کد خبر: 5370
1399/12/20 - 15:25


توزیع ۳۵۵ سری جهیزیه بین نوعروسان زنجانی

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه: اجناس تهیه و توزیع شده در میان عروس و دامادها کاملا تولید داخل هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر)، گفت: سپاه در عرصه محرومیت زدایی و مردم یاری تلاش وافر دارد و در این راستا اقدامات خوب و ارزشمندی را انجام داده است.

سردار سیدضیاءالدین حزنی، امروز در مراسم اهدای ۳۵۵ سری جهیزیه اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب به نوعروسان جامعه هدف که در محل حسینیه عاشقان ثارالله شهر زنجان و با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، مجید صمدیان معاون بنیاد حضرت رقیه (س) و شماری از مسوولان استان برگزار شد، افزود: ما به دنبال رضایتمندی هستیم و هرچند در این راستا اقدامات خوب و ارزشمندی انجام گرفته است اما هنوز نتوانستیم رضایتمندی هرچه بیشتر مردم را فراهم کنیم.

وی با تاکید براینکه اقدامات خوب و شایسته در جهت کسب رضایتمندی عموم مردم باید افزایش یابد، اظهار داشت: ایجاد شور و نشاط همگانی، کار بسیار خوبی است که تامین و توزیع جهیزیه به نوعروسان محروم جامعه، نمونه بارزی از آن است. 

سردار حزنی با تاکید بر اینکه حل مشکلات مردم باید در سرلوحه کارها و فعالیت های مسوؤلان قرار گیرد به اجرای طرح کمک های مومنانه اشاره کرد و افزود: این طرح، اقدامی بسیار ارزشمند است و تا به امروز نیز در راستای اجرای طرح کمک های مومنانه، کارهای ارزشمندی صورت گرفته است که همچنان با قوت هرچه تمام تداوم دارد. 

وی با بیان اینکه باید زمینه ازدواج آسان جوانان در جامعه فراهم شود، تصریح کرد: سعی بر این است با تامین امکانات و فراهم کردن بیشتر و زمینه لازم، آمار ازدواج‌ها در سال ۱۴۰۰ بیشتر شده و جلوی طلاق نیز گرفته شود.

سردار حزنی به جهیزیه‌های اهدایی به نوعروسان جامعه هدف در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اجناس تهیه و توزیع شده در میان عروس و دامادها کاملا تولید داخل هستند که این مهم موجب رضایتمندی است.

فرمانده سپاه استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به توزیع ۳۵۵ سری جهیزیه با شش قلم جنس بین زوج‌های جوان نیازمند زنجانی گفت: برای تهیه این جهیزیه‌ها بیش از ۴ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده است‌.

سردار جهانبخش کرمی اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف استان از جمله قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، موسسه حضرت رقیه(س)، بنیاد علوی، شهرداری، اوقاف ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بقیه دستگاه‌های اجرایی موفق شدیم در این ایام مبارک 355 سری جهیزیه با شش قلم جنس را تهیه و تقدیم زوج‌های جوان نیازمند کنیم.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کمک‌های مردمی برای تهیه 355 سری جهیزیه مذکور بیش از 4 میلیارد تومان بوده است، افزود: در طول ماه‌های گذشته نیز دو سری جهیزیه مجموعا به تعداد 530 سری تهیه و تقدیم زوج‌های جوان نیازمند شده است.

فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان نیازمند، بخشی از کمک مومنانه است گفت: بسیجیان در راستای مبارزه با کرونا از همان روز‌های نخستین شیوع بیماری در عرصه حضور داشتند و همراه با کادر درمان یاریگر این قشر بودند اما در قالب کمک‌های مومنانه نیز اقدامات ارزشمندی را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه تاکنون 128 میلیارد و 500 میلیون‌ تومان کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده و بین خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا توزیع شده است. این در حالی است که همزمان 53 هزار بسته بهداشتی، نوشت‌ابزار، تبلت و گوشی نیز توسط بسیجیان تهیه و توزیع شده با این وجود باید ذکر کرد این خدمات همچنان با پشتیبانی دستگاه‌ها و مردم ادامه دارد‌.

سردار کرمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه حسینیه عاشقان ثارالله رزمندگان اسلام همواره در مراسم عزاداری امام حسین‌(ع) مملو از عاشقان آن حضرت بود که کنار هم جمع می‌شدند و عزاداری می‌کردند، گفت: بعد از انتشار ویروس کرونا مراسم‌ها برای حفظ سلامتی مردم اجرا نمی‌شود اما ذکر یا حسین همواره وجود دارد و یا حسین گویان همچنان در صحنه حضور دارند که نمونه بارز آن در جنگ تحمیلی، سیل، زلزله و کرونا نمود دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: با این‌که یک سال است در حسینه‌ها مراسم‌های عزاداری و مذهبی اجرا نمی‌شود اما حسینیان با تابلو‌های زیبا که به نمایش گذاشته‌اند برنامه‌ها را به طور مصور با نقاشی زیبا به تصویر کشیده‌اند که این امر نیز همچنان ادامه‌ دارد که نشان از عمل به سیره امام حسین(ع) است.

فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه مردم با یک یا حسین(ع) در رزمایش‌های کمک مومنانه و کارهای خیر می‌شتابند، بیان کرد: در این روز‌ها با کمک دستگاه‌ها از جمله قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه مساجد و حسینه‌ها در تمام شهرستان‌ها از کمک‌های مومنانه مردم شریف استان پر شده است.

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتوزیع جهیزیهسردار جهانبخش کرمیسردار حزنی
sedayezanjannews.ir/nx5370


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»