کد خبر: 4603
1399/07/23 - 10:21


در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان عنوان شد:

کرونا در زنجان کاهشی نیست

فتح اله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان‌ها گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده شیب این بیماری در شهر زنجان کاهشی نیست و بر این مبنا باید اقدامات بیشتری برای رسیدن به زیر میانگین کشوری انجام شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان با اشاره به اینکه آزمایشگاه پیشرفته تست کرونا در استان بزودی افتتاح می شود، گفت: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مشکل مالی این پروژه برطرف شده است و اقدامات مربوطه در این بخش سرعت بیشتری می‌گیرد.

فتح اله حقیقی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان‌ها گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده شیب این بیماری در شهر زنجان کاهشی نیست و بر این مبنا باید اقدامات بیشتری برای رسیدن به زیر میانگین کشوری انجام شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه هر چند میزان مبتلایان به کووید-۱۹ در ابهر بیشتر شده است، اظهار داشت: شیب مرگ و میرهای کرونایی این شهرستان کُند شده است و در این میان شمار مبتلایان به این بیماری در خرمدره نیز روند افزایشی یافته است.

وی تصریح کرد: وضعیت کرونا در شهرستان خدابنده نیز نشان می دهد که کنترل این بیماری وضعیت خوبی ندارد و در این ارتباط باید با تدابیر لازم مشکلات و موانع بوجود آمده برطرف و اقدامات درمانی برای بیماران بدحال نیز مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی در خصوص وضعیت کرونا در طارم نیز افزود: هر چند میزان مبتلایان افزایش یافته اما فوتی های ناشی از آن دقیق و موازی منطبق است که قابل قبول بوده اما شرایط کنونی باید حفظ شود و در مورد سلطانیه نیز کنترل مرگ و میر ها نامطلوب بوده و در این ارتباط بررسی لازم باید انجام گیرد.

استاندار زنجان، با بیان اینکه وضعیت کرونا در ماهنشان هم به لحاظ مرگ و میر و شمار مبتلایان روند خوبی ندارد، ادامه داد: در این خصوص شیب افزایشی بوجود آمده به نسبت جمعیت باید کاهش یابد و در این میان با کارهای انجام گرفته شمار مبتلایان به کرونا و هم مرگ و میرها در شهرستان ایجرود کاهش دارد.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید به قانون تمکین کنند، افزود: وقتی گفته می شود در شرایط کرونایی ممنوعیتی وجود دارد به این معنی است که مصداق های آن باید اجرا شود اینکه فعالیت های زیرزمینی و غیر قانونی توجیه ندارد و مسوول مربوطه باید پاسخگو باشد.

حقیقی به موضوع مسدود شدن ورودی و خروجی گاوازنگ شهر زنجان اشاره کرد و افزود: این کار به مدت یک هفته موقتی است و در این مسیر تبلیغات لازم کرونایی انجام و رعایت پروتکل های بهداشتی نیز هنگام بازگشایی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: انتظار بر این است که دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک های عامل در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی همکاری و اهتمام جدی داشته باشد و اینکه مدیر شعبه ای نسبت به این موضوع همچنان بی اعتنایی می کند چاره ای جز برکناری او وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قانون با هیچ فرد حتی دستگاه اجرایی شوخی ندارد، اظهار داشت: شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و تسریع در تست های سرپایی اهمیت زیادی دارد که دانشگاه علوم  پزشکی استان در مدت یک هفته به این مهم اهتمام و توجه بیشتری را داشته باشد.

حقیقی لزوم جدی گرفتن بحث نقاهتگاه‌های کرونایی این استان را یادآور شد و افزود: بر این اساس باید با شناسایی به موقع بیماران کرونایی از ورود آنان به بیمارستان جلوگیری کرد و در صورت لزوم درمان آنان در نقاهتگاه‌ها انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که pcr آنان مثبت می شود باید این موضوع به خانواده و محل کارشان اعلام شود، در اسرع وقت و به مدت ۱۴ روز باید خود را قرنطینه خانگی کنند، در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود چرا که با جان مردم بازی می کنند.

استاندار زنجان آموزش و لزوم اطلاع رسانی کرونایی را مهم عنوان کرد و گفت: عموم مردم توجه کنند که الگوهای ابتلا به کرونا تغییر یافته و این مهم به معنای رعایت کامل پروتکل ها و نکات بهداشتی است و از طرفی بیماری نیز نشان می دهد باید بیش از گذشته مراقب سالمندان بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام



صدای زنجانشیب کرونا در زنجانستاد کرونای زنجاناستاندار زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4603


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»