کد خبر: 7609
1400/02/27 - 12:22


مدیرکل بحران استان زنجان با اشاره به زلزله امروز «چورزق» طارم گفت:

خطری طارم را تهدید نمی‌کند

صفی‌اله کرامتی: کانون زلزله «چورزق» کوه‌های بالاتر از «درام» بود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل بحران استان زنجان با اشاره به زلزله بامداد امروز در شهر چورزقِ طارم از آماده‌باش تمامی نیروهای امدادی خبر داد و گفت: شدت زلزله زیر 4 ریشتر بود که طبیعی است. ما معتقدیم قبل از آماده‌باش بودن نیروها، این مردم هستند که با پناه گرفتن در محل‌های ایمن در حفظ جان‌شان دخیل‌اند.

ساعت 6:04 صبح امروز دوشنبه، (۲ اردیبهشت‌ماه)  زلزله‌ای به قدرت ۳.۸ ریشتر طارم را لرزاند که خوشبختانه تلفات جانی و مالی نداشت.

صفی‌اله کرامتی، مدیرکل بحران استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به زلزله امروز صبح «چورزق» طارم به قدرت 3.8 ریشتر اظهار کرد: کانون زلزله کوه‌های بالاتر از «درام» به سمت ماسوله و تقریبا مسیر درام به آب‌بر بوده است. شدت زلزله آنچنانی نبوده، حتی ساکنان «گیلوان» آن را احساس نکرده‌اند.

کرامتی با بیان اینکه بر اساس گزارش فرمانداری، شورا، دهیاری‌های منطقه این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است، احتمال حرکت گسل را دور از انتظار ندانست و بر لزوم آماده‌باش بودن کلیه نیروهای امدادی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: معمولا گسل در مواقعی که شدت زلزله بالای 4.5 باشد، هشدارهای لازم را ارائه می‌کنیم. زلزله امروز «چورزق» طارم زیر 4 ریشتر بود. در کشور روزی 100 زلزله بالای 3 و زیر 4 ریشتر ثبت می‌شود که اتفاق طبیعی است.

مدیرکل بحران استان زنجان با اطمینان به اینکه نیازی به اعلام هشدار در رابطه با زلزله جدید در منطقه چورزق طارم نمی‌بینیم، خطاب به طارمی‌ها گفت: نیروها در آماده‌باش کامل هستند اما معتقدیم پناه گرفتن در محل‌های ایمن در دقایق اولیه حادثه زلزله توسط مردم می‌تواند در حفظ جان آن‌ها پراهمیت باشد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانزلزله چورزقصفی‌اله کرامتیمدیریت بحران زنجان
sedayezanjannews.ir/nx7609


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»