کد خبر: 5289
1399/12/06 - 16:11


واکنش شهردار زنجان به انتقادها از تردد و پارک وسائط نقلیه در پیاده‌راه سبزه‌میدان؛

کارت‌های تردد بی‌نام پیاده‌راه باطل می‌شوند

یگانه: همکاری نهادها در جمع‌آوری سدمعبر کم‌رنگ شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته شهردار زنجان، امسال سازمان حمل‌ونقل شهرداری مکلف شده تا کارت‌های بارکددار و به نام برای تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان صادر کند تا سوءاستفاده‌‌ها در این بخش به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان، حبیب یگانه امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان در واکنش به انتقاد یکی از اعضا شورای شهر به وجود معضل کارت‌های بی‌نام برای تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان اظهار کرد: امسال سازمان حمل‌ونقل شهرداری مکلف شده تا کارت‌های بارکددار و به نام برای تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان صادر کند تا سوءاستفاده‌‌ها در این بخش به حداقل برسد از طرفی افرادی که کارت تردد دارند صرفا مجاز به تردد در محور مذکور هستند نه توقف.

شهردار زنجان در واکنش به معضل سد معبر به ویژه در بافت مرکزی شهر یادآور شد: برای مقابله با معضل سد معبر نیازمند همکاری دیگر نهادها از جمله دادگستری و نیروی انتظامی هستیم چرا که پس از اتفاق رخ داده در بندرعباس شاهد کم‌رنگ شدن همکاری این نهادها در انجام تکالیف شهرداری هستیم.

این مسئول معتقد است صدور اخطاریه تا حدی کارگشاست چرا که در حال حاضر سد معبری وجود ندارد که به آن اخطاریه صادر نکرده باشیم از همین رو مباحث در این بخش باید قانونی پیگیری شود در حالی که در بحث اعمال قانون با مشکل مواجهیم.

وی در پاسخ به وضعیت فعلی پروژه ساخت المان میدان ۱۵ خرداد به عدم موافقت با مصوبه ترک تشریفات این پروژه از سوی هیئت حل اختلاف و زمان‌برشدن طی مراحل انجام مناقصه آن اشاره داشته و عنوان کرد: امروز شاهد ابلاغ قرارداد این پروژه هستیم و امیدواریم سازه این المان به زودی تکمیل شده و در محل نصب شود.

با تعطیلی جمعه‌بازار، دست‌فروشان در نقاط مختلف شهر ‌پراکنده شدند

وی در پاسخ به انتقادهای عضو شورای شهر زنجان نسبت به نبود استراتژی مشخص در شهرداری برای مقابله با سد معبر به برگزاری جلسه‌ای با شهرداران مناطق و مقابله با دست‌فروشی با توجه به نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونای انگلیسی تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای سال تاکنون با وجود مکاتبات انجام شده اجازه بهره‌برداری از جمعه/بازار را دریافت نکردیم از همین رو معتقدیم وقتی مرکز ساماندهی دست‌فروشان تعطیل شود این افراد در سطح شهر پراکنده شده و به امرار معاش می‌پردازند چرا که برخی با این شغل گذران زندگی می‌کنند.

یگانه در پاسخ به عملکرد غیرقابل قبول پیمانکار ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پارک ملت نیز این‌گونه عنوان کرد: این موضوع نیز دیروز در شهرداری مورد بررسی قرار گرفت. از آنجایی که طبق قانون در مناقصه پیمانکاری که پایین‌ترین قیمت را بدهد برنده مناقصه بوده و شهرداری نمی‌تواند پس از بازگشایی پاکات پیمانکار را به دلخواه انتخاب کند از همین رو در زمان مناقصه مذکور برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پارک ملت پیمانکار فعلی کمترین قیمت را داده بود و انتخاب شد.

صدور ۴ اخطاریه به پیمانکار پروژه سرویس بهداشتی پارک ملت

این مسئول به صدور ۴ اخطاریه به پیمانکار مربوطه اشاره کرد و گفت: در صورتی که این پیمانکار اقدام به تکمیل پروژه سرویس بهداشتی پارک ملت نکند از ماده قانونی برای کنار گذاشتن این پیمانکار استفاده می‌کنیم ولی در حال حاضر از آنجایی که قرارداد با این پیمانکار منعقد شده باید طبق شرایط و ضوابط عمومی عمل کنیم.

گفتنی است منصور مرادلو از عملکرد ضعیف این‌پیمانکار از زمان انعقاد قرارداد تاکنون اشاره داشته و معتقد بود اگر پیمانکار صلاحیت انجام‌پروژه را ندارد چرا باید شهرداری با این پیمانکار ادامه فعالیت داشته باشد./ 940

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشهرداری زنجانسد معبریگانه
sedayezanjannews.ir/nx5289


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»