بخش خصوصی دارند، نمی‌دهد.

منصور مرادلو در پاسخ به این سوال که چه تضمینی برای عدم کنار گذاشتن نیروهای واگذار شده به بخش خصوصی پس از اتمام قرارداد سه ساله وجود دارد، اظهار کرد: هیچ تضمینی برای این موضوع نمی‌توانیم بدهیم چون شورا که نمی‌خواهد برون‌سپاری انجام شود بلکه این سازمان بازرسی است که شهرداری را از انعقاد قرارداد با کارگر منع کرده است.

به گفته این عضو شورا، قرارداد منعقد شده با پیمانکار برای واگذاری نیروهای فضای سبز به بخش خصوصی حجمی بوده ولی تأمین نیروی انسانی در آن قید شده است.

وی در واکنش به این موضوع که شهرداری طبق قانون نمی‌تواند در قرارداد حجمی پیمانکار را مجبور به انجام کار با تعداد مشخصی نیروی انسانی کند، بیان کرد: با این‌که قرارداد، حجمی است ولی به پیمانکار این اختیار داده نمی‌شود که نیروهای خود را کاهش دهد.

مرادلو بر این باور است که طبق جدول تهیه شده می‌دانیم که برای مثال در یک پارک چند نفر باید مشغول به کار شوند، پیمانکار حق ندارد نیروها را کاهش دهد.

وی با اشاره به این‌که برای جلوگیری از ضایع شدن حق و حقوق کارگران فضای سبز شهرداری در امر بروسپاری، فرم امتیازبندی تهیه کردیم، تصریح کرد: در این فرم سابقه فعالیت در شهرداری و مدارک مرتبط یکی از موارد مهم و تأثیرگذار است، مدرک تحصیلی بالا اهمیت چندانی در ماندگاری فرد ندارد.

به گفته این عضو شورای شهر تأهل، فرزند، معلولیت، دوره‌های ضمن خدمت، مدارک تحصیلی مرتبط در امتیازبندی تأثیر داشته و بیشترین امتیاز برای سابقه فعالیت در شهرداری است.

اجرای برون‌سپاری تأثیر قابل توجهی در خروج یقه‌سفیدان از شهرداری دارد

این مسئول در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا اجرایی شدن موضوع برونسپاری در عدم فعالیت یقه سفیدانی  که گفته می‌شود در شهرداری حضور دارند تأثیرگذار است یا خیر، افزود: عملیاتی شدن برون‌سپاری تأثیر قابل توجهی در خروج این افراد از سیستم شهرداری دارد.

مرادلو با تأکید بر این‌که در حال حاضر 700 نفر در فضای سبز شهرداری مشغول به فعالیت هستند که قراردادهای این افراد متفاوت بوده و هر کدام از آن‌ها چند ماه در سال یا حتی یک سال کامل با شهرداری ادامه همکاری داشته‌اند، افزود: در حال حاضر افرادی که به صورت فصلی برای چند ماه از سال در فضای سبز شهرداری جذب شده و با پایان فصل کاری تعدیل می‌شدند دغدغه بروسپاری ندارند چرا که قراردادشان برای مثال از چند ماه به سه سال افزایش می‌یابد.

به گفته این عضو شورای شهر زنجان در حال حاضر مساله اصلی نیروهایی هستند که با وجود قراردادهای چند ماهه تا یک ساله به صورت مستمر بیش از 10 سال در شهرداری فعالیت کردند و طبق قانون باید تبدیل وضعیت می‌شدند ولی این کار تاکنون عملیاتی نشده است.

وی به بررسی مشکلات کارگران فضای سبز شهرداری و ضرورت حفظ حقوق آن‌ها با بروسپاری این بخش اشاره داشته و یادآور شد: شورای شهر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پایمال شدن حق و حقوق کارگران و به خطر افتادن امنیت شغلی آن‌ها انجام می‌دهد.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرداری زنجانبرون سپاری فضای سبزمنصور مرادلو
sedayezanjannews.ir/nx4254


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»