کد خبر: 4556
1399/07/19 - 10:4


رئیس اتحادیه نانوایان زنجان در واکنش به برخی اظهارات در رابطه با افت کیفیت نان با وجود افزایش قیمت آن:

برخی نانوایی‌ها کم‌فروشی دارند

کمال الماسی: زنجان در کیفیت نان، رتبه نخست کشوری را داراست!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه زنجان 4 تا 5 سال است که به لحاظ کیفیت نان بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شركت غله و خدمات بازرگاني دولتي ايران، در بین 31 استان کشور رتبه نخست را کسب می‌کند، هرگونه افت کیفیت نان در نانوایی‌ها را رد کرد.

کمال الماسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر تخلفات نانوایی‌ها در حوزه کم‌فروشی با وجود افزایش دو برابری قیمت‌ها و بی‌توجهی آن‌ها در پخت نان باکیفیت اظهار کرد: کجا قیمت نان دو برابر شده است؟ لواش قبلا 180 تومان بود الان شده 250 تومان، قیمت بربری هزار تومانی هم به یک هزار و 250 تومان رسیده است. سنگک یک هزار تومانی نیز یک هزار و 200 تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

الماسی در ادامه با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان تخلف مربوط به کم‌فروشی در نانوایی‌ها را رد نمی‌کنم، افزود: میزان تخلف نیز آن‌چنان زیاد نیست، به طور مثال از حدود 800 واحد نانوایی که در شهرستان فعالیت می‌کنند، حدود 50 الی 60 واحد تخلف کرده‌اند البته میزان تخلف در وزن چانه‌ها در واحدهای مربوطه نیز بین 5 تا 10 گرم بود. ما نباید کم‌فروشی را به کل نانوایی‌ها تعمیم دهیم.

وی با اشاره به قیمت پایئن نان در زنجان در مقایسه با سایر استان‌های کشور ابراز کرد: با وجود قیمت پائین نان، وزن چانه‌ها در مقایسه با سایر استان‌ها بالاست. به طور مثال وزن چانه‌ها در زنجان، تبریز و قزوین به میزان 150، 135 و 140 گرم است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه زنجان 4 تا 5 سال است که به لحاظ کیفیت نان بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شركت غله و خدمات بازرگاني دولتي ايران در بین 31 استان کشور رتبه نخست را کسب می‌کند، هر گونه افت کیفیت نان در نانوایی‌ها را رد کرد.

نانوایی‌ها مقصر نیستند، مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

الماسی در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت نانوایی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: بر اساس اظهارات مسئولان حوزه بهداشت، 80 درصد نانوایی‌ها پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و از این لحاظ در ردیف سوم قرار دارند.

وی با اشاره به رصد نانوایی‌ها با همکاری بازرسان حوزه بهداشت تاکید کرد: با حساسیت، موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم تا 100 درصد واحدها نیز موضوع پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با اشاره به مشخص شدن خط‌کشی و نصب علائم مخصوص، فاصله‌گذاری‌های فیزیکی و محل ایستادن شهروندان در واحدهای نانوایی ابراز کرد: پرداخت نکردن پول نقد، موظف کردن تمامی واحدها به استفاده از کارت‌خوان، استفاده از انبر برای تحویل نان و رعایت نکات بهداشتی از سوی نانواها که سبب کاهش همه‌گیری کرونا می‌شود از جمله تاکیدات صورت گرفته به نانوایی‌ها بود اما با این وجود برخی از شهروندان با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی را در صف نان رعایت نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند نان را نقدا خرید کنند و وقتی نانوا تذکر می‌دهد ناراحت هم می‌شوند.

941

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانکم فروشی نانوایی هاکرونا در نانوایی هاکمال الماسی
sedayezanjannews.ir/nx4556


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»