کد خبر: 4325
1399/06/26 - 12:55


مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

پوشش بیمه‌ای معتادان در کمپ‌ها را پیشنهاد می‌دهیم

در حال حاضر خدمات بیمه سلامت برای معتادان در مراکز سرپایی بوده و فعلا صحبتی در مورد پوشش بیمه‌ای آنان در کمپ‌های ترک اعتیاد انجام نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل بیمه سلامت استان در پاسخ به صدای زنجان در مورد پوشش بیمه‌ای معتادان برای درمان آن‌ها در مراکز ترک اعتیاد این‌گونه عنوان کرد که در حال حاضر خدمات بیمه سلامت برای معتادان در مراکز سرپایی بوده و فعلا صحبتی در مورد پوشش بیمه‌ای آنان در کمپ‌های ترک اعتیاد انجام نشده است.

خدیجه ابراهیم‌خانی در پیشنهاد صدای زنجان در مورد موضوع تحت پوشش قرار گرفتن معتادان برای درمان آن‌ها در کمپ‌های ترک اعتیاد با توجه به هزینه بالای درمان آن‌ها در این مراکز اظهار کرد: در حال حاضر در این مورد صحبت‌هایی از سوی سازمان انجام نشده ولی این موضوع را به عنوان پیشنهاد با سازمان بیمه سلامت در میان می‌گذاریم.

وی با اشاره به این‌که طبق سیاست‌های کلان اتخاذ شده در این زمینه تا سال ۹۷ با مراکز سرپایی ترک اعتیاد برای پوشش درمانی معتادان قرارداد داشتیم ولی به دلایل مختلف یک سال این قرارداد لغو شد، افزود: این قرارداد امسال مجددا با توجه به نظر سازمان با مراکز سرپایی ترک اعتیاد منعقد شده است ولی در مورد کمپ‌های ترک اعتیاد فعلا صحبتی انجام نشده است‌ چرا که اجرایی شدن آن نیاز به ابلاغ از سوی سازمان بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رفع همپوشانی‌های انجام شده خاطرنشان کرد: از دو سال گذشته که طرح رفع همپوشانی انجام شده مشکل همپوشانی بیش از ۱۰۰ هزار نفر تاکنون برطرف شده است.

به گفته این مسئول در حال حاضر هر بیماری که به مراکز درمانی و سرپایی مراجعه کند در اولین اقدام استحقاق‌سنجی انجام شده و در صورتی که احیانا همپوشانی وجود داشته باشد در سیستم مشخص شده و هشدار می‌دهد.

ابراهیم‌خانی متذکر شد: موضوع همپوشانی در هنگام تعویض و تمدید دفترچه‌ها در دفاتر پیشخوان نیز مشخص شده و برطرف می‌شود.

۹۴۲

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیمه سلامت زنجانبیمه معتادانخدیجه ابراهیم‌خانی
sedayezanjannews.ir/nx4325


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»