کد خبر: 4394
1399/07/01 - 14:13


استاندار زنجان خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان:

حوزه اجتماعی دلسوزی عملی می‌خواهد نه شعاری

از کارگروه اجتماعی انتظار می‌رود تا بررسی‌های لازم در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سلامت در حوزه اجتماعی فرهنگی و سلامت در شرایط کرونایی را انجام دهد تا بدانیم در این شرایط چه کار و برنامه‌ای می‌تواند برای وضعیت اجتماعی کارساز باشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته استاندار زنجان در روند خدمت در حوزه اجتماعی باید دلسوزی شعاری را با دلسوزی عملی جابه‌جا کنیم و اقدامات لازم در این حوزه را در قالب پروژه به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ کنیم تا بتوانیم شاهد خروجی موثری در این بخش باشیم.

فتح‌اله حقیقی امروز در پنجمین جلسه کارگروه امور اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به جایگاه حوزه اجتماعی اظهار کرد: حوزه اجتماعی یکی از حوزه‌های مهم و حساس بوده و به همین دلیل افراد خاص و علاقه‌مند را در این حوزه که به هیچ عنوان رفتارهای شخصی خود را در بررسی‌ها وارد نمی‌کنند را می‌طلبد تا در این بخش فعالیت کنند.

استاندار زنجان با بیان این‌که برای سنجش عملکرد حوزه اجتماعی باید کیفیت را به شاخص تبدیل کنیم به طوری که تبعات نداشته باشد، به زمان‌بر بودن بررسی‌های فنی در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: این مباحث سبب شده تا حوزه اجتماعی در مقایسه با سایر بخش‌ها، فنی‌تر باشد.

حقیقی با اشاره این‌که در حوزه اجتماعی افراد باید طبق وظایف محوله عمل کرده و از اختلاط مباحث مربوطه که ممکن است سبب کندی در حصول نتایج شود جداً خودداری کنند، ابراز کرد: در روند خدمت در حوزه اجتماعی باید دلسوزی شعاری را با دلسوزی عملی جابه‌جا کنیم و در طراحی و برنامه‌ریزی این مهم را همواره در نظر داشته باشیم که دختران و پسران جامعه فرزندان و عزیزان ما هستند. معتقدم توجه به این موضوع قطعاً در نتایج پروژه‌ها اثربخش است پس به جای شعار دادن لازم است با دلسوزی هر چه تمام کار کنیم.

استاندار زنجان بر لزوم برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به رتبه نخست کشوری حوزه اجتماعی استان مرکزی طی 7 سال گفت: ضروری است تا حوزه اجتماعی استان برای تدوین برنامه عملی و پروژه‌ای برای بهبود شاخص‌ها، از تجارب استان مرکزی بهره‌مند شود. اگر این مهم صورت گیرد قطعا نتایج اثربخشی را در حوزه اجتماعی زنجان که جزو استان‌های دارای کمترین آسیب‌های اجتماعی است را شاهد می‌شویم.

حقیقی ضمن تأکید بر لزوم پرهیز از کلی‌گویی در مباحث اجتماعی اعلام کرد: خوشبختانه تمامی رتبه‌های زنجان براساس آمارهای وزارت کشور در حوزه اجتماعی خوب است اما ما نباید به این آمار اکتفا کنیم. در زنجان شاخص‌هایی نظیر یوم‌العباس داریم که بالای نیم میلیون نفر علاقمند برای حضور در این مراسم هستند. کمک‌های میلیاردی مردم خیر زنجان به خیریه‌ها، حضور مداح‌های ملی از جمله ظرفیت‌های حوزه اجتماعی استان محسوب می‌شوند. ما باید در شناسایی و معرفی تمامی پتانسیل‌ها و نقاط قوت حوزه اجتماعی زنجان عملیاتی کار کرده و زمان برای بررسی هر چه دقیق آن‌ها صرف کنیم.

لزوم به‌روزرسانی طرح‌های اجتماعی در صورت نیاز

استاندار زنجان با بیان این‌که ضروری است برای بررسی دقیق، اگر اقدامی در مسیر به‌روزرسانی طرح ارتقا تاب‌آوری اجتماعی که اقدامی در مسیر فعالیت‌های مؤثر در بخش اجتماعی است نکرده‌ایم، این مهم را در دستور کار قرار دهیم، افزود: در حال حاضر از کارگروه اجتماعی انتظار می‌رود تا بررسی‌های لازم در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سلامت در حوزه اجتماعی فرهنگی و سلامت در شرایط کرونایی را انجام دهد تا بدانیم در این شرایط چه کار و برنامه‌ای می‌تواند برای وضعیت اجتماعی کارساز باشد.

942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانحوزه اجتماعیتاب آوری اجتماعی
sedayezanjannews.ir/nx4394


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»