کد خبر: 4578
1399/07/20 - 12:53


استاندار زنجان با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه:

مجبور شویم، جریمه می‌کنیم

به گفته استاندار زنجان بعد از گذشت یک هفته وضعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، در صورت بهتر شدن شرایط ممنوعیت‌ها برداشته می‌شود در غیر این صورت این ممنوعیت‌‌ها ادامه پیدا می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

ایرج رفیعی- با اتمام ممنوعیت‌های یک هفته‌ای کرونایی اعمال شده در زنجان، امروز استاندار زنجان از تمدید یک هفته‌ای این ممنوعیت‌ها خبر داد و گفت هر جایی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، آمار بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته است.

فتح‌اله حقیقی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال پایگاه خبری صدای زنجان در مورد آخرین تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان برای ممنوعیت‌های کرونایی اعمال شده از یک هفته پیش تاکنون اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط موجود و تغییر رفتارهای ویروس کرونا مجبوریم دقت لازم را برای کاهش آمار بستری‌ها و فوتی‌ها اعمال کنیم، از همین رو از امروز به مدت یک هفته ممنوعیت‌های کرونایی اعلام شده در زنجان تمدید می‌شود.

به گفته استاندار زنجان بعد از گذشت یک هفته وضعیت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، در صورت بهتر شدن شرایط ممنوعیت‌ها برداشته می‌شود در غیر این صورت این ممنوعیت‌‌ها ادامه پیدا می‌کند.

این مسئول با تأکید بر این‌که در کنار اعمال ممنوعیت‌ها در برخی از موارد مجبور به اعمال قانون هم هستیم، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم اعمال جریمه برای افرادی که ممنوعیت‌های اعلامی را رعایت نکردند داشته باشیم ولی اگر مجبور شویم همانند دیگر استان‌ها اعمال جریمه را اجرایی می‌کنیم چون با جان مردم شوخی نداریم.

حقیقی با بیان این‌که در حال حاضر اولین اقدام انجام شده این است که برای هر شهرستان یک میز اختصاص دادیم و 56 تیم بازرسی تشکیل شده و در شهرستان همین شاکله ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: سامانه‌ای برای ارتباط مردم با مسئولان به‌زودی راه‌اندازی می‌شود تا شهروندان در صورت مشاهده، موارد تخلف را از طریق پیامک گزارش کنند.

مردم تخلفات را گزارش کنند

وی با اشاره به این‌که شهروندان می‌توانند با ارسال کد QR صنف متخلف به سامانه مذکور به صورت آنلاین سوالاتی ارسال شده و مسئولان در کمترین زمان با صنف متخلف برخوردهای لازم را انجام می‌دهند، تصریح کرد: حداقل انتظار ما این است که اصناف، دستگاه‌ها و ادارات در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی ماسک بزنند از طرفی به مراجعه‌کنندگان فاقد ماسک نیز نباید خدمات ارائه کنند.

استاندار زنجان به برخوردهای قانونی با متخلفانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند اشاره داشته و یادآور شد: در شهرستان زنجان، خدابنده و غیره برای نمونه چندین واحد متخلفی که پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت‌های ابلاغی را رعایت نکرده بودند پلمب شدند.

وی با اشاره به این‌که طبق گفته متخصصان چسبندگی ویروس کرونا به سلول‌ها 20 برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در حال حاضر سرایت ویروس کرونا از فردی به خانوادگی تبدیل شده است و همین عامل مشکلات را دو چندان کرده و باید کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه باشد.

استاندار زنجان ضمن قدردانی از برخی از اصنافی که هشدارها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، تصریح کرد: برخی از اصناف و مردم توجهی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ندارند از همین رو عدم رعایت این پروتکل‌ها از سوی حتی 10 درصد مردم و اصناف می‌تواند جان 90 درصد دیگر افراد جامعه را به خطر اندازد از همین رو باید همه رعایت موارد بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

تولید روزانه 700 هزار عدد ماسک در زنجان

وی با بیان این‌که در حال حاضر از مردم انتظار داریم استفاده از ماسک از منزل تا منزل را مورد توجه قرار دهند، افزود: الان قیمت ماسک در خارج از استان زنجان حداقل 1500 تومان است در حالی که در زنجان ماسک سه لایه روزی 700 هزار عدد در استان روزانه تولید می‌شود که می‌توانیم این میزان را تا یک میلیون عدد برسانیم ولی نیاز استان همان 700 هزار عدد است که 300 هزار عدد از این تعداد به قیمت هزار تومان یعنی 500 تومان زیر قیمت در فروشگاه‌های بزرگ توزیع شده است.

به گفته استاندار زنجان از 700 هزار عدد ماسک تولید شده در استان، 400 هزار عدد آن به قیمت 1300 تومان عرضه می‌شود، از همین رو از نظر تأمین ماسک مشکلی در استان نداریم و حتی در برخی از نهادها همانند کمیته امداد به قیمت پایین‌تر ارائه می‌شود.

حقیقی با اشاره به این‌که تا به امروز در حدود یک میلیون عدد ماسک رایگان در بین مردم توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده در استان مشکلی وجود نداشته و حتی نیاز استان‌های دیگر را نیز برطرف می‌کنیم.

5 میلیون عدد ماسک هزار تومانی روی دستمان مانده

استاندار زنجان عنوان کرد: در حال حاضر 5 میلیون عدد ماسک با قیمت هزار تومانی مازاد نیاز تولید کردیم و مانده روی دستمان از همین رو از نظر تأمین ماسک مشکلی نداریم.

این مسئول ضمن درخواست از مردم برای نهادینه کردن نهضت ماسک از منزل تا منزل بیان کرد: ما در مقابل جان مردم مسئولیم و نباید با جان و سلامتی مردم بازی کنیم.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی در مورد نتایج ممنوعیت‌های یک هفته‌ای سپری شده در زنجان و تأثیر آن بر وضعیت آمار مبتلایان به کرونا عنوان کرد: هر جایی که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و جایگاه رفتاری آن‌ها در رعایت موارد بهداشتی بالای 80 درصد بوده فوق‌العاده آمار بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته است ولی در مواردی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر 80 درصد بوده به همان تناسب با افزایش آمارها مواجه هستیم.

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانممنوعیت های کروناییپروتکل های بهداشتی
sedayezanjannews.ir/nx4578


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»