کد خبر: 4620
1399/07/26 - 13:31


پاسخ آموزش‌وپرورش زنجان به گزارش صدای زنجان از حق‌التدریسی‌های معترض

حق‌التدریسی‌ها جذب نمی‌شوند

پس از انتشار گزارشی با عنوان «دادن اضافه‌کاری به خودی‌ها، به‌جای جذب حق‌التدریسی‌ها» در پایگاه خبری صدای زنجان به تاریخ 21 مهرماه جاری که به اعتراض حق‌التدریسی‌های آموزش‌وپرورش استان و عدم جذب آن‌ها پرداخته بود، ....

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از انتشار گزارشی با عنوان «دادن اضافه‌کاری به خودی‌ها، به‌جای جذب حق‌التدریسی‌ها» در پایگاه خبری صدای زنجان به تاریخ 21 مهرماه جاری که به اعتراض حق‌التدریسی‌های آموزش‌وپرورش استان و عدم جذب آن‌ها پرداخته بود، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان پاسخی را به پایگاه خبری صدای زنجان ارسال کرد که عینا در پی می‌آید:

(توضیح: اشتباه در استفاده از نام رسانه‌های مختلف مربوط به روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش استان است.)

«مدیریت مسئول محترم روزنامه صدای زنجان

باسلام

احتراما با توجه به درج مطلبی با عنوان «دادن اضافه‌کاری به خودی‌ها، به‌جای جذب حق‌التدریسی‌ها» در پایگاه خبری زنجان‌نیوز در تاریخ 21 مهرماه، موارد زیر جهت درج در آن سایت به منظور تنویر افکار عمومی ارسال می گردد:

1- بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تصریح و تاکید و تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاکیدات قوانین و مقررات جاری و با توجه به حساسیت امر تعلیم و تربیت بهترین مسیر برای جذب معلم، دانشگاه فرهنگیان است و آموزش و پرورش با تمام توان و نیروی خود و بر اساس برنامه ی مبتنی بر چشم انداز آینده محوری، بر جذب نیرو از طریق مذکور اقدام می کند. اما با توجه به نیاز در برخی مقاطع، رشته ها و پایه های تحصیلی بنا بر ضوابط اجرایی مشخص در قانون مربوط به جذب نیرو، اقدام به جذب نیرو می کند. تعلیم و تربیت امری تخصصی است و آموزش و پرورش محلی برای جذب نیروی کار بدون ضابطه و قانون و مقررات نیست. همان گونه که پیش تر اشاره شد این مهم از طریق دانشگاه فرهنگیان اتفاق می افتد و اگر خروجی این دانشگاه با نیاز آموزش و پرورش منطبق نبود، این وزارتخانه بر اساس دستور العمل و با لحاظ صلاحیت های علمی، مهارتی، اجتماعی و اخلاقی به جذب نیروی مورد نیاز اقدام می کند.

2- آموزش و پرورش استان همزمان با سراسر کشور در مورخه 20 تیرماه برای جذب آموزشیاران سوادآموزی بر اساس منابع آزمون مشخص و بدون محدودیت در جذب و صرفا بر اساس کسب نمره ی لازم اقدام به اخذ آزمون از بین افراد مذکور نمود که افرادی که نمره آن ها کمتر از حد نصاب بود نتوانستند شرایط ورود به بدنه آموزش و پرورش را احراز کنند . از بین این افراد تعداد 29 نفر کسانی بودند که به صورت حق التدریس اشتغال داشتند که به استناد پاسخ استعلام صورت گرفته در مورخه 23 شهریور،  با این عزیزان قطع همکاری صورت گرفت.

3- اشتغال نامبردگان بر اساس اطلاعیه مندرج در پورتال مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارتخانه به صورت «حق التدریس آزاد» در استان ها بر اساس نیاز استان به نیروی حق التدریس آزاد بلامانع عنوان شده است. این اطلاعیه الزامی برای استان ها ایجاد نمی کند و شرط به کار گیری نیروی «حق التدریسی آزاد» را نیاز استان می داند. استان زنجان در حال حاضر با استفاده از معلمین موجود و با تکیه بر توان علمی و مهارتی و البته تجربه ایشان، و جهت خالی نماندن کلاس درس، همه کلاس های موجود را پوشش داده و نیاز به جذب نیرو به صورت حق التدریس ندارد.

4- درج تیتر «دادن اضافه‌کاری به خودی‌ها، به‌جای جذب حق‌التدریسی‌ها» این سوال را ایجاد می کند که این خودی ها چه افرادی هستند؟ در متن نیز به اشتباه، خبرنگار محترم به «پرداخت اضافه‌کاری به نیروهای فعلی فعال در اداره کل» اشاره نموده اند. این اشتباه فاحش ممکن است ذهن خواننده را از این خودی ها به دایره اداره کل آموزش و پرورش سوق دهد. پیشتر اشاره شد که آموزش و پرورش بر اساس تکلیف قانونی و سازماندهی صورت گرفته، به همه کلاس های مدارس استان نیرو اختصاص داده و بر اساس شرایط موجود، دروس و کلاس های خالی را نیز با استفاده از «معلم»های شاغل در مدارس و البته ساعی ، ماهر و البته مجرب خود پوشش داده است. این اقدام کاملا بر اساس قوانین موجود در آموزش و پرورش و در راستای عدم محرومیت حتی یک دانش آموز از فرآیند تعلیم و تربیت بوده است. 

5- همان گونه که اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان  به استناد پاسخ استعلام صورت گرفته از مرکز نیروی انسانی  وزارت آموزش و پرورش به همکاری خود با مشمولینی که حد نصاب لازم را در آزمون کسب نکرده اند؛ پایان داده است، بعد از هر گونه ابلاغ قانونی بر جذب هر نیرویی اعم از مشمولین این خبر و غیره اقدام خواهد نمود و کاملا رفتاری بر اساس قانون و مقررات داشته و خواهد داشت. در این راستا با توجه به مراجعات مکرر عزیزان و نیز اطلاعیه صادره مذکور، استعلام مجددی از مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش جهت هر گونه اقدام قانونی صورت گرفته است. 

6- در پایان ضمن تشکر و قدر دانی از همت و تلاش شما و همکارانتان در آگاهی بخشی به آحاد جامعه، مستدعی است از خبرنگارانی که آگاهی لازم به قوانین و مقررات موجود در آموزش و پرورش دارند؛ به منظور پوشش اخبار و موضوعات این اداره بهره گرفته شود. درج تیتر هایی چون نیروهای خودی و طرح موضوعاتی چون دادن اضافه کاری به نیروهای شاغل در اداره کل علاوه بر نمود تجاهل اطلاعاتی خبرنگار، تضییع زحمات دست اندرکاران آموزش و پرورش، تضعیف روحیه همکاران زحمت کش در کلاس درس و ... می تواند بار حقوقی را متوجه این اداره یا حتی خبرنگار محترم نماید.

با تقدیم احترام

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان»

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانحق التدریسی های اموزش و پرورشمدیرکل اموزش و پرورش زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4620


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»