کد خبر: 4396
1399/07/01 - 16:27


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

کرونا مسئول رشد آمار طلاق نیست

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در تحلیل شیب افزایشی طلاق، تاثیر کووید-۱۹ را عامل این موضوع عنوان می‌کنند در حالی که طبق بررسی انجام شده کرونا مسئول این افزایش آمار نیست چرا که پیش از شیوع کرونا نیز افراد تاب‌آوری و مهارت و چگونگی ایجاد نشاط را نیاموخته‌اند‌

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در تحلیل شیب افزایشی طلاق، تاثیر کووید-۱۹ را عامل این موضوع عنوان می‌کنند در حالی که طبق بررسی انجام شده کرونا مسئول این افزایش آمار نیست چرا که پیش از شیوع کرونا نیز افراد تاب‌آوری و مهارت و چگونگی ایجاد نشاط را نیاموخته‌اند‌.

ماهرخ بلوری در پنجمین جلسه کار گروه امور اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به این‌که طبق آخرین بررسی انجام شده سیر کاهشی سطح طلاق در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ اظهار کرد: این آمارهای کاهشی در نتیجه سیاستگذاری و مشاوره هدفمند و عملیاتی شدن سند تدوین شده در حوزه طلاق بوده است.

وی با بیان این‌که در ۴ ماهه امسال نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۵۱ دادخواست طلاق به ثبت رسیده است، بیان کرد: امسال ۷۳۶ مورد دادخواست طلاق عنوان شده است.

به گفته این مسئول در تحلیل شیب افزایشی طلاق تاثیر کووید-۱۹ را عامل این موضوع عنوان می‌کنند در حالی که طبق بررسی انجام شده کرونا مسئول این افزایش آمار نیست چرا که پیش از شیوع کرونا نیز افراد تاب‌آوری  و مهارت و چگونگی ایجاد نشاط را نیاموختند‌.

بلوری با اشاره به این‌که در این حوزه بر ارائه اموزش‌ها و مشاوره‌های لازم و نیز اقتصاد مهم بوده است، تصریح کرد: تلاش‌های لازم برای ارائه اموزش‌ها و مشاوره‌های لازم به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که دست‌رسی عمومی خانواده‌ها به خدمات مشاوره‌ای و نیز قرار گرفتن خدمات مشاوره‌ای در لیست بیمه‌ای یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش تعارض‌ها و مهارت‌های ارتباطی است، بیان کرد: تسهیل در ارائه مجوز راه‌اندازی مرکز مشاوره در مراکز کم‌ برخوردار یکی دیگر از راهکارها در این حوزه است.

وی با بیان این‌که تشویق بانوان در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط به ویژه مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ۳۴۰ کارآفرین زن در استان شناسایی شده است که در حوزه مشاغل خانگی، پوشاک، صنایع تبدیلی، هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی فعالیت دارند.

۹۴۲

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانماهرخ بلوریمدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجانامار طلاق زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4396


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»