کد خبر: 5360
1399/12/20 - 10:7


سوغاتی کرونا برای «سونتو»

مسافرت یکی از اهالی روستای سونتو در شهرستان ماهنشان به آبیک در استان قزوین و شرکت در یک جشن تولد پس از بازگشت، بیش از 50 نفر از اهالی روستا را کرونایی کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- موضوع ابتلای بیش از 50 نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان به کرونا درست از آب در آمد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مسائل پیش آمده در روستای سَوَنتو در ماه‌نشان که در اثر بی‌توجهی به دستورالعمل‌های مبارزه با کرونا رخ داده است، متذکر شد: در این روستا بالای ۲۰۰ تست اخذ شده که تست بیش از ۵۰ نفر از اهالی مثبت بوده است.

پرویز قزلباش در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه مسافرت یکی از اهالی به آبیک و آلوده شدن وی و متعاقب آن برگزاری جشن تولد توسط یکی از اهالی و آلوده شدن مهمانان، این روستا را تبدیل به کانون بحران کرده است، افزود: برای کنترل بیماری در این روستا تقریباً همه محدودیت‌ها اجرا شده و انجام تست از روستائیان نیز ادامه دارد.

قزلباش با تاکید بر اینکه حال عمومی بیماران این روستا خوب است، بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها در این حوزه تامین معیشت اهالی بود که در این راستا بسیج و سپاه پیگیر معیشت روستائیان بوده و همکاری خوبی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه دو مدرسه این روستا نیز به نقاهت‌گاه اختصاص یافته و در حال تجهیز است، گفت: کنترل تردد به شدت در روستای مذکور انجام‌ می‌شود و بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی نیز بین روستائیان در حال توزیع است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم همکاری خوبی با عوامل بهداشت در این روستا دارند، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های اصلی روستائیان، مسافرت‌های احتمالی نوروزی به روستا است.

از سویی دیگر مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان نیز از قرنطینه ۲ روستای استان زنجان به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در این روستا به کرونا خبر داده است.

محمود زمانی تصریح کرد: متاسفانه طبق گزارش‌های واصله، سهل‌انگاری در دو روستای استان زنجان و برگزاری تجمعات باعث شد تا افراد زیادی در این روستا به بیماری کرونا مبتلا شوند.

زمانی با یادآوری اینکه ابتلای افراد زیاد به کووید۱۹ در دو روستای مذکور باعث به قرنطینه رفتن این دو روستا شد، ادامه داد: یکی از این دو روستا از توابع شهرستان ماه‌نشان است که با انجام ۲۱۵ مورد تست کووید۱۹، تست ۵۳ نفر مثبت اعلام شد که خوشبختانه همکاری اهالی این روستا با کادر درمانی برای انجام تست‌های مربوطه قابل قبول بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از روستاهایی که شاهد تجمع در آن بودیم، مربوط به شهرستان ایجرود است، اظهار کرد: متاسفانه برخلاف روستای قبلی که همکاری خوبی با کادر درمانی و مسئولان داشتند، اهالی این روستا که تست کرونای ۱۳ نفر در آن مثبت اعلام شد، همکاری خوبی به عمل نیاوردند که همین امر باعث معرفی به دادگستری شد.

 انتهای پیام/



صدای زنجانروستای سونتوکروناقرنطینه
sedayezanjannews.ir/nx5360


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»