کد خبر: 4839
1399/08/29 - 13:30


عضو هیئت تصفیه بیمارستان بهمن در گفت‌وگوی اختصاصی با صدای زنجان؛

بیمارستان بهمن منحل نمی‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان: صلاح نمی‌دانیم بیمارستان بهمن منحل شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از چند ماه کش و قوس در نهایت 16 مهر ماه امسال خبر انحلال شرکت گروه پزشکی کوروش زنجان شرکت سهامی خاص که سهامدار بیمارستان بهمن زنجان بود در جراید منتشر شد. با انتشار این خبر، پیش‌بینی‌ها در مورد انحلال پروانه فعالیت بیمارستان بهمن قوت گرفت و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از ضرورت تعیین تکلیف این موضوع و برگزاری جلسات متعدد با قوه قضائیه در این زمینه خبر داد ولی طبق گفته یکی از اعضای هیئت تصفیه، بیمارستان بهمن منحل نشده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

19 مردادماه امسال بود که خبری در فضای مجازی مبنی بر این‌که بیمارستان بهمن زنجان به دلیل برخی اختلافات بین اعضای هیئت مدیره آن تعطیل می‌شود منتشر شد، در آن زمان حتی خبرهایی مبنی بر انتخاب هیئت تصفیه برای بیمارستان بود.

یکی از مسئولان در دانشگاه علوم پزشکی استان این موضوع را عنوان کرد که ظاهراً در هیئت رئیسه بیمارستان بهمن اختلافاتی وجود دارد که باید حل و فصل شود.

ظاهراً میانجیگری‌ها در حل مشکلات هیئت مدیره بیمارستان بهمن به جایی نرسیده و حدوداً دو ماه پس از آن خبر انحلال شرکت در جراید منتشر شد.

از قرار معلوم طبق قانون پس از انحلال شرکت گروه پزشکی کوروش زنجان هیئت تصفیه سه نفره‌ای برای بیمارستان انتخاب می‌شود که به گفته یکی از این اعضای هیئت تصفیه با توجه به سختی کار و دخالت‌هایی که از بیرون وجود داشت دو نفر از این اعضای هیئت استعفا دادند و مجدداً دو عضو جدید وارد هیئت تصفیه شدند که یکی از آن‌ها نیز پزشک است. 

حالا وضعیت بیمارستان بهمن به جایی رسیده که دانشگاه علوم پزشکی استان از قوه قضائیه خواستار تعیین تکلیف منحل شدن و یا نشدن این بیمارستان را کرده است.

علوم پزشکی پیگیر تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان بهمن است

آرمانی‌کیان در پاسخ به این سوال صدای زنجان که آیا با منحل شدن هیئت مدیره بیمارستان بهمن، این بیمارستان نیز منحل می‌شود یا خیر، اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و انحلال شرکت، علوم پزشکی پیگیر تعیین تکلیف وضعیت این بیمارستان است و موضوع به صورت پرونده ویژه درآمده است.

وی معتقد است باید تکلیف روشن شود که آیا انحلال شرکت سبب باطل شدن پروانه بیمارستان بهمن می‌شود یا خیر؟ جلسات متعددی نیز در این مورد با قوه قضائیه داشتیم و امروز نیز جلسه دیگری در این زمینه برگزار شده و موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیمارستان بهمن در شرایط بحرانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی حرکت نکرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان معتقد است بیمارستان بهمن تا اینجا تمام تلاش خود را کرده ولی واقعیت این است که در پیک‌ها و شرایط بحرانی نتوانسته در کنار دانشگاه حرکت کند.

وی متذکر شد که منحل‌شدن بیمارستان بهمن در حال پیگیری است و سه نفر عضو هیئت تصفیه هستند که حتی یکی از آن‌ها پزشک است اما پرونده‌شان ویژه بوده و جلسات متعددی با قوه قضائیه داریم مبنی بر این‌که بلاخره تکلیف انحلال شرکت چیست و موضوع انحلال بیمارستان چیست؟

به گفته آرمانی‌کیان شرکت مذکور منحل شده و کارهای حسابرسی آن در حال انجام است ولی از آنجایی که بیمارستان محل استفاده عموم شهروندان بوده و سرویسی ارائه می‌شود که برای استان زنجان انتفاع اجتماعی داشته و خدمات درمانی آن باارزش است.

دانشگاه علوم پزشکی صلاح نمی‌داند که بیمارستان بهمن منحل شود

این مسئول بر این باور است که دانشگاه علوم پزشکی صلاح نمی‌داند که بیمارستان بهمن منحل شود ولی نحوه ادامه کار و روال قانونی آن باید مشخص شده و تعیین تکلیف شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان این را نیز متذکر شد که در صورت تعطیل شدن بیمارستان بهمن زنجان بیش از ۱۲۰ تخت در مجموع تخت‌های بیمارستانی شهر زنجان کاسته می‌شود.

