کد خبر: 4324
1399/06/26 - 12:50


گلایه شهردار زنجان از بدقولی مسئولان در کمک مالی به پروژه سبزه‌میدان؛

قول دادند ولی عمل نکردند

شهردار زنجان با اشاره به این‌که مسئولان دولتی قول حمایت مالی ۴۰ میلیاردی را برای پیشبرد پروژه سبزه‌میدان داده بودند، تصریح کرد که تاکنون عملی نشده و مشخص هم نیست که چه زمانی قرار است این حمایت را به پروژه اعمال کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- شهردار زنجان با اشاره به این‌که مسئولان دولتی قول حمایت مالی ۴۰ میلیاردی را برای پیشبرد پروژه سبزه‌میدان داده بودند، تصریح کرد که تاکنون عملی نشده و مشخص هم نیست که چه زمانی قرار است این حمایت را به پروژه اعمال کنند.

حبیب یگانه در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به این‌که در حال حاضر در تلاشیم تامین بخشی از نیاز مالی پروژه سبزه میدان را از طریق پیش فروش واحدهای تجاری آن داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح و نوع قرارداد منعقد شده به صورت ۲۰ درصد نقدی و ۸۰ درصد غیرنقدی و از آنجایی که هیچ کمک مالی هم به پروژه نشده امکان اتمام پروژه در مدت زمان مقرر شده وجود ندارد از همین رو در تلاشیم تا بخشی از نیاز مالی پروژه را از طریق پیش فروش واحدهای تجاری تامین کنیم.

 شهردار زنجان با تاکید بر این‌که در شرایط فعلی هیچ پیمانکاری به صورت غیرنقدی فعالیت نمی‌کند، بیان کرد: در قرارداد منعقد شده میلگرد به قیمت ۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده ولی الان پیمانکار میلگرد را با قیمت ۱۲ هزار تومان خرید کرده است.

وی با بیان این‌که طبق آخرین برآوردهای انجام شده برای تکمیل پروژه سبزه‌میدان حداقل ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: در حالی قرارداد پروژه سبزه‌میدان ۶۵ میلیارد تومان منعقد شده است که مبلمان، نورپردازی و فضای سبز در آن قید نشده است.

یگانه با اشاره به این‌که میزان اعتبار مورد نیاز این سه آیتم ۲۵ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: با احتساب این مبالغ میزان اعتبار پروژه به ۹۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته این مسئول در حدود ۴۰ میلیارد تومان برای تملکات پروژه مورد نیاز بوده و از طرفی به میزان ۱۰ میلیارد تومان نیز کار جدید به پیمانکار ابلاغ شده است که از جمله آن احداث پارکینگ در پایین تالار شهر و نیز ایجاد کانال مشترک تاسیساتی است.

۹۴۲

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهردار زنجانحبیب ملایی یگانهپروژه سبزه میدان
sedayezanjannews.ir/nx4324


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»