کد خبر: 5389
1399/12/23 - 17:41


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان:

برای «داو اخگر» با استانداری صحبت کنید

اصغر جعفری‌روحی: اورژانس چه در شهرک‌های صنعتی باشد چه نباشد، به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 10 روز پیش از حادثه آتش‌سوزی «داواخگر» با مسئولان شهرک صنعتی شماره یک (علی‌آباد) به منظور استقرار پایگاه اورژانس جهت خدمات‌رسانی به واحدهای مستقر در شهرک، ساکنان روستاها و مناطق هدف و امدادرسانی به مصدومان جاده‌ای جلسات مربوطه تشکیل شد، ابراز امیدواری می‌کند تا با همراهی مسئولان زمینه برای استقرار پایگاه اورژانس در این شهرک فراهم شود.

اصغر جعفری‌روحی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در پاسخ به انتقادهای صورت گرفته مبنی بر عدم استقرار پایگاه اورژانس در محل شهرک صنعتی شماره یک که پس از آتش‌سوزی 11 اسفندماه شرکت «داواخگر» بالا گرفته است، اظهار کرد: اصولا شهرک‌های صنعتی باید برای رفاه حال و سلامت کارکنان واحدهای تولیدی مجهز به کلینیک یا درمانگاه باشند. ما هم موافقیم که هم چون پایگاه آتش‌نشانی، وجود اورژانس و استقرار آمبولانس در مواقع اضطراری از ضروریات است اما اورژانس وظیفه‌ای برای استقرار آمبولانس و پایگاه، صرفا برای خدمات‌رسانی به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی ندارد. ما طبق وظیفه ذاتی که داریم در مواقع نیاز با حداکثر توان باید در کوتاه‌ترین زمان به وظیفه امدادرسانی خود عمل کنیم.

جعفری‌روحی اضافه کرد: در رابطه با حادثه شرکت «داواخگر» نیز تمامی تلاش‌مان را به کار بستیم، در کم‌ترین زمان و با حداکثر توان نیروهای اورژانس به محل اعزام شدند. گزارش عملکرد اورژانس حاوی زمان رسیدن به محل به همراه کد آمبولانس‌ها به استانداری زنجان اعلام شده است.

استقرار پایگاه اورژانس پیگیری مسئولان شهرک صنعتی را می‌طلبد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با مسئولان شهرک صنعتی روی جهت استقرار پایگاه اورژانس در این شهرک ادامه داد: در این تفاهم‌نامه تاکید شده است که اورژانس نه فقط برای شهرک روی، بلکه بنا به مسئولیت و وظایف قانونی که دارد در مواقع نیاز به مصدومان جاده‌ای، ساکنان روستاها و متاطق تحت پوشش خدمات‌رسانی خواهد کرد.

جعفری‌روحی با بیان اینکه 10 روز پیش از حادثه آتش‌سوزی «داواخگر» با مسئولان شهرک صنعتی شماره یک (علی‌آباد) به منظور استقرار پایگاه اورژانس جهت خدمات‌رسانی به واحدهای مستقر در شهرک، ساکنان روستاها و مناطق هدف و امدادرسانی به مصدومان جاده‌ای جلسات مربوطه تشکیل شد، ابراز امیدواری کرد تا با همراهی مسئولان زمینه برای استقرار پایگاه اورژانس در این شهرک فراهم شود.

سوختگی بالای 25 درصد فوتی دارد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان همچنین در پاسخ به برخی ابهامات مبنی بر اینکه ۴۸ و ۵۱ درصد سوختگی دو نفر از مصدومان که از سوی مسئولان مربوطه اعلام شده بود یا کذب بود یا جامعه پزشکی نتوانسته به وظیفه خود در خدمات‌رسانی عمل کند، اظهار کرد: این اظهارات درست نیست چرا که در سوختگی‌های بالای 25 درصد میزان مرگ و میر بالاست. لازم به ذکر است بسیاری از مصدومان دارای بالای 25 درصد سوختگی از عارضه ناشی از سوختگی و به علت عفونت‌های ثانویه فوت می‌کنند.

جعفری‌روحی با بیان اینکه اطلاعی از مصدومان انتقالی به تهران برای درمان ندارد، تصریح کرد: هر سه نفر از مصدومان این حادثه دارای سوختگی بیش از 25 درصد بودند، یکی از این مصدومان بیش از 56 درصد سوختگی داشت. به ما گفته شده از یک منبع اطلاع‌رسانی صورت گیرد اگر می‌خواهید اطلاعی از وضعیت مصدومان داشته باشید بهتر است با مسئولان استانداری صحبت کنید.

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانداواخگراصغر جعفری‌روحیشهرک صنعتی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5389


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»