کد خبر: 4742
1399/08/17 - 15:28


پدر میترای زنجان که برای درمان «همانژیوم کاورنوس» راهی روسیه شده است:

نگران دلار هستم

اکبر بیگدلی: اسفندماه سال جاری برای درمان مرحله دوم میترا عازم روسیه می‌شویم، مرحله اول رضایت‌بخش بود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سال گذشته پس از پیگیری رسانه‌ها و تشکل‌های مردمی در استان زنجان مبلغ 1.5 میلیارد تومانی برای درمان میترا، دخترکی که مبتلا به «همانژیوم کاورنوس» بوده و پزشکان ایران برای درمانش در داخل کشور قطع امید کرده بودند، جمع‌آوری شد تا وی به همراه خانواده برای آغاز درمانش به کشور روسیه سفر کند اما این روزها پدر میترا نگران نوسانات نرخ دلار است که مبادا این افزایش خللی در روند درمان بیماری دخترش وارد کند.

میترا دختر بچه 5 ساله خدابنده‌ای است که از بدو تولد به بیماری «همانژیوم کاورنوس» مبتلاست اما پزشکان ایران سال قبل به صراحت اعلام کردند که درمان میترا در داخل به هیچ عنوان ممکن نیست!

امکان درمان این بیماری در کشورهای آمریکا، انگلیس، ایتالیا، روسیه و آلمان وجود دارد. با پیگیری‌های والدین و خیران، روسیه به دلیل بعد مسافت و کم هزینه بودن نسبت به سایر کشورهای نامبرده بهترین گزینه برای اعزام میترا برای درمان انتخاب شد. متخصصان این کشور چند سالی است از طریق لیزردرمانی و سایر تجهیزات پیشرفته و علم روز می‌توانند در درمان بیماری همانژیوم کاورنوس نقش مهمی در اهدای زندگی به مبتلایان داشته باشند.

جمع‌‌‌آوری 1.5 میلیاردی از محل کمک‌های مردمی برای درمان میترا

برای درمان بیماری میترا حدود یک میلیارد تومان نیاز بود. پس از رسانه‌ای شدن این موضوع در استان زنجان مبلغ حدود 1.5 میلیارد تومان یعنی بیشتر از مبلغ موردنیاز در کمتر از 18 روز با مشارکت مردم و خیران تهیه شد.

با توجه به شیوع کرونا و همه گیر شدن آن در ابتدای سال متاسفانه تمام کشورها به ویژه روسیه ویزا صادر نمی‌کردند و به همین دلیل درمان میترا به تعویق افتاد.

زمان پرواز میترا و خانواده‌اش به روسیه مصادف شد با شیوع کروناویروس در کشور و جهان. اکبر بیگدلی، پدر میترا می‌گوید: در ساعات نزدیک به پرواز پیامکی به دست‌مان رسید که همه ما را نگران و ناراحت کرد، پرواز کنسل شد. با پیگیری که از شرکت هواپیمایی انجام دادیم کشور روسیه از پذیرش میترا بیگدلی به عنوان تبعه ایرانی خودداری کرده و ایران را در لیست قرمز کرونا قرار داده بود. به کمک دوستان و همراهان، مجددا با شرکت هواپیمای قطری مستقر در فرودگاه امام رایزنی کردیم تا شاید بتوانیم از طریق تهران- دوحه و دوحه و استانبول- مسکو اعزام شویم ولی شرکت قطری هم از پذیرش مسافران ایرانی امتناع کرد.

اعزام اورژانسی میترا به روسیه

بالاخره با پیگیری‌های سفارت ایران در روسیه و رایزنی‌های انجام گرفته با بیمارستان «ولادیمیر»، پیگیری سفارت روسیه در تهران و با توجه پیشرفت بیماری و وخیم‌تر شدن حال عمومی میترا که به دلیل شرایط ویژه کرونا درمان عقب افتاده بود پذیرش اورژانسی میترا مبنی بر انجام تمامی کارها برای بستری شدن ظرف یک هفته از بیمارستان انجام شد. 27 شهریورماه سال جاری بلیط هواپیما به صورت اضطراری صادر شد و میترا به همراه خانواده توانست در قالب یک پرواز ویژه برای درمان به روسیه سفر کند. 

پزشک درمان قطعی میترا را سه ساله اعلام کرده و میترا و خانواده‌اش باید حداقل هر 4 ماه و حداکثر هر 6 ماه یکبار برای تکمیل درمان به مسکو سفر کنند.

مرحله نخست موفقیت‌آمیز درمان

پدر میترا می‌گوید: مرحله نخست درمان دخترش موفقیت آمیز بوده و  تیم پزشکی توانسته با لیزر ترکیبی و تزریق آمپول «بلئومایسین» که برای توقف سلول‌های سرطانی به کار برده می‌شود، از رشد بیماری جلوگیری کند.

بیگدلی با بیان اینکه از وضعیت ظاهری دخترم مشخص است که بهبودی نسبی حاصل شده است. الان که 30 درصد درمان دخترم توسط پزشک روسی صورت گرفته وضعیت میترا رضایت‌بخش است. هر 15 روز یکبار تصاویر میترا را به پزشک ارسال می‌کنیم تا وی تاثیر درمان و داروهایی که تجویز کرده را مشاهده کند.

مرحله نخست درمان میترا نزدیک به 200 میلیون تومان بوده است. حداکثر اسفندماه سال جاری مرحله دوم درمان میترا در روسیه آغاز می‌شد.

نگرانی از افزایش نرخ دلار

پدر میترا که این روزها نگران نوسانات نرخ دلار است: امیدوار است نرخ دلار در همین حد بماند تا او بتواند با کمک‌های مردمی که جمع‌‌آوری شده طی سه سال دخترش را در روسیه درمان کند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمیتراهمانژیوم کاورنوسبیگدلی
sedayezanjannews.ir/nx4742


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»