کد خبر: 4891
1399/09/10 - 8:58


صدای زنجان بررسی می‌کند؛

مرغ‌های تاریخ‌گذشته از کجا آمدند؟

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان: تمامی مرغ‌های ذخیره شده مربوط به سال جاری است/ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: امکان دارد عده‌ای مرغ‌ها‌ی خریداری شده سال‌ قبل را وارد بازار کرده باشند!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به دنبال انتشار عکس دریافتی از سوی یکی از مخاطبان در کانال زنجان‌نیوز متعلق به گروه رسانه‌ای صدای زنجان و رد هر گونه ارتباط این مرغ یا مرغ‌ها با شرکت پشتیبانی امور دام استان از سوی مسئولان ذیربط، شنیده‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد صاحبان یخچال‌های زیر صفردرجه که به دنبال افزایش قیمت مرغ گرم نسبت به خرید مرغ‌های منجمد در سال 98 اقدام کرده‌ بودند به دنبال تشدید محدودیت‌های کرونایی تصمیم به خروج ذخائرشان به بازار مصرف گرفته باشند.

بازار مرغ در سال جاری چالش‌های مختلفی را شاهد بوده است، از کمبود نهاده‌های طیور بگیرید تا خروج غیرقانونی مرغ گرم 21 هزار و 500 تومانی که در مقطعی منجر به کمبود مرغ گرم شد در نتیجه مسئولان برای تامین نیاز روزانه استان که حدود 40 تن گوشت مرغ می‌شود با توجه به نیاز بازار نسبت به جبران کمبود بازار مرغ از محل تامین مرغ منجمد اقدام می‌کنند.

شنبه 8 آذرماه جاری یکی از مخاطبان با ارسال تصاویری که نشان می‌داد مرغ منجمد خریداری شده تاریخ مصرف گذشته است و تاریخ انقضای آن مربوط به شهریورماه سال جاری است، مدعی شد: واحد مرغ‌فروشی واقع در منطقه کوچمشکی مرغ منجمد تولید شده در شهریور ماه سال 98 را به او فروخته است.

تمامی مرغ‌های ذخیره شده مربوط به سال جاری است

قاسم معینی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان زنجان در واکنش به این موضوع تاکید کرد: مرغ‌های منجمد تاریخ مصرف‌گذشته که ادعا می‌شود در برخی فروشگاه‌های سطح شهر زنجان عرضه شده است به هیچ عنوان مربوط به ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام استان نبوده است.

معینی با بیان اینکه مرغ در انبارها، مرغ منجمد مربوط به سال 98 وجود ندارد و تمامی موجودی مربوط به سال جاری است خطاب به صدای زنجان گفت: اگر در بین 600 الی 700 تن مرغ منجمد موجود در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام، یک مرغ تولید شده مربوط به سال 98 پیدا کنید، جایزه دارید!

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان زنجان با بیان اینکه مرغ‌های موجود در انبارهای شرکت حداقل برای 2 الی 3 ماه (آینده) تاریخ انقضا دارند، در مورد زمان ماندگاری مرغ در انبار عنوان کرد: مرغ‌های ذخیره شده در یخچال‌ها تا یک سال تاریخ مصرف دارند، البته در صورتی که دامپزشکی تائید کند تا 18 ماه نیز قابل استفاده هستند.

معینی با بیان اینکه پشتیبانی امور دام استان زنجان 3 ماه مانده به اتمام تاریخ مصرف مرغ‌ها نسبت به تزریق آن به بازار اقدام می‌کند هر گونه ارتباط مرغ منجمد تاریخ مصرف‌گذشته انتشار یافته در کانال‌های خبری با شرکت پشتیبانی امور دام را رد کرد.

امکان دارد عده‌ای مرغ‌ها‌ی خریداری شده سال‌ قبل را وارد بازار کرده باشند!

