کد خبر: 5192
1399/11/09 - 13:2


رئیس انجمن داروسازان استان زنجان:

مشکلی در توزیع شیرخشک‌های عمومی نیست

رئیس انجمن داروسازان استان زنجان اظهار کرد: مشکلی در توزیع شیر خشکهای عمومی در سطح داروخانه‌ها دیده نمی‌شود و به زودی مشکل کمبود برند خاصی از شیر خشک در بازار حل خواهد شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس انجمن داروسازان استان زنجان اظهار کرد: مشکلی در توزیع شیر خشکهای عمومی در سطح داروخانه‌ها دیده نمی‌شود و به زودی مشکل کمبود برند خاصی از شیر خشک در بازار حل خواهد شد.

به نظر می‌رسد توزیع یکی از برندهای شیرخشک در سطح داروخانه‌های استان با مشکلاتی روبه رو شده است و خریداران این برند از شیرخشک با کمبود توزیع این برند در استان روبه رو شده‌اند. از همین جهت و به دنبال اینکه آیا مشکلی در عرضه سایر شیر‌خشکها در استان وجود دارد یا خیر و دلیل اصلی کمبود این برند در داروخانه‌ها چیست؟ صدای زنجان پیگیر این موضوع شد.

 در این خصوص مهدی بیگدلی، رئیس انجمن داروسازان استان زنجان در گفتگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه کمبود شیر خشک در استان به طور غالب به دو دلیل اتفاق می‌افتد، گفت: یکی  از دلایل مربوط به وقفه‌ای است که در تامین مواد اولیه شیر خشک وجود دارد و دیگری مربوط به تغییر قیمت‌ها است که وزراتخانه با تغییر قیمت‌ها موافق نیست و تولیدکننده به دلیل عدم صرفه اقتصادی گاهی در توزیع دست نگه می‌دارد.

عدم موافقت با افزایش قیمت این مارک از شیر خشک توسط معاونت غذا و دارو دلیل کمبود آن است

وی ادامه داد: اکنون دلیل مشکلی که در زمینه توزیع یکی از مارک‌های شیرخشک در استان دیده می‌شود، این است که شرکت یاد شده درخواست افزایش قیمت دارد اما وزارتخانه و سازمان غذا و دارو اجازه افزایش قیمت را به این شرکت نمی دهد و به همین دلیل است که این مارک شیر خشک  در سطح استان‌ها توزیع نشده است و در داروخانه ها کمبود آن مشاهده می‌شود. اگر چه این دلیل، دلیل موجهی نمی‌تواند باشد.

در توزیع سایر مارک‌های شیر خشک مشکلی نداریم

وی با اشاره به اینکه ما در سایر مارک‌های شیر خشک مشکلی نداریم، گفت: در سایر مارک‌های شیر خشک مشکلی در بازار وجود ندارد و به وفور توزیع می‌شوند.

رئیس انجمن داروسازان استان زنجان با اشاره به اینکه یک سری از شیر خشک‌ها، شیرخشک های رژیمی هستند و این نوع از شیر خشک‌ها معمولا به میزان کمتری تولید می‌شوند، اظهار کرد: ممکن است وقفه‌هایی در توزیع این نوع شیرخشک‌ها وجود داشته باشد که دلیل این موضوع به دلیل کمبود مخاطبین این دسته از شیرخشک هاست که کارخانه  میزان محدودی از این نوع شیرخشک ها را تولید و عرضه می‌کند؛ اما به طور کلی ما مشکلی در زمینه توزیع شیر خشک‌های عمومی در داروخانه‌ها نداریم.

مشکل توزیع این برند از شیر خشک به زودی حل خواهد شد

رئیس انجمن داروسازان استان زنجان اظهار کرد: در خصوص برند مذکور نیز، شیرخشکی که در سطح داروخانه‌ها توزیع شده است به میزان محدود است. ضمن اینکه گفته می‌شود در هفته‌های آتی مشکل آن حل خواهد شد و این برند شیر خشک  نیز به صورت گسترده توزیع خواهد شد اما تا این لحظه، هنوز مشکل  این برند از شیر خشک حل نشده است و در سطح عرضه داروخانه‌ها تعدادش بسیار کم شده است.

 

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانجمن داروسازان زنجانشیر خشک
sedayezanjannews.ir/nx5192


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»