کد خبر: 4881
1399/09/08 - 13:50


معاون بهداشت استان زنجان:

آنفوآنزا فعلا در استان ثبت نشده است

محمدرضا صائینی با بیان اینکه علائم سرما خوردگی و کرونا شبیه به هم است، اظهار کرد: در بیماری کرونا علائم سرماخوردگی شدت بیشتری دارد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه با وجود رعایت اصول بهداشتی؛ قدرت انتقال سرماخوردگی بسیار پایین است، گفت: مردم در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مراکز 16 ساعته تست کرونا مراجعه کنند.

محمدرضا صائینی با بیان اینکه علائم سرما خوردگی و کرونا شبیه به هم است، اظهار کرد: در بیماری کرونا علائم سرماخوردگی شدت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون داشتن علائم سرماخوردگی می‌تواند نشان از ابتلا به بیماری کرونا باشد، تصریح کرد: در حال حاضر با رعایت اصول بهداشتی، از قبیل زدن ماسک، سشت‌وشوی مرتب دستها و ضدعفونی انتقال سرماخوردگی بسیار کم است و چون قدرت انتقال کرونا ویروس بالاست، احتمال ابتلا به کووید-19 بیشتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با ابراز اینکه قدرت انتقال کرونا ویروس بالاتر از ویروس آنفولانز نیز است، خاطر نشان کرد: با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم تاکنون بیماری آنفولانزای فصلی در استان به ثبت نرسیده است و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کم است.

قدرت انتقال کرونا تشدید یافته است

وی با تاکید بر اینکه قدرت انتقال کرونا ویروس نسبت به زمان شیوع افزایش یافته است، گفت: هم اکنون قدرت انتقال کرونا ویروس نسبت به پیک قبل افزایش زیادی داشته و می‌تواند حتی در زمان رعایت اصول بهداشتی و با کمترین غفلت و یا زدن ماسک غیر صحیح نیز از بیمار به فرد سالم منتقل شود.

این مسئول به علائم بیماری کرونا اشاره کرد و توضیح داد: داشتن تب، درد اندام‌ها همراه با ترشحات مخاطی، علائم گوارشی، کمر درد و سرفه و در صورت تشدید نیز، تنگی نفس و سرفه های خشک نیز به علائم آن افزوده میشود.

محمدرضا صائینی با بیان اینکه هم اکنون با رعایت اصول بهداشتی انتقال بیماری سرماخوردگی بسیار پایین بوده و احتمال بیماری کرونا وجود دارد، توصیه کرد: مردم  در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مراکز 16 ساعته تست کرونا در زنجان مراجعه و با پزشک معالج حاضر در این مراکز مشورت و با تشخیص پزشک تست کرونا دهند.

این مسئول به مراکز 16 ساعته تست کرونا اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون 24 مرکز 16 ساعته در استان زنجان آماده خدمت رساتی به هم استانی هستند که 6 مرکز بهداشت آن در شهر زنجان مستقر است.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز بهداشت تست کرونای شهر زنجان در ارمغانخانه است، ادامه داد: مرکز بهداشت شماره 14 واقع در شهرک کارمندان، شماره 8 خیابان شهریور نرسیده به سه راه امجدیه، شماره 9 واقع در هنرستان، شماره 7 خیابان جمهوری و مرکز بهداشت واقع در سبزه میدان آماده خدمت رسانی برای شهروندان در امور تست کرونا است.

زهرا احمدی

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

sedayezanjannews.ir/nx4881


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»