کد خبر: 7569
1400/02/12 - 15:24


صدای زنجان موضوع پیامک‌های راهنمایی و رانندگی و نارضایتی برخی شهروندان را بررسی می‌کند

ترافیک شکایت‌های پیامکی

راننده‌ها: مگر می‌شود با خودرویی که در پارکینگ بوده، در اتوبان و خیابان‌های سطح شهر تردد کنیم؟ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان: 95 درصد راننده‌هایی که جریمه شده‌اند، تخلف کرده‌اند! موارد را بررسی می‌کنیم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- ارسال پیامک‌های جرایم رانندگی تبدیل به چالشی بین برخی رانندگان زنجانی و پلیس شده است! راننده‌ها می‌گویند، پلیس باید مدارک و مستنداتش برای جریمه کردن ارائه کند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هم معتقد است 95 درصد راننده‌هایی که جریمه شده‌اند قطعا تخلف کرده‌اند و 5 درصدی هم ممکن است اعتراض‌شان وارد باشد به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

تعدادی از شهروندان طی تماسی با صدای زنجان نسبت به دریافت پیامکی مبنی بر جریمه رانندگی‌شان ابراز نارضیاتی کرده و از پلیس خواستند تا به اعتراض آن‌ها ترتیب اثر داده و در اسرع وقت موارد را رسیدگی کند.

ثابت کنید در محلی که می‌گویید تخلف کرده‌ایم، حضور داشتیم!

یکی از راننده‌ها در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: 2 روز قبل پیامکی مبنی بر نقض قوانین ممنوعیت تردد شبانه در کمربندی را دریافت کردم. این در حالی است که من اصلا در آن روز با خودروی شخصی‌ام در سطح شهر تردد نداشتم و تمام مدت ماشینم در پارکینگ منزلم بود!

وی با اشاره به مراجعه خود به ارگان مربوطه و درخواست مدرکی مبنی بر ترددش در خیابان خیام یعنی محلی که پلیس او را جریمه کرده است، عنوان می‌کند: من با کارشناس مربوطه صحبت کردم او می‌گوید باید از خودروی‌تان که در پارکینگ بود عکس می‌گرفتید! گفتیم مگر تصادف کرده بودم که باید عکس می‌گرفتیم!

این شهروند با بیان اینکه پلیس باید برای جرایم صادر شده مدارک لازم را ارائه کند، از مسئولان مربوطه خواست تا مشکلات این دست از رانندگان که در شرایط دشوار اقتصادی معاش می‌کنند را پیگیری کنند.

دیگر شهروند زنجانی نیز عنوان می‌کند: پس از مراجعه به پلیس به من گفتند که اگر با خودروی شخصی‌ات در محلی که جریمه شده‌ای نبودی شاید متخلفی پلاک ماشینش را دست‌کاری کرده و پیامکش به شما ارسال شده است! به نظرم قانع‌کننده نیست!

95 درصد راننده‌هایی که جریمه شده‌اند، تخلف کرده‌اند!

عباس مظفری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در این رابطه در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه در اکثریت موارد افراد تخلف کرده‌اند، می‌گوید: این دست از افراد در محل مربوطه تخلف کرده‌اند و پلیس نیز آن را ثبت کرده است اما در بیشتر موارد پیامک دیر به گوشی موبایل راننده‌ها ارسال می‌شود. مثلا فرد ساعت 10:15 حین تردد در کمربند شمالی تخلف کرده، همکاران پلیس نیز ان را ثبت کرده اما پیامک ساعت 11 که راننده به منزلش رسیده، ارسال شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان اضافه می‌کند که مطلب یاد شده 100 درصد در مورد تمامی راننده‌ها صدق نمی‌کند اما در 95 درصد موارد این‌گونه است، بر لزوم بررسی دقیق موارد اعتراضی تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپیامک های جریمهراهنمایی و رانندگی زنجانسرهنگ مظفری
sedayezanjannews.ir/nx7569


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»