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفت‌وگو با صدای زنجان تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن به محض دریافت تصویر مربوط به مرغ تاریخ مصرف‌گذشته در نخستین گام موضوع را از شرکت پشتیبانی امور دام استان به عنوان محل اصلی توزیع مرغ منجمد پیگیری کرد که مشخص شد این مرغ‌ها مربوط به این شرکت نبوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اضافه کرد: بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بازرسی، تمامی مرغ‌های منجمد ذخیره شده در استان زنجان که در حال توزیع در سطح شهر می‌باشد مربوط به بعد از فروردین سال ۹۹ بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه احتمال می‌دهیم مرغ (یا مرغ‌های) منجمد از سایر استان‌ها وارد شده باشد یا ممکن است کسانی (واحدهایی) که دارای یخچال‌های زیر صفر درجه هستند، از سال گذشته به علت کمبود مرغ گرم، مرغ‌ها (مرغ منجمد) را خریداری و انبار کرده باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از مصرف‌کنندگان خواست به هنگام خرید مرغ به تاریخ انقضای آن توجه کرده و در صورت خرید این محصول از مصرف آن خودداری و مراتب را از طریق شماره تماس 124 گزارش دهند.

شاید منبع مرغ یا مرغ‌های تاریخ مصرف‌گذشته برخی واحدها باشند

سیدناصر رمضانلو، رییس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ فروشان شهرستان نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه تاریخ تولید مرغ‌های تحویلی از شرکت پشتیبانی امور دام استان مربوط به امسال بوده است در مورد احتمال ورود مرغ‌‌های تاریخ مصرف‌گذشته از طریق برخی از واحدهایی که به علت تعطیلی ناشی از شیوع کرونا فعالیت خود را از اسفندماه سال قبل تا کنون متوقف کرده‌اند، گفت: احتمال دارد.

نه بازرسان مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته رؤیت کرده‌اند نه گزارش مردمی داشتیم

اما محمدباقر حاج‌کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان معتقد است: چنین چیزی بعید است، اگر این واحدها چنین کاری را کرده باشند، قطعا قبل از خروج مرغ‌های تاریخ مصرف‌گذشته نسبت به تغییر بسته‌بندی کالا اقدام می‌کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به انتشار عکس مربوط به عرضه مرغ منجمد تاریخ مصرف‌گذشته در یکی از واحدهای مرغ‌فروشی سطح شهر زنجان تاکید کرد که این موضوع کمی مشکوک به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به پیگیری‌های خود به محض دریافت این خبر اضافه کرد: با توجه به رصد دقیق انبارهای شرکت پشتیبانی دام توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی و با وجود اینکه کمبود مرغ در روزهای اخیر را شاهد بودیم، چنین چیزی در سطح شهرستان‌ها بعید به نظر می‌آید، در شهر زنجان نیز 2 اکیپ نسبت به پایش بازار مرغ به لحاظ بهداشت اقدام می‌کنند که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته بازرسان تاکید کردند مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته را رویت نکرده‌اد و حتی گزارشی در این باره وصول نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: امروز یکشنبه 9 آذرماه سال جاری، بازرسان به صورت رندوم مرغ‌های منجمد موجود در بازار را انتخاب کردند که مشاهده شد تا اتمام تاریخ انقضای مرغ‌های فعلی در بازار 3 ماه باقی مانده است.

شاید برخی‌ها شیطنت کرده باشند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان عنوان کرد: طی روزهای اخیر مردم به دنبال افزایش قیمت مرغ گرم به سمت مصرف مرغ منجمد گرایش یافتند. ممکن است برخی از فرصت‌طلبان با تهیه تصاویر به دنبال ایجاد نگرانی در میان مردم شده و به نوعی آن‌ها را به سمت مصرف مرغ گرم جذب کنند. شاید هم برخی‌ها به دنبال شیطنت هستند و می‌خواهند از وضعیت دشوار اقتصادی سوء‌استفاده کرده و وضعیت را بدتر نشان دهند.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمرغ های تاریخ گذشتهصنعت و معدن زنجانجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4891


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»