کد خبر: 7575
1400/02/16 - 12:57


گزارش صدای زنجان از امنیت پارک‌ها در فصول گرم سال؛

پارک برای همه است، حتی اراذل و معتادها!

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان: پارک‌ها محلی برای حضور عموم مردم است و امکان دارد اراذل و یا معتادان نیز در این اماکن حضور داشته باشند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- هر ساله با شروع فصل گرما، پارک‌ها و بوستان‌های موجود در سطح شهر میزبان مردم بوده و امسال نیز با وجود کرونا شاهد افزایش حضور مردم در این اماکن خواهیم بود که برقراری امنیت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

به اعتقاد برخی از شهروندان امنیت لازم در برخی پارک‌های شهر وجود ندارد و کودکان و نوجوانان نمی‌توانند آزادانه از پارک‌ها استفاده کنند.

آن‌ها می‌گویند: در برخی از پارک‌ها اراذل و اوباش حضور داشته و مزاحمت ایجاد می‌کنند و یا در برخی از آنها معتادانی وجود دارند که علاوه بر اینکه سیما و فضای پارک ها را ناامن می کنند، برای کودکان خطرساز بوده و برای همین نمی‌توان بچه‌ها به حال خود را رها کرد.

این شهروندان ادامه می‌دهند: با افزایش آپارتمان نشینی ها، مردم برای رفع نیاز کودکان خود به فضای آزاد و بازی، به پارکها رجوع می کنند ولی به دلیل وضعیت نامناسب پارک‌ها که محلی برای تجمع معتادان، اراذل و افراد بی‌خانمان، سبب شده مردم استرس بیشتری در این اماکن داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان در پاسخ به این اظهارات خاطرنشان می کند: برقراری امنیت در پارک ها و بوستان ها بر عهده نیروی انتظامی است و شهرداری زنجان تنها وظیفه احداث و نگهداری این فضاهای شهری را دارد.

محسن قربانی با ابراز اینکه در برخی از موارد خساراتی به پارک ها و لوازمی از قبیل نیمکت، چراغ ها و غیره وارد می شود، اظهار می کند: با توجه به اینکه شهرداری زنجان تعاملات زیادی با نیروی انتظامی استان دارد، در موارد خسارت وارده در فضاهای سبز، شهرداری خود نیز شاکی است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 100 پارک و بوستان در شهر زنجان وجود دارد، می افزاید: هرساله با شروع فصل گرما و پیک مراجعات به ویژه به پارک های بزرگ از قبیل پارک ملت، برای برقراری امنیت بیشتر و اطمینان خاطر مردم، طبق قراردادی که شهرداری با نیروی انتظامی شهرستان دارد،  یک پلیس در این اماکن حضور دارد.

وجود 650 هکتار فضای سبز در زنجان

وی با ابراز اینکه شهرداری زنجان نیز تاکید بر برقراری امنیت در فضاهای سبز و پارک های زنجان دارد، تصریح می کند: در حال حاضر پارک های شهر از امنیت لازم برخوردار است و در صورتی که شهروندان با موضوعی مواجه و یا مشاهده کردند، می توانند با شماره پلیس 110 تماس و مراتب را گزارش دهند.

قربانی در ادامه با تایید بر اینکه معتادانی در برخی از پارک های شهر حضور دارند، اذعان می کند: نیروی انتظامی وظیفه جمع آوری معتادان از سطح شهر و ارجاع آنها به کمپ های ترک اعتیاد دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان نیز با ابراز اینکه نیروی انتظامی، برقراری امنیت در اماکنی از قبیل تفرج گاه ها، پارک ها و بوستان ها بر عهده نیروی انتظامی است، تشریح می کند: شهرداری وظیفه ساخت پارک ها را برعهده دارد و ایجاد امنیت برای مردم در این اماکن بر عهده نیروی انتظامی است که در این زمینه اقداماتی را انجام داده و برنامه هایی را نیز در دستور کار خود دارد.

امکان حضور اراذل و معتادان وجود دارد؛ چون پارکها برای عموم مردم است

سرهنگ آرش خلخالی با ابراز اینکه هم اکنون فضای پارک‌های موجود در شهرها از امنیت لازم برخوردار است، تصریح می کند: پارکها محلی برای حضور عموم مردم است و امکان دارد افرادی از اراذل و یا معتادان نیز در این اماکن حضور داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در اجرای انتظام بخشی به اماکن عمومی به ویژه پارک ها، نیروی انتظامی به صورت مداوم حضور دارد، خاطرنشان می کند: در صورتی شهروندان شاهد اعمال مجرمانه از سوی افراد اخلال‌گر و یا تجمع معتادان در پارک ها بودند، می توانند این موضوعات را با سامانه پلیس 110 در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در پاسخ به این سوال که چرا پارک بلواز آزادی به محل تجمع معتادان تبدیل شده است، توضیح می دهد: جمع آوری معتادان در این پارک انجام شده ولی امسال نیز نیروی انتظامی این موضوع را دوباره در دستور کار خود دارد.

در ایام کرونا؛ حضور در پارک ها ممنوع

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان با ابراز اینکه همزمان با شیوع موج چهارم کرونا، تجمع و حضور شهوروندان در پارک ها و فضای سبز ممنوع است، خاطر نشان می کند: هر ساله با شروع ماه رمضان، تجمع شهروندان در زمان افطار افزایش می یابد، که امسال قرار گیری این ایام با شیوع موج چهارم کرونا از مردم خواسته شده که در زمان افطاری در پارک ها حضور نداشته باشند.

وی می افزاید: در این راستا بنرهایی در راستای اطلاع رسانی در سطح شهر نصب شده و علاوه بر آن حدود 100 نفر در قالب همیاران سلامت شهرداری تشکیل شده که از تجمع مردم به ویژه در ساعات 17 تا 20 ایام ماه رمضان به سطح پارکها جلوگیری کنند.

این مسئول در ادامه با ابراز اینکه صاحب اصلی پارکها مردم هستند، اذعان می کند: نگهداری فضای سبز بر عهده شهرداری است و سال گذشته نیز در راستای نگهداری و توسعه فضای سبز و پارک ها در زنجان، شهرداری زنجان بالغ بر 40 میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه لوازمی که در پارک ها و برای رفاه حال شهروندان ایجاد شده و بیت المال محسوب می شود، از مردم خواست، شهروندان در صورت مشاهده افراد اخلالگر که قصد آسیب به لوازم پارک ها دارند، عکس العمل نشان داده و مراتب را گزارش دهند.

لوازم بازی موجود در پارک‌ها استاندار هستند

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی پارک‌های بزرگ زنجان دارای لوازم بازی برای کودکان است، خاطر نشان کرد: بالای 90 درصد لوازم بازیهای موجود در پارک‌های شهر پلی اتیلن بوده و علاوه بر آن شهرداری زنجان هرساله استاندارد این لوازم را از اداره کل استاندارد استان زنجان اخذ می‌کند.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا احمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانامنیت پارک هانیروی انتظامیشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7575


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»