کد خبر: 7646
1400/03/09 - 10:52


گزارش صدای زنجان از آتش‌سوزی دیروز یک شرکت تولیدی؛

آتش‌سوزی «مهیار» به خیر گذشت!

معاون آتش‌نشانی شهرداری زنجان: عامل انسانی؛ دلیل احتمالی آتش‌سوزی/ مدیرعامل شرکت تولیدی صادراتی پوشاک مهیار: به نیروها کوچکترین صدمه‌ای وارد نشد، خسارت مالی حل‌شدنی است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- خوشبختانه آتش‌سوزی روز گذشته (شنبه 8 خردادماه) در انبار مواد اولیه شرکت مهیار خسارت جانی نداشت و بنا بر اظهارات مدیرعامل این واحد میزان خسارت مالی وارده هم آن‌چنان نیست!

ابوالفضل رستمی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در رابطه با آتش‌سوزی انبار شرکت تولیدی جوراب مهیار که ظهر شنبه (8 خردادماه) رخ داد به صدای زنجان گفت: یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که خطای انسانی عامل این آتش‌سوزی بوده است اما علت اصلی همچنان در دست بررسی است.

رستمی با بیان اینکه آتش‌سوزی انبار از پالت‌های پشت ساختمان انبار به داخل انبار کشیده شده است، عنوان کرد: پالت به خودی خود که دچار حریق نمی‌شود، قطعا عامل انسانی در میان بوده است، البته برای بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته مورد بررسی قرار می‌گیرند.

رستمی با بیان اینکه مواد اولیه حدود یک پنجم انبار را شامل می‌شد، تصریح کرد: خوشبختانه کل انبار پر از جنس نبود و میزان خسارت نیز آن‌چنان نیست که البته از سوی کارشناسان مربوطه برآورد می‌شود.

این مسئول از حضور 8 اکیپ 3 نفره آتش‌نشانی به همراه خودروهای سنگین و تجهیزات لازم برای اطفای حریق در انباری شرکت جوراب مهیار خبر داد و در مورد مدت زمان اطفای حریق گفت: اطفای کامل حریق 4 مرحله کنترل، مهار، اطفای حریق به شیوه تهاجمی و سپس لکه‌گیری را شامل می‌شود. مراحل کنترل، مهار و اطفای حریق 40 دقیقه طول کشید اما با توجه به اهمیت عدم آتش‌سوزی دوم در محیط، عملیات لکه‌گیری با خروج تمامی اجناس دچار آتش‌سوزی شده و بررسی دقیق زمان طولانی (حداقل 2 ساعته) را می‌طلبد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان ابراز کرد: خوشبختانه آتش‌سوزی در شرکت جوراب مهیار به موقع کنترل و از سرایت آتش به سالن تولید که محل استقرار تجهیزات باقیمت واحد است، جلوگیری شد.

همه نیروهای شاغل سلامت‌اند!

محمود ضرابی، مدیرعامل شرکت تولیدی صادراتی پوشاک مهیار نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه شنبه (8 خردادماه) ساعت 13:06 آتش‌سوزی رخ داد که بلافاصله پس از تماس با آتش‌نشانی، نیروهای عملیاتی ساعت 13:16 در محل حاضر و در کوتاه‌ترین زمان موفق با اطفای حریق شدند که از تک‌تک آن‌ها قدردانی می‌کنم.

ضرابی با بیان اینکه فعلا میزان خسارت مشخص نیست، تصریح کرد: واحد امور مالی به‌زودی میزان خسارت که به نظرم آنچنانی هم نیست، را برآورد می‌کند.

ضرابی حریق در واحدهای تولیدی نساجی را امری طبیعی دانست و افزود: خداوند را شاکرم که به نیروهای شