کد خبر: 7607
1400/02/27 - 11:21


صدای زنجان برخی از ابهامات در بیمه سلامت ایثارگری بررسی می‌کند؛

30 درصد تعرفه‌های دولتی به عهده ایثارگران بیمه سلامت است

سوال اینجاست که پرداخت حق ویزیت و هزینه دارو در این مراکز به چه نحو است و آیا پرداخت هزینه درخواستی در این مراکز قانونی است؟

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- یکی از ایثارگران در تماس با صدای زنجان خواستار پیگیری وضعیت بیمه سلامت ایثارگری شد و مشکلات خود را در این زمینه این گونه مطرح کرد: من دارای دفترچه بیمه سلامت ایثارگری هستم و تا جایی که اطلاع دارم در صورتی که از این دفترچه در مراکز درمانی وابسته به نیروهای مسلح استفاده کنم، هزینه ویزیت و دارویی من به عنوان یک ایثارگر رایگان خواهد بود.

وی ادامه می‌دهد: در مراجعات خود به یکی از این مراکز، متاسفانه شاهد ابهاماتی بودم که در این زمینه برای خود من سوالاتی را به وجود آورد که لازم دیدم این مساله از سوی رسانه‌ها پیگیری شود تا در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

این ایثارگر که نخواست اسمی از او در این گزارش آورده شود، اظهار کرد: طی مراجعات خود به یکی از مراکز بار اول از من حق ویزیت دریافت نشد اما در بخش داروخانه هزینه دارو را اخذ کردند. در مراجعه بعدی من به همین مرکز درمانی این بار شاهد این بودم که حق ویزیت دریافت شد و در بخش داروخانه هزینه دارویی دریافت نشد. مساله زمانی برای من مبهم‌تر شد که در مراجعه بعدی من به این مرکز حق ویزیت دریافت نشد و در بخش دارویی با اعتراض من نسبت به اینکه هزینه دارو قبلا دریافت نشده، متصدی داروخانه تنها با دریافت هزینه ناچیزی دارو را به من داد و وقتی در این زمینه از او سوال شد پاسخ قابل قبولی را ارائه نکرد.

وی خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که پرداخت حق ویزیت و هزینه دارو در این مراکز به چه نحو است و آیا پرداخت هزینه درخواستی در این مراکز قانونی است؟

در خدمات سرپایی 30 درصد تعرفه دولتی به عهده بیمه شده و ۷۰ درصد به عهده بیمه سلامت است

 در این خصوص یعقوب شیویاری، مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه به طور کلی بیمه ایثارگران بر دو نوع است، تنها به گفتن این موضوع کفایت می‌کند که این دو نوع شامل بیمه پایه سلامت و بیمه تکمیلی است. از نظر بیمه سلامت، ایثارگران تحت عنوان سایر اقشار زیر پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند که در این زمینه خدماتی که توسط این بیمه به افراد ارائه می شود، به این قرار است که در خدمات بستری ۱۰درصد هزینه طبق تعرفه دولتی به عهده بیمه شده و ۹۰درصد به عهده بیمه سلامت است و در خدمات سرپایی 30 درصد تعرفه دولتی به عهده بیمه شده و ۷۰ درصد به عهده بیمه سلامت است. بنابراین مراجعه کنندگان باید به این نکات توجه لازم را داشته باشند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان در این باره خاطرنشان می‌کند: از نظر بیمه تکمیلی نیز بیمه سلامت، تکلیفی در این خصوص به عهده ندارد و ارگان بیمه کننده همانند بنیاد شهید و غیره در جریان نوع خدمات به ایثارگران هستند.

ایثارگران در مراکزی از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شو‌ند که طرف قرار داد با بیمه بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد

علیرضا حیدری، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار صدای زنجان؛ با اشاره به اینکه ایثارگران ما دارای دفترچه بیمه پایه سلامت و بیمه تکمیلی هستند، اظهار می‌کند: از همین رو این گروه از افراد در مراکزی از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شو‌ند که طرف قرار داد با بیمه بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد که در این خصوص بیمه دی است.

وی در این زمینه ادامه می‌دهد: در این زمینه اگر مرکزی طرف قرارداد با ما نباشد، همه هزینه درمان اعم از حق ویزیت و دارو از بیمار گرفته می‌شود و تنها در صورتی که به مراکز درمانی مراکز درمانی نیروهای مسلح مراجعه کنند، خدمات رایگان خواهد بود.

به گفته معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ در داروخانه‌های طرف قرارداد با بنیاد شهید برخی از اقلام دارویی هستند که تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست و یا با ضوابطی در این زمینه مواجه هستند که برای مثال اگر دارویی توسط متخصص نوشته شود بخشی از هزینه توسط بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود و اگر همین دارو توسط پزشک عمومی تجویز شود دیگر تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست و مراجعه کننده باید هزینه را پرداخت کند که نمونه این موضوع را می‌توانیم در ویتامین‌های خارجی ببینیم که اگر تجویز شود، این دارو تحت بیمه تکمیلی نیست و خود فرد باید هزینه دارو را پرداخت کند.

انتهای پیام/

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبیمه ایثارگرانبنیاد شهید زنجانبیمه سلامت
sedayezanjannews.ir/nx7607


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»