کد خبر: 4677
1399/08/05 - 12:10


فرماندار خرمدره در نخستین روز تشدید محدودیت‌ها در این شهرستان:

نیمی از کرونایی‌های خرمدره غیربومی هستند

بیمارستان بوعلی خرمدره میزبان بیماران مبتلا به کرونا از شهر هیدج، صائین قلعه تا سلطانیه است به طوری که از حدود 100 بیماری که بستری می‌شوند در حدود نیمی از آن‌ها متعلق به خرمدره نیست، همین موضوع معادلات آماری خرمدره را افزایش داده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در حالی که طبق آمارهای منتشر شده شهرستان خرمدره با بیشترین میزان بیماران مبتلا به کرونا در استان زنجان، در ردیف شهرستان‌های بحرانی قرار گرفته و تشدید محدودیت‌ها از امروز در این شهرستان اجرایی می‌شود، فرماندار خرمدره نیمی از بیماران بستری را متعلق به شهرهای صائین‌قلعه و هیدج و روستاهای اطراف آن‌ها اعلام کرده و تأکید دارد که بیماران غیربومی نباید در آمار خرمدره لحاظ شده و سبب بالارفتن آمار کرونا در این شهرستان شوند چرا که معتقد است میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان از سوی مردم و کسبه خیلی خوب است.

یکم آبان ماه امسال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خرمدره، تنها شهرستان زنجان بود که در بین شهرستان‌های بحرانی کووید 19 قرار داشت از همین رو طبق دستور ویژه رئیس جمهور به روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و براساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعیامنیتی در 43 شهرستان بحرانی کشور از جمله خرمدره که بیشترین میزان ابتلا را دارند، از امروز به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود و در صورت لزوم در هفته بعدی هم این محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

به گفته فرماندار زنجان تمامی محدودیت‌های اعلام شده در شهرستان خرمدره اجرایی شده و تمامی کسبه‌ای که اعلام شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته و به مراجعه‌کنندگان فاقد ماسک نیز خدمات ارائه نمی‌کنند.

پلمب 30 مغازه در خرمدره

حجت محمدی، فرماندار خرمدره، در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان از پلمب 30 مغازه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک خبر داد و گفت: طبق ابلاغیه ستاد کرونا، اصنافی همانند آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، قلیان‌سراها و فعالیت‌هایی که تجمعی هستند، به هیچ عنوان حق فعالیت ندارند و در صورت عدم توجه به این موضوع پلمب می‌شوند.

وی این را نیز خاطرنشان کرد که محدودیت‌ها از هفته‌های گذشته اعمال شده بود ولی از چند روز پیش تشدید شده و تا وقتی وضعیت به حالت عادی در نیاید، این تشدید محدودیت‌ها ادامه دارد.

از قرار معلوم نزدیکی شهر هیدج و صائین قلعه به خرمدره سبب بالارفتن آمار بیماران کرونایی این شهرستان و به هم خوردن معادلات آماری آنان شده چرا که به گفته محمدی بیمارستان بوعلی خرمدره میزبان بیماران مبتلا به کرونا از شهر هیدج، صائین قلعه تا سلطانیه است به طوری که از حدود 100 بیماری که بستری می‌شوند در حدود نیمی از آن‌ها متعلق به خرمدره نیست، همین موضوع معادلات آماری خرمدره را افزایش داده است.

 فرماندار خرمدره معتقد است در بررسی مشکل اصلی این شهرستان در بحث مبتلایان به کرونا، شاید به نسبت جمعیت بیماران کرونایی که بستری می‌شوند، بحرانی اعلام نشود و یا در حد وضعیت قرمز باشد از همین رو این موضوع را در ستاد کرونا نیز عنوان کردیم و اسناد لازم را داریم که مسئولان در پاسخ عنوان کردند از آنجایی که در وضعیت فعلی تمامی بیمارستان‌ها باید کمک حال هم باشند، در صورت عدم پذیرش بیماران شهرهای صائین قلعه و هیدج تا سلطانیه، این بیماران به بیمارستان شهر ابهر که با مشکلاتی همراه است گسیل می‌شوند.

درخواست محمدی که در ستاد کرونا نیز مطرح کرده این بود که با وجود ارائه خدمات از سوی بیمارستان بوعلی خرمدره، تعداد بیماران شهرهای غیربومی در آمار این شهرستان قید نشده و تفکیک شود، زمانی که اعتبارات شهرهای صائین قلعه و هیدج در بودجه شهرستان ابهر لحاظ می‌شود نباید بیماران این شهرها در آمار خرمدره لحاظ شود.

طبق آماری که فرماندار خرمدره اعلام کرده، در مهر ماه امسال 55 درصد بیماران بستری شده متعلق به خرمدره، 10 درصد بیماران هیدج، 10 درصد بیماران صائین‌قلعه، 5.95 درصد بیماران روستاهای اطراف شهرستان ابهر و 19 درصد نیز متعلق به بیماران سلطانیه و روستاهای هیدج و صائین قلعه بوده است که طبق این آمار 50 درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان بوعلی خرمدره، غیربومی و از شهرهای اطراف هستند.

قانون مانع عدم پذیرش بیماران غیربومی است

این مسئول دلیل عدم ممانعت از ورود و پذیرش این بیماران در بیمارستان بوعلی خرمدره و هدایت آن‌ها به بیمارستان شهرهای خودشان را قانونی عنوان کرد که در آن قید شده در خدمات‌دهی به بیماران کشور هیچ بیمارستانی حق عدم پذیرش نداشته و باید خدمات لازم را ارائه کند.

مطابق آمار ارائه شده از سوی فرماندار خرمدره، بیش از نیمی از بیماران مبتلا به کرونا متعلق به شهرهای هیدج و صائین و روستاهای اطراف این شهرهاست از همین رو اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای و تشدید محدودیت‌ها باید در این شهرها نیز مد نظر قرار گیرد که این امر به خودی خود سبب کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونای بستری شده در بیمارستان بوعلی خرمدره می‌شود.

طبق گزارش بازرسان استانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسبه و اصناف در حدود 90 درصد است

آن طور که فرماندار خرمدره اعلام کرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین صنوف و مردم خیلی خوب است چرا که طبق آمار ارائه شده و براساس گزارش بازرسان استانی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین صنوف و کسبه این شهرستان در حدود 90 تا 95 درصد بوده و کمترین میزان رعایت این پروتکل‌ها 70 درصد و در مدارس به 90 درصد رسیده بود.

محمدی این را متذکر شد که اعمال قانون در شهرستان خرمدره خوب است ولی مشکل اینجاست که در زمان افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان بوعلی، آمار این شهرستان رشد کرده وبه همین دلیل خستگی سیستم درمانی خرمدره به تنشان می‌ماند.

الهام احمدی

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرماندارخرمدرهحجت محمدیکرونا در خرمدره
sedayezanjannews.ir/nx4677


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»