کد خبر: 5458
1400/01/15 - 11:27


سرپرست شهرداری منطقه2 زنجان درباره فضای سبز بلوار اشراق:

فضای سبز، دوربرگردان می‌شود!

مصطفی رضایی: این اقدام در راستای اجرای مصوبه شورای ترافیک استان بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از «تبدیل فضای سبز بلوار اشراق مجاورت ساختمان صداوسیما به پارکینگ» و نگرانی شهروندان از این موضوع، سرپرست شهرداری منطقه 2 زنجان تاکید کرد که به هیچ عنوان موضوع «تخریب فضای سبز» و «تغییر کاربری» مطرح نیست، بلکه این مجموعه طبق مصوبه شورای ترافیک استان که در راستای جلوگیری از تخلفات راهنمایی و رانندگی و موضوع تردد خودروها از محل عبور ممنوع بوده است اقدام به آغاز عملیات انتقال دوربرگردان قبلی به دوربرگردان پائین و ایجاد خروجی برای پارکینگ فعلی کرده است.

تعدادی از شهروندان طی تماس با دفتر پایگاه خبری صدای زنجان از «تبدیل فضای سبز بلوار اشراق، کنار ساختمان صداوسیما به پارکینگ» ابراز نگرانی کرده و خواستار توضیح مسئولان مربوطه در این رابطه شدند.

سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان اطلاعی ندارد

محسن قربانی، رییس سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این مهم اظهار کرد: سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان از این موضوع بی‌اطلاع است، در واقع در این خصوص نامه‌ای به سازمان ارجاع نشده است که بخواهیم در جریان باشیم. شهرداری منطقه 2 اطلاعات دقیق را دارد.

قربانی در رابطه با اینکه نباید سازمان سیما، منظر و فضای شهری شهرداری زنجان نیز در جریان پروژه‌ای که گفته می‌شود تبدیل فضای سبز بلوار اشراق به پارکینگ شود باشد، تصریح کرد: نمی‌دانم سازوکار به چه صورت بوده است، اطلاعات دقیق را شهرداری منطقه2 می‌داند، البته تصورم این است که این اقدام، صرفا «اصلاح هندسی» بوده است.

بحث «تخریب» و «تغییر کاربری» مطرح نیست

اما مصطفی رضایی، سرپرست منطقه2 شهرداری زنجان با رد هرگونه «تغییر کاربری» در محل مورد نظر اعلام کرد: اصلا موضوع تخریب فضای سبز مطرح نیست، تنها اتفاقی که در این منطقه (مجاورت ساختمان صداوسیمای مرکز زنجان) رخ خواهد افتاد انتقال دوربرگردان قبلی به دوربرگردان پائین و ایجاد خروجی برای پارکینگ فعلی و نه پارکینگ جدید و یا پارکینگی که گفته می‌شود احداث خواهد شد که ما ان را رد می‌کنیم، است.

عملیات اجرایی در راستای مصوبه شورای ترافیک استان بوده است

رضایی با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه 2 به هیچ عنوان قصد اجرای عملیات و پروژه عمرانی غیر از موارد فوق در محدوده یاد شده را ندارد، اضافه کرد: موضوع انتقال دوربرگردان و ایجاد خروجی پارکینگ از مصوبات شورای ترافیک استان بوده که در سال 99 جهت اجرا ابلاغ شد، ما نیز قصد داریم امسال ان را عملیاتی کنیم.

سرپرست شهرداری منطقه 2 زنجان در پاسخ به این سؤال که این طرح در راستای اجرای درخواست کدام ارگان یا دستگاهی بوده است، گفت: من شخصا از سابقه تشکیل پرونده برای مصوبه اطلاعاتی ندارم . ولی مصوبه شورای ترافیک استان لازم‌الاجراست و شهرداری منطقه 2 طبق مصوبه رسمی موظف به اجراست.

سرپرست شهرداری منطقه 2 زنجان عنوان کرد: شورای ترافیک استان زنجان علی القاعده با توجه به بررسی  سوابق تخلفات راهنمایی و رانندگی و بررسی کارشناسی تردد خودروها از محل عبور ممنوع، اقدام به تصویب اصلاحات یاد شده کرده است./ 941

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفضای سبزمحسن قربانیمصطفی رضایی
sedayezanjannews.ir/nx5458


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»