کد خبر: 5181
1399/11/07 - 16:54


یک عضو شورای شهر زنجان:

کارخانجات آلاینده از پرداخت تعرفه حق زباله طفره می‌روند

عضو شورای شهر زنجان ضمن انتقاد از عدم مدیریت پسماندهای کارخانجات آلاینده در شهر از طفره رفتن این واحدهای اقتصادی از پرداخت تعرفه‌های حق زباله تعیین شده در شورای چهارم و پنجم خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- عضو شورای شهر زنجان ضمن انتقاد از عدم مدیریت پسماندهای کارخانجات آلاینده در شهر از طفره رفتن این واحدهای اقتصادی از پرداخت تعرفه‌های حق زباله تعیین شده در شورای چهارم و پنجم خبر داد.

به گزارش صدای زنجان، امامعلی دادخواه امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با بیان این‌که این کارخانجات به عنوان واحدهای اقتصادی علاوه بر آلایندگی که دارند از پرداخت تعرفه‌های حق زباله تعیین شده در شورای چهارم و پنجم طفره رفتند، اظهار کرد: باید مشخص شود این واحدها چه میزان تاکنون حق زباله خود را به شهرداری پرداخت کردند.

وی با اشاره به این‌که سلامتی حق مسلم هر شهروندی است ولی فعالیت کارخانجات آلاینده همانند سرب و روی این حق را از مردم گرفته است، بیان کرد: خروجی آلاینده کارخانجات سرب و روی همانند ابر سفید در آسمان شهر زنجان به ویژه در ساعات اولیه روز کاملاً محسوس است و این هوای آلوده سلامتی مردم را زیر سوال می‌برد.

این عضو شورای شهر زنجان با تأکید بر این‌که آخرین تصمیم اتخاذ شده در مورد پسماندهای دپو شده در این واحدهای آلاینده چیست؟ بیان کرد: فعالیت دیگر کارخانجات آلاینده محیط زیست همانند راشاکاسپین که علاوه بر مصرف مقدار قابل توجهی آب با دپوی پسماندهای دارای آرسنیک در حاشیه زنجانرود فعالیت کشاورزان را به خطر انداخته و مضر است.

دادخواه با بیان این‌که این کارخانجات به عنوان واحدهای اقتصادی از پرداخت تعرفه‌های حق زباله تعیین شده در شورای چهارم و پنجم طفره رفتند، بیان کرد: باید مشخص شود این واحدها چه میزان تاکنون حق زباله خود را به شهرداری پرداخت کردند.

وی به اهمیت تهیه طرح جامع شهری و توجه شهرداری بر این موضوع اشاره داشته و متذکر شد: با توجه به این‌که مهلت طرح جامع شهری به اتمام رسیده و طرح جدید در حال تدوین است شهرداری و اعضا شورا دقت بیشتری بر این طرح داشته باشند تا بعداً با مشکل مواجه نشویم چرا که این طرح برای 10 تا 20 سال آینده نقشه راه بوده و محدوده شهر را مشخص می‌کند.

 

الهام احمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانامامعلی دادخواهشورای شهر زنجانصنایع آلاینده
sedayezanjannews.ir/nx5181


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»