کد خبر: 5392
1399/12/24 - 11:17


نماینده مردم خدابنده در مجلس اظهار کرد:

وجود نظام فامیل‌سالار در ساختار اداری

سیدالبرز حسینی دیروز در شورای اداری استان افزود: با تمام تلاشی که مسئولان استان در حوزه اقتصاد، صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات کشیده اند، ولی طی هشت ماه گذشته با آن چیزی که به صورت میدانی بامردم درگیر هستیم و ارتباط داریم، با این اعداد و ارقامی که در جلسات گفته می شود، یک مقداری فاصله است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید در برابر همه مردم استان پاسخگو باشیم، گفت: گزارشی که در حوزه رونق و جهش تولید در استان ارائه می شود، برای استان خوب است، ولی همه استان که مرکز استان (زنجان) و ابهر نیست.

سیدالبرز حسینی دیروز در شورای اداری استان افزود: با تمام تلاشی که مسئولان  استان در حوزه اقتصاد، صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات کشیده اند، ولی طی هشت ماه گذشته با آن چیزی که به صورت میدانی بامردم درگیر هستیم و ارتباط داریم، با این اعداد و ارقامی که در جلسات گفته می شود، یک مقداری فاصله است.

وی ادامه داد: درخواست ما این است که در گزارش آمار و ارقام حتما برش شهرستانی و نحوه عملکرد دستگاه‌ها در شهرستان ها نیز عنوان شود.

حسینی خاطرنشان کرد: شما آنجایی که آفتاب گیر استان هست گزارش می دهید ولی در ذهن مردم شهرستان ها این سوال ایجاد می شود که وقتی ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات توزیع شده، برش شهرستانی بدهید این تسهیلات کجا رفته است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان به مشکلات و نارسایی ساختار اداری در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: در این شهرستان به طور مثال اداره صنعت، معدن و تجارت سه نفر پرسنل دارد و این درحالی است که در خدابنده ۶ هزار صنف، ۱۴ اتحادیه، ۵۰ معدن وجود دارد.

وی خطاب به استاندار زنجان گفت: جناب آقای استاندار در حوزه ساختار سیستم اداری شهرستان خدابنده توجه ویژه ای بکنید، من هشت ماه است با شما و مجموعه شما صحبت می کنم، مشکلات عدیده ای وجود دارد و این وسط مردم دارند ضرر می کنند.

وی افزود: منکر تمام زحمات شما نیستم ولی کف جامعه و آنچه در واقعیت در جریان است خیلی با آنچه که داریم انجام می دهیم فاصله دارد.

حسینی به لزوم پایش نیروی انسانی شاغل در ادرات استان تاکید و گفت: تجمعی از نیروی انسانی در ادارت کل در مرکز استان است و ادارات کل از پست های شهرستانی استفاده می کنند در حالی که چارت سازمانی ادرات در شهرستان ها خالی است.

حسینی از استاندار زنجان خواست به آنانی از پست سازمانی ادارات شهرستانی استفاده کرده و در ادارات کل اتراق کرده اند، دستور داده شود بروند در شهرستان ها کار مردم را انجام بدهند.

حسینی گفت: ما به شدت معترض ساختار اداری موجود در شهرستان خدابنده هستیم، از حیث ساختار سخت افزاری ادرات این شهرستان در مضیقه هستند. در حالی که وسعت شهرستان بیش از پنج هزار کیلومتر مربع است نزدیک ۹۰ درصد ادرات خدابنده خوردو سواری و امکانات درون اداری ندارند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: در خصوص نیروهای شرکتی مکانیسم جذب نیروها معلوم نیست و کاملا قائم به شخص است، یک نظام فامیل سالار کاملا روشنی در ساختار سیستم اداری ما وجود دارد.

وی به مشکلات موجود در حوزه خدمات درمانی تامین اجتماعی در شهرستان اشاره کرد و افزود: گوشه اداره تامین اجتماعی درمانگاه درست شده، یک روستایی ۱۲۰ کیلومتر راه می آید از صبح زود نوبت می ایستد تا اینکه یک پزشک حدود ساعت ۱۱ می آید ظرف مدت کوتاهی ۱۲۰ نفر را ویزیت می کند، در شرایط بیماری کرونا این اصلا قابل قبول نیست.

حسینی اظهار داشت: آن چیزی که ذهن مردم راخراب می کند عدم ارائه خدمات مطلوب به مردم است.

وی گفت: در این هشت ما قریب ۲۰۰ نفر به خود من مراجعه کرده اند، آنان بعد از اینکه حدود یک سال در ادارات پیگیر مجوز بوده اند وقتی به حوزه آب می رسند همه زحماتشان می رود، وقتی به موضوع آب می رسیم گفته می شود اینجا منطقه ممنوعه است در حالی ایجاد یک واحد کوچک و متوسط نیازمند ۲ لیتر در ثانیه آب لازم دارد ولی به بن بست می خورد.

حسینی گفت: من آدم بخشی نگری نیستم ولی در  خصوص کارخانه هایی که ایجاد شده نباید اینگونه باشد که یک جایی را به یک سمتی ببرید، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مشخص کند برای شهرستان خدابنده چه برنامه ای دارد؟

نماینده مردم خدابنده در مجلش شورای اسلامی گفت: نقش مردم را در خنثی سازی تحریم ها نباید کم رنگ کنیم چراکه اگر مردم سختی ها و ناملایمات را تحمل نمی کردند بخش عظیمی از سیستم آسیب می دید.

انتهای پیام/

منبع: سپهر روشن



صدای زنجاننماینده خدابندهسید البرز حسینی
sedayezanjannews.ir/nx5392


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»