کد خبر: 4532
1399/07/15 - 13:33


از 154 مدرسه در ماهنشان تنها 61 مدرسه به اینترنت دسترسی دارند

فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: در شهرستان ماهنشان بالغ بر 154 مدرسه وجود دارد که در بخش مرکزی ماهنشان 81 مدرسه فعال است و از این تعداد، 38 مدرسه به اینترنت و شبکه شاد دسترسی دارند. در بخش انگوران نیز 73 آموزشگاه داریم که از این تعداد 23 مورد به شبکه شاد و اینترنت پرسرعت متصل هستند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: در شهرستان ماهنشان بالغ بر 154 مدرسه وجود دارد که در بخش مرکزی ماهنشان 81 مدرسه فعال است و از این تعداد،  38 مدرسه به اینترنت و شبکه شاد دسترسی دارند. در بخش انگوران نیز 73 آموزشگاه داریم که از این تعداد 23 مورد به شبکه شاد و اینترنت پرسرعت متصل هستند.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان، چندی پیش با سفر وزیر ارتباطات به زنجان، آذری جهرمی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه اتفاقات زیاد و قابل قبولی در حوزه توسعه ارتباطات در استان زنجان افتاده است، تاکید کرد: با این وجود، عدالت در این توسعه در سطح استان برقرار نشده و این قابل قبول نیست. هم‌اکنون از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان زنجان، ۳۵۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند و تمرکز مناطقی که دسترسی به شبکه ندارند بیشتر در شهرستان‌های خدابنده و ماهنشان است.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۰۷ روستا در استان زنجان که اغلب در مناطق خدابنده و ماهنشان هستند به اینترنت دسترسی ندارند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در سه مرحله از ابتدای آبان تا اسفند امسال زمینه دسترسی این روستاها به اینترنت فراهم شود.

 در این خصوص مجتبی نوری، فرماندار شهرستان ماهنشان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه در شهرستان ماهنشان 52 سایت داریم، گفت: از این تعداد 24 مورد پرسرعت (3Gو4G)است و از این 24 مورد 11 مورد به (4G) تبدیل شده است و 28 مورد نیز تا پایان سال به 4G تبدیل خواهد شد. همچنین دو شهر ماهنشان و دندی و 12 روستا به تلفن ثابت دسترسی دارند.

به گفته فرماندار شهرستان ماهنشان ممکن است در برخی از روستاها اینترنت وجود داشته باشد اما پر سرعت و پایدار نباشد و برای اینکه این خلا نبود اینترنت در مدارس پر شود، بسته‌های آموزشی توسط راهبران آموزشی به دانش‌آموزان داده می‌شود که آن بسته‌ها شامل جزوات و کتاب‌ها و سی‌دی‌های آموزشی هستند که در اختیار دانش‌آموزان این مناطق قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

 

اقدام کننده: س.س

صدای زنجاندسترسی مدارس به اینترنتفرماندار شهرستان ماهنشان
sedayezanjannews.ir/nx4532


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»