کد خبر: 4407
1399/07/02 - 16:55


مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

درمان ۲۱۱ معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد استان

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان پذیرش معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی منوط به تصمیم ستاد کرونا است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته مدیرکل بهزیستی استان در حال حاضر ۲۱۱معتاد در مراکز کمپ ترک اعتیاد استان تحت درمان هستند.

محمد محمدی امروز در جلسه شورای مواد مخدر استان طبق ارائه گزارشی از وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ استان با اشاره به این‌که در شهرستان‌هایی که به لحاظ کرونایی وضعیت سفید اعلام می‌شود منعی برای پذیرش معتادان در این کمپ‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: معمولا در شهرستان‌هایی که در مقطعی سفید اعلام شدند از جمله طارم، ماهنشان و خدابنده طبق پروتکل‌های بهداشتی، کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵  معتادان مراجعه‌کننده را پذیرش می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان پذیرش معتادان در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی منوط به تصمیم ستاد کرونا است.

وی با اشاره به این‌که گروهی در فضای مجازی برای رصد آنلاین این مراکز تشکیل شدند تا در صورت بروز  مشکل و ابتلا افراد به کرونا اقدامات لازم سریعا انجام شوند، تصریح کرد:

جلساتی با کمپ ترک اعتیاد  ماده ۱۶ نوای آرامش در مورد عدم پذیرش مورد جدید و ترخیص آن‌ها برگزار شده است و روانشناس نیز به صورت مستمر در این مرکز حضور دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این‌که نگهداری و ارائه خدمت در مراکز اقامتی برای ۵۲۱ مددجو انجام شده است، بیان کرد: برای کمپ‌های ترک اعتیاد مبلغی در حدود  ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای تهیه وسایل ضد عفونی‌کننده و ماسک و غیره پرداخت شده است.

به گفته این مسئول از ابتدای سال تاکنون جمع‌ آوری معتادان متجاهر در سه مرحله انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر  ۲۱۱ نفر در مرکز حضور دارند. 

وی متذکر شد: معتادان متجاهری که خانواده‌های آنان شاکی بوده و درخواست دستور دادگاه برای ارجاع آن‌ها به کمپ ترک اعتیاد دولتی ماده ۱۶ داشتند تاکنون ۳۴ نفر از آن‌ها یه کمپ ترک اعتیاد ترنم باران ارجاع داده شدند.

۹۴۲

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبهزیستی زنجانکمپ ترک اعتیادمحمدی قیداری
sedayezanjannews.ir/nx4407


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»