کد خبر: 4487
1399/07/11 - 1:49


استاندار زنجان در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان:

مشکل مسئولانی‌ هستند که با متخلفان برخورد نمی‌‌کنند

در وضعیت فعلی به وجود آمده مشکل مردم نیستند چون از افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نفرت دارند، مشکل ما مسئولان هستیم که در برابر لجاجت‌های عده‌ای از افراد نمی‌ایستیم و برخورد نمی‌کنیم. ما باید رفتارمان با این افراد تغییر کند، قانون هم راهکارها را در بخش عنوان کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان از برخورد بدون مماشات با کسانی که به دلیل منفعت شخصی یا لجاجت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خبر داد و گفت مشکل فعلی مسئولانی‌اند که با متخلفان برخورد نمی‌‌کنند.

فتح‌اله حقیقی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا با اشاره به این‌که در حال حاضر در کشور و استان کروناویروس یکی از سه موضوع مهم است، بیان کرد: «با وجود این‌که تمامی هیئت‌های مذهبی، مداحان و مردم عزادار در ایام محرم امسال تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و اقدام بزرگی که در یوم‌العباس انجام شد و کمک‌های مومنانه‌ای که شاهد آن بودیم قابل چشم‌پوشی نیست، چطور ممکن است وضعیت فعلی را در افزایش آمارها شاهد باشیم؟ به طور یقین مردم همانند ایام محرم در حال حاضر نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما در این میان یک عده رفتارهایی انجام می‌دهند که یا ناشی از منفعت شخصی است و یا لجاجت می‌کنند، ما این افراد را بعد از 8 ماه نمی‌بخشیم.»

حقیقی با تأکید بر این‌که گذشت از اقدامات عده‌ای که در وضعیت فعلی پروتکل‌های بهداشتی را به دلیل لجاجت و یا منافع شخصی رعایت نمی‌کنند مساوی مرگ است و نمی‌توان رفتارهای بچه‌گانه این افراد را ندید گرفت‌، بیان کرد: «در وضعیت فعلی به وجود آمده مشکل مردم نیستند چون از افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نفرت دارند، مشکل ما مسئولان هستیم که در برابر لجاجت‌های عده‌ای از افراد نمی‌ایستیم و برخورد نمی‌کنیم. ما باید رفتارمان با این افراد تغییر کند، قانون هم راهکارها را در بخش عنوان کرده است.»

وی با اشاره به این‌که «بنده بارها این مباحث را عنوان کردم ولی چرا خروجی ندارد چون مسئول مربوطه می‌گوید برای چی من باید دخالت کنم؟»، گفت: مسئولانی که می‌گویند چرا باید دخالت کنم بدانند که یا باید دخالت کنند یا این‌که بروند و جایشان را به کس دیگری بدهند، بنده بارها به رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفتم که این مسئولان را به ما معرفی کنند، ما مسئولیم و رفتارمان باید با افرادی که توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند قانونی و قاطع باشد.»

پلمب واحدهای صنفی ارائه کننده خدمات به افراد بی‌توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گفته استاندار زنجان واحدهای صنفی که خدمات به افرادی که توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند ارائه کمترین جرمشان پلمب آن واحد است، ما مسئولان باید این افراد را وادار به پاسخگویی کنیم.

وی خطاب به مسئولان اجرایی استان از آنان خواست تا صرفاً به ارائه گزارش‌های مکتوب بسنده نکرده و تمرکز بر گزارشات عملیاتی شده در وضعیت فعلی داشته باشند و خاطرنشان کرد: نقشه راه دقیق با توجه به شرایط باید برای استان در کمترین زمان تهیه شود.

حقیقی با تأکید بر این‌که برای هر شهرستان باید نقشه راه‌ هدف‌گذاری شده و فرمانداران با توجه به آن نقشه گزارشات اقدامات انجام شده را ارائه کنند، بیان کرد: به فرمانداران در مورد مدارس گفته بودیم تشکیل جلسه داده و کمیته‌ای برای کنترل و نظارت بر مدارس ایجاد کنند. هفته آینده در مورد وضعیت کمیته‌های تشکیل شده در شهرستان‌ها و مصوبات آن بررسی لازم انجام می‌شود.

