کد خبر: 4560
1399/07/19 - 10:58


واکنش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان به خبر دپوی 1.5 میلیون عدد ماسک در زنجان:

ماسک‌های دپو شده دستمان نمانده بود

ناصر فغفوری: ذخیره این تعداد ماسک برای تامین نیاز استان بوده و از طریق فرمانداری‌ها در تمامی شهرستان‌ها توزیع می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به دپوی 1.5 میلیون عدد ماسک گفت: این تعداد ماسک به هیچ عنوان دستمان نمانده و علت دپوی آن مشخص نبودن ساختار توزیع از طریق فرمانداری‌ها بود که با رایزنی‌های صورت گرفته، موضوع برطرف شده است.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صمت استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان توان تولید روزانه ماسک کارخانجات و واحدهای استان را 500 تا 600 هزار عدد اعلام کرد و افزود: نیاز روزانه استان به ماسک، 300 هزار عدد بوده و طبیعی است مابقی ماسک‌ها در انبار ذخیره شده و هر دو روز یکبار بر اساس نیاز استان وارد چرخه توزیع شود.

فغفوری با اشاره به دپوی 1.5 میلیون عدد ماسک (حدود 300 هزار عدد ماسک عمومی و مابقی ماسک جراحی) که نیاز 3 روزه استان می‌شود، گفت: این تعداد ماسک به هیچ عنوان دستمان نمانده، اتفاقا نیاز استان هم بود. علت دپوی آن مشخص نبودن ساختار توزیع از طریق فرمانداری‌ها بود که با رایزنی‌های صورت گرفته، موضوع برطرف و ماسک‌ها جهت استفاده مردم توزیع شد.

فغفوری قیمت ماسک برای مصارف عمومی را یک هزار تومان در خارج از داروخانه و قیمت ماسک جراحی بیمارستانی که فقط توسط داروخانه‌ها عرضه می‌شود را یک هزار و 300 تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، ماسک‌های دارای مصرف عمومی نباید توسط داروخانه‌ها توزیع شود، توزیع ماسک یک هزار تومانی صرف از طریق فروشگاه‌های بزرگ، صنوف مرتبط همچون صنف فروشنده لوازم آرایشی و سوپرمارکت‌ها و چادرهای هلال‌احمر که در سطح شهر مستقر شده‌اند، انجام می‌شود.

هیچ کجای کشور ماسک یک هزار تومانی برای فروش وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه به جز زنجان، در هیچ کجای کشور ماسک یک هزار تومانی برای فروش وجود ندارد و کف قیمت این کالا در سایر استان‌ها یک هزار و 300 تومان است، تصریح کرد: چون در زنجان تولیدکننده‌ها توانستند استاندارد مربوط به ساخت ماسک را بدست آورده و آن را تولید کنند، در جهت خدمت به مردم، ماسک یک هزار تومانی را تولید و به وفور در میان مصرف‌کننده‌ها توزیع کردیم که همچنان ادامه دارد.

فغفوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم استقبال صنوف از خرید و توزیع ماسک‌های یک هزار تومانی به علت سود ناچیز (50 تومانی) به صدای زنجان گفت: ما برای توزیع از اصناف کمک گرفته‌ و به آن‌ها گفتیم قرار نیست همیشه سود کنید هر چند معتقدیم آن‌ها سود می‌کنند چرا که کار آن‌ها صرفا فروش ماسک نیست و در کنار کار اصلی‌شان نسبت به عرضه ماسک اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما برای توزیع به درب مغازه‌ها مراجعه نمی‌کنیم، بلکه از قبل فراخوان داده و اعلام عمومی کرده‌ایم، اصناف مرتبط علاقمند به خرید ماسک نیز برای خرید ماسک (هر عدد 950 تومان) و فروش به مصرف‌کننده (هر عدد ماسک یک هزار تومان) مراجعه کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه ماسک موردنیاز مردم بدون هیچ محدودیتی توزیع می‌شود، اعلام کرد: بیش‌ترین خرید ماسک از واحدها جهت فروش مربوط به صنف لوازم آرایشی و فروشگاه‌ها است.

941

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانماسک دپو شدهناصر فغفوریتولید ماسک
sedayezanjannews.ir/nx4560


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»