کد خبر: 4753
1399/08/20 - 10:8


فرماندار خرمدره:

45درصد کرونایی‌های بستری خرمدره غیربومی هستند

پس از محدودیت‌های اعمال شده در خرمدره که به عنوان یکی از شهرستان‌های قرمز کشور اعلام شد، فرماندار خرمدره از پلمب 40 مغازه در این شهرستان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از محدودیت‌های اعمال شده در خرمدره که به عنوان یکی از شهرستان‌های قرمز کشور اعلام شد، فرماندار خرمدره از پلمب 40 مغازه در این شهرستان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

حجت محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان به تشدید برخوردها نسبت به اصنافی که به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کنند، اشاره داشته و اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های اعمال شده در این شهرستان برخی از صنوف نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بودند که طبق بازرسی‌های انجام شده 40 مغازه در این شهرستان پلمب شد.

به گفته این مسئول با وجود بی‌توجهی برخی از اصناف به محدودیت‌های اعمال شده در مقابل بسیاری از اصناف در حدود 99 درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده بودند.

 فرماندار شهرستان خرمدره در پاسخ به سوالی در مورد تأثیر محدودیت‌های اعمال شده در فعالیت برخی از صنوف خاطرنشان کرد: به طور یقین اعمال این‌گونه محدودیت‌ها بی‌تاثیر نیست ولی نتیجه کلی آن در کاهش آمار مبتلایان و غیره باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی و اعلام شود.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خرمدره به 90 درصد رسید

محمدی در مورد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر خرمدره نیز عنوان کرد: طبق ارزیابی انجام شده و به گفته بازرسان بهداشتی استان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خرمدره به 90 درصد رسیده است که این درصد در مقایسه با استان وضعیت خوبی است.

وی با تأکید بر این‌که در شهرستان خرمدره به شدت با برگزاری مراسم‌های تجمعی، عروسی و عزاداری پرهیز شده است، بیان کرد: تشدید برخوردها در این بخش نیز یکی از اثرات مثبت محدودیت‌های اعمال شده است.

کاهش جزئی آمار مبتلایان به کرونا در خرمدره نیازمند استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و کسبه است

به گفته فرماندار شهرستان خرمدره خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان خرمدره هر چند شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا نیستیم بلکه به صورت جزئی شاهد کاهش آمار بستری‌های کرونایی در این شهرستان هستیم.

وی با تأکید بر این‌که هر چند در چند روز گذشته شاهد افزایش نیافتن تعداد بستری‌های کرونایی در شهرستان خرمدره هستیم ولی این عامل نباید سبب سهل‌انگاری و بی‌توجهی شهروندان شود، بیان کرد: لازمه حفظ وضعیت فعلی و کاهش آمارهای بستری کرونایی در شهرستان خرمدره استمرار محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسبه و مردم است.

محمدی با بیان این‌که مشاغلی که طبق پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا تعطیل بودند نظیر تالارها، باشگاه‌های ورزشی، مساجد و غیره در حال حاضر نیز تعطیل هستند، یادآور شد: رسته‌های شغلی که در گروه دو قرار داشته و بیشتر مورد نیاز مردم هستند فعلاً با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند.

فرماندار خرمدره پیش از این در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان دلیل بالا بودن آمار بستری‌های کرونایی در این شهرستان را حضور بیماران دیگر از برخی شهرهای ابهر عنوان کرده بود.

این مسئول امروز نیز در گفت‌وگوی خود با پایگاه خبری صدای زنجان بر این موضوع تأکید داشته و یادآور شد: متأسفانه همچنان این موضوع در بیمارستان خرمدره مشاهده شده و شاهد حضور بیمارانی از شهرهای هیدج، صائین قلعه، سلطانیه، قیدار و غیره هستیم که این امر منجر به افزایش آمار بستری‌های شهرستان خرمدره می‌شود.

45 درصد بستری‌های کرونایی در خرمدره غیربومی هستند

به گفته محمدی طبق آخرین آمار ارائه شده 45 درصد از بستری‌های کرونایی انجام شده در بیمارستان شهرستان خرمدره غیربومی هستند هر چند این آمارها هر روز شناور است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار اعلامی از تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در شهرستان خرمدره 87 نفر بوده است که 50 نفر آن‌ها در خرمدره دفن شدند و مابقی به شهرهای خودشان انتقال داده شدند.

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخرمدرهحجت محمدیشیوع کرونا
sedayezanjannews.ir/nx4753


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»