کد خبر: 4408
1399/07/02 - 18:6


دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد:

لزوم ایجاد مرکز قرنطینه معتادان در زنجان

شاهد تعلل برخی از دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت ذاتی نیز در این زمینه دارند، هستیم از همین رو تاکنون این معتادان رانده شده از خانواده در سطح جامعه حضور دارند و مکانی برای قرنطینه آن‌ها وجود ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- طبق تاکید دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در وضعیت فعلی که کمپ‌های ترک اعتیاد استان پذیرش ندارند برای نگهداری از معتادانی که از خانواده طرد شدند نیاز به ایجاد مرکز قرنطینه در زنجان است.

فاطمه رضایی امروز در جلسه شورای مواد مخدر استان زنجان ضمن اشاره به ضرورت ایجاد مرکز قرنطینه برای نگهداری از معتادان در وضعیت فعلی اظهار کرد: برای جلوگیری از متجاهر شدن معتادانی که در حال حاضر امکان حضور در کمپ‌های ترک اعتیاد با توجه به وضعیت کرونایی را ندارند باید برای آن‌ها حداقل دو مرکز قرنطینه در شهر زنجان و ابهر ایجاد شود.

وی با بیان این‌که برخی از خانواده‌های معتادانی که از حضور آن‌ها در منزل شاکی هستند خواستار دستور مقام قضایی برای دستگیری آن‌ها بودند، بیان کرد: تاکنون خانواده ۸۰ معتاد دستور قضائی برای دستگیری و درمان آن‌ها در کمپ ترک اعتیاد دریافت کردند‌.

وی با اشاره به این‌که از این تعداد ۴۲ نفر دستگیر و تحویل کمپ شدند، خاطرنشان کرد: برخی از این معتادان از خانواده طرد شدند این‌ها همان معتادانی هستند که حضورشان در سطح جامعه اسیب‌های زیادی در پی دارد.

به گفته این مسئول متاسفانه در این حوزه شاهد تعلل برخی از دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت ذاتی نیز در این زمینه دارند، هستیم از همین رو تاکنون این معتادان رانده شده از خانواده در سطح جامعه حضور دارند و مکانی برای قرنطینه آن‌ها وجود ندارد در حالی که مداخله به موقع مسئولان و خانواده‌ها در این حوزه از بروز بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که برای معتادانی که امکان حضور آن‌ها در مراکز اقامتی وجود ندارد باید تدابیر ویژه‌ای به منظور جمع‌آوری و قرنطینه آن‌ها اعمال شود، تصریح کرد: ایجاد دو مرکز قرنطینه در مرکز استان و یکی از شهرستان‌ها در وضعیت فعلی ضروری است.

رضایی با اشاره به این‌که معتادانی که از خانواده‌ها طرد شدند باید قبل از متجاهر شدن به مرکز قرنطینه معرفی شوند، خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی امکان پذیرش آن‌ها در کمپ‌های ترک اعتیاد نبوده و کمپ دولتی ماده ۱۶ نیز ظرفیت محدودی دارد.

۹۴۲

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناعتیادفاطمه رضاییشورای مبارزه با مواد مخدر زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4408


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»