کد خبر: 4954
1399/09/24 - 10:42


سؤالی که از سوی رستوران‌داران پس از تغییر وضعیت کرونایی زنجان از قرمز به نارنجی مطرح می‌شود:

چرا اجازه پذیرش مشتری به رستوران‌داران زنجان نمی‌دهید؟

رئیس اتحادیه تالارهای عروسی و رستوران‌های زنجان: اگر مجری قانونید یاداوری کنم که طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، پذیرش مشتری بلامانع است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از تغییر وضعیت شهرهای کشور از جمله زنجان از قرمز به نارنجی، ستاد ملی کرونا به رسته‌های شغلی گروه ۲ که رستوران‌داران را هم شامل می‌شد، اجازه داد تا با رعایت کلیه ضوابط و اصول بهداشتی، فعالیتشان را از سر گیرند اما مرکز بهداشت شهر زنجان با صدور اخطاریه کتبی به رستوران‌داران تاکید دارد که این صنف صرفا باید در حوزه طبخ غذا به شکل بیرون‌بر فعال بوده و از پذیرش مشتری در محل واحد خودداری کند.

محمد بازرگان، رئیس اتحادیه تالارهای عروسی و رستوران‌های زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به صدور اخطاریه‌های کتبی مرکز بهداشت به رستوران‌داران زنجان مبنی بر ممنوعیت پذیرش مشتری اظهار کرد: به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا گروه‌های یک و ۲ در شهرهای نارنجی مجوز از سرگیری فعالیت دریافت کردند، طبق نامه دریافتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز پذیرش مشتری با رعایت تمامی اصول و ضوابط بهداشتی در رستوران‌‌های شهر زنجان بلامانع است با این وجود بازرسان مرکز بهداشت ضمن اخطار به رستوران‌داران تاکید می‌کنند که به هیچ عنوان حق ارائه خدمات به مشتری‌ها در محل رستوران را نداشته و صرفا باید خدماتشان معطوف به طبخ غذا به شکل بیرون‌بر شود.

بازرگان با اشاره به فعالیت حدود ۹۰ رستوران در شهر زنجان عنوان کرد: در هر یک از این واحدها به طور متوسط ۱۵ کارگر مشغول به کارند، اما بهداشت پایش را در یک کفش کرده و می‌گوید پذیرش مشتری در رستوران‌ها ممنوع است. سؤالم از مسئولان حوزه بهداشت این است، چرا علاقمند به نان‌بُری هستید؟ وقتی ستاد ملی کرونا اجازه پذیرش مشتری به شهرهای دارای وضعیت نارنجی را داده است، شما بر اساس کدام قانون اجازه نمی‌دهید؟ هر صنف را دوست داشتید گروه ۲ می‌دانید و صنف گروه ۲ را در ردیف گروه ۳ و ۴ می‌گنجانید! مگر قانون در کل کشور یکی نیست؟ چرا آئین‌نامه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا را دلبخواهی اجرا می‌کنید؟

بر اساس آخرین نامه ارسالی به اتحادیه رستوران‌داران زنجان از سوی ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورخ ۲۰ آذرماه سال جاری تاکید شده است که: با تغییر وضعیت شهرستان زنجان و تعدادی از شهرهای دیگر از قرمز به نارنجی که بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا فعالیت صنوف گروه دوم در شرایط جدید امکان‌پذیر است به آگاهی می‌رساند فعالیت مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری صرفا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن مستمر محل، استفاده مناسب از ماسک و غیره بلامانع است. مجددا تاکید می‌شود در صورتی‌که واحدهای صنفی نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی مرتبط اقدام نکنند از طریق مراجع ذیربط پلمب خواهند شد.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: س.م

رستورانکرونامرکز بهداشترئیس اتحادیه تالارهای عروسی و رستوران‌های زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4954


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»