کد خبر: 5388
1399/12/23 - 17:39


مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان اعلام کرد:

کمک 700 هزار تومان به کارگران «داو اخگر»!

علیاری: اسامی کارگران آسیب‌دیده و فوت‌کرده در آتش‌سوزی شهرک صنعتی محرمانه است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان: با گذشت حدود 2 هفته از آتش‌سوزی شرکت «داواخگر» واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان، گویا هنوز مسئولان دستگاه‌های ذیربط اجازه ندارند اسامی مصدومان حادثه را به رسانه‌ها اعلام کنند. مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان بدون اشاره به اسامی مصدومان می‌گوید: مستمری برای خانواده فوتی‌ها برقرار می‌شود، کسانی که دچار سوختگی شدند تا زمان بهبودی نیز غرامت دستمزد دریافت می‌کنند. کارگرانی که کارشان را از دست بدهند نیز بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

مسعود علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان اظهار کرد: بر اساس آخرین بازرسی‌های صورت گرفته از شرکت «داواخگر» که مربوط به 29 بهمن‌ماه امسال بوده است، اسامی 35 کارگر شاغل به ثبت رسیده است.

علیاری اضافه کرد: بازرس مربوطه برای تنظیم صورتجلسه در دقایق ابتدایی حادثه به محل اعزام شد، این گزارش برای سایر حوادث 2 ماه به طول می‌انجامد اما با توجه به اهمیت موضوع، صورتجلسه در محل حادثه تنظیم و ارسال شد.

وی با بیان اینکه اسامی 9 نفر از مصدومان حادثه آتش‌سوزی محرمانه می‌باشد از اعلام لیست 9 نفر مصدومی امتناع کرد و در رابطه با حمایت‌های تامین اجتماعی از آسیب‌دیدگان و خانواده فوتی‌ها گفت: مستمری برای خانواده فوتی‌ها برقرار می‌شود، کسانی که دچار سوختگی شدند تا زمان بهبودی نیز غرامت دستمزد دریافت می‌کنند. کارگرانی که کارشان را از دست بدهند نیز بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

علیاری با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هر آنچه در توان دارد برای حمایت از کارگران آسیب‌دیده و بازماندگان انجام می‌دهد از پرداخت 700 هزار تومان به حساب کارگران شرکت «داواخگر» خبر داد و گفت: این مبلغ، سقفِ اختیاری بود که سازمان مرکزی به بنده به عنوان مدیرکل داده بود. این مبلغ جدای از حق و حقوق قانونی کارگران اعم از غرامت فوت، مستمری، بیمه بیکاری و دریافت حقوق ایام بیکاری است که به حساب‌شان واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای زنجان، عصر دوشنبه ۱۱ اسفندماه شرکت «داواخگر» یکی از واحدهای تولیدی در حوزه دارویی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک زنجان دچار حریق شد. به گفته مسئولان ذیربط در این کارخانه که دارای انبار حاوی ۱۰ تن الکل و مخزن بزرگ ازت، مواد دارویی و الکل تولید و توزیع می‌شد.

بنا به گفته مسئولان اورژانس ۳ نفر از مصدومان که وضعیت مناسبی نداشتند به بخش مراقبت ویژه بستری و ۶ نفر دیگر به بخش اورژانس بیمارستان موسوی زنجان منتقل شدند. 2 نفر از 3 کارگر زن که حال وخیمی داشتند فوت کردند و شرایط سومین کارگر نیز بنا به گفته مسئولان خانه کارگر استان زنجان خوب نست.

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانداواخگرمسعود علیاریشهرک صنعتی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5388


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»