آرمانی‌کیان با تأکید بر این‌که در صورت تعطیلی بیمارستان بهمن با بحران کمبود تخت مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: به طور یقین وجود این بیمارستان تاکنون توانسته بخشی از مشکلات خدمات درمانی زنجان را کاهش دهد.

کاهش بیش از 120 تخت بیمارستان بهمن در شرایط فعلی  دردسرساز می‌شود

وی با تأکید بر این‌که تعطیل شدن بیمارستان بهمن زنجان وجهه اجتماعی خوبی نداشته و در حوزه درمانی نیز کاهش بیش از ۱2۰ تخت دردساز می‌شود، تصریح کرد: تمام تلاش علوم پزشکی استان در راستای ابقای بیمارستان بهمن است.

در حالی شنیده‌ها حاکی از منحل شدن بیمارستان بهمن است و از طرفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر این موضوع تأکید دارد که باید مشخص شود آیا با انحلال شرکت پروانه بیمارستان بهمن نیز باطل می‌شود یا خیر. یکی از اعضای هیئت تصفیه خبر از ادامه فعالیت بیمارستان بهمن زنجان داده است.

مشکلی در ادامه فعالیت بیمارستان وجود ندارد

علیرضا افغان، یکی از اعضای هیئت تصفیه بیمارستان بهمن زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در پاسخ به این سوال که آیا با انحلال شرکت پروانه فعالیت بیمارستان بهمن نیز منحل می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر، بیمارستان بهمن منحل نمی‌شود. فقط شرکت منحل شده است و بیمارستان قابل انحلال نیست.

وی متذکر شد: در این وضعیت که همه مساجد و مدارس را در اختیار کرونا قرار می‌دهند مگر می‌شود بیمارستان که مرکز خدمات‌دهی به بیماران است منحل شود.

به گفته این عضو هیئت تصفیه بیمارستان بهمن، در حال حاضر با منحل شدن شرکت و هیئت مدیره، مدیریت بیمارستان مطابق قانون در اختیار اعضای هیئت تصفیه قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ادامه فعالیت بیمارستان بهمن در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: فعلاً مشکلی برای فعالیت وجود ندارد و بیمارستان کار خود را مطابق روال سابق انجام می‌دهد.

برای ما قابل قبول نیست بیمارستانی که با حمایت‌های دولت ایجاد شود و در زمان مورد نیاز نتوان از آن در راستای منافع مردم استفاده کرد

نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز بر این بود که انحلال شرکت نباید منجر به تعطیلی بیمارستان شود و بهمن تا آخر هم بیمارستان خواهد ماند و باید به مردم سرویس ارائه کند، خوشبختانه تاکنون هم اینطور بوده است و ما توانستیم از تخت‌های این بیمارستان استفاده کنیم و برای ما قابل قبول نیست که بیمارستانی با حمایت‌های دولت ایجاد شود و در زمان مورد نیاز نتوان از آن در راستای منافع مردم استفاده کرد.

با توجه به تأکیدات رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر ضرورت ادامه فعالیت بیمارستان بهمن زنجان در وضعیت کرونایی فعلی و حمایت‌های دولتی انجام شده از آن، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز بر این موضوع تأکید داشته و عنوان کرد که اگر حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی نبود 5 ماه پیش شاهد تعطیلی این بیمارستان می‌شدیم.

حالا باید منتظر ماند و دید قوه قضائیه برای ادامه فعالیت تنها بیمارستان خصوصی استان زنجان چه تصمیمی اتخاذ کرده و آیا با انحلال شرکت پروانه بیمارستان بهمن زنجان نیز باطل می‌شود یا خیر؟

7 سال پس از افتتاح

گفتنی است این بیمارستان یکصد تختخوابی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با صرف حدود 50 میلیارد تومان هزینه در مدت زمان 4 سال با مساحتی بالغ بر 17000 مترمربع احداث شد.

 پس  از گذشت حدود 4 سال بيمارستان خصوصی بهمن زنجان روز شنبه 92.10.28 همزمان با ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور امام جمعه، مديرکل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، استاندار و رئيس دانشگاه علوم پزشکی زنجان افتتاح شد.

با این‌که در مراسم افتتاح عنوان شد با بهره برداری از نخستین بیمارستان خصوصی تخصصی و فوق تخصصی نیازهای درمانی مردم این استان رفع و فضا و تجهيزات آن تا 20 ساله آینده نیز پیش بینی شده است ولی حالا پس از گذشت 7 سال ادامه فعالیت بیمارستان خصوصی بهمن که به لحاظ زیر بنا یکی از بزرگترین مراکز درمانی خصوصی کشور است در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

الهام احمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیمارستان بهمن زنجانانحلالعلوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4839


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»