وی ضمن انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌های استان در حوزه بهبود شرایط کرونایی استان یادآور شد: طبق گزارشات علوم‌پزشکی فقط وضعیت یک دستگاه نسبت به 15 تیرماه بهتر شده و مابقی بدتر شده است که باید چرایی و دلایل آن مشخص شود.

ضرورت تشکیل شورای تأمین برای بهبود وضعیت آرامستان

استاندار زنجان با اظهار نارضایتی از وضعیت آرامستان زنجان این‌گونه عنوان کرد: در حال حاضر به جز استفاده از ماسک در موارد دیگر وضعیت در آرامستان نامطلوب است، در این زمینه گفتیم شورای تأمین تشکیل دهید و با متخلفان برخورد شود دیگر دستگاه‌های دخیل نیز باید کم‌کاری خود را در این حوزه جبران کنند تا اقدامات خوب شهرداری در این حوزه بی‌نتیجه نماند.

وی با تأکید بر این‌که در وضعیت فعلی هیچ کس حق ندارد ایجاد مشکل کند حالا می‌خواهد شخص باشد یا مدیر یک دستگاه اجرایی بیان کرد: بنده انتظار دارم هفته آینده نتیجه اقدامات انجام شده در حوزه هسته سلامت گزارش داده شود.

حقیقی خطاب به فرمانداران این‌گونه عنوان کرد: صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نماینده تام‌الاختیار بنده بوده و تمامی فرمانداران وظیفه دارند وضعیت شهرستان خود را از ایشان جویا شوند و مشکلات از سوی وی عنوان شده و فرمانداران در راستای رفع آن‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که در حوزه اقدامات انجام شده در حوزه کاهش قیمت ماسک و چگونگی اطلاع‌رسانی آن برای مردم مسئولان مربوطه باید گزارش ارائه کنند، یادآور شد: نحوه اطلاع‌رسانی در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که مردم بدون مشکل با مسئولان همکاری کنند چرا که می‌خواهیم ماسک با قیمت هزار و 1300تومان تعیین شده به دست مردم برسد و بازار ماسک‌هایی که با قیمت بالا عرضه می‌شود راکد شود.

فرصت 72 ساعته به واحدهای صنفی برای نصب کدهای QR  بر روی شیشه‌

استاندار زنجان با بیان این‌که اتحادیه شارژکنندگان کپسول‌های اکسیژن موظفند کپسول‌های مورد نیاز بیماران را با هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی تأمین‌ کنند، بیان کرد: در مورد نصب کدهای QR  بر روی شیشه‌ واحدهای صنفی باید نظارت لازم باشد تا در مدت 72 ساعت آینده حتماً در تمامی واحدهای صنفی این کد قابل رویت باشد.

وی با تأکید بر این‌که افراد مبتلا به کرونا باید سریعاً خود را قرنطینه کنند در غیر این صورت خلاف قانون عمل کردند، عنوان کرد: کارکنان دستگاه‌های اجرایی به محض مثبت شدن تست کروناییشان باید قرنطینه شوند و در این مورد باید تمامی حراست‌ها گزارش ارائه کنند و اجازه ندهید این افراد مبتلا در دستگاه‌ها حضور یابند.

قیمت نان را برای رعایت بهداشت و وزن چونه‌ها بود

وی با اشاره به این‌که ما قیمت نان را افزایش دادیم تا اولاً بهداشت و وزن نان رعایت شود در ثانی نانوایی‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شوند، خاطرنشان کرد: باید تیم‌هایی نظارتی برای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز وزن چانه‌ نان تشکیل شده و به دقت مورد ارزیابی قرار گیرند تا مشکلات فعلی در این حوزه حل شود.

این مسئول به ضرورت ورود اطلاعات به بحث اجرایی شدن مصوبات و وظایف محوله به دستگاه و مسئولان و نیز رعایت پروتکل‌های ابلاغی به واحدهای صنفی و غیره اشاره کرد و گفت: باید اوایل هفته آینده در جلسه‌ای با حضور اطلاعات، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، چارتی از چند اقدام مد نظر علوم پزشکی تهیه شده و حوزه‌های امنیتی و بازرسی بدون هیچ چشم داشت و اغماضی بر اجرای آن‌ها ورود کرده و گزارشات تخلف‌ها ارائه شود.

  942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانفتح اله حقیقیستاد کرونای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4487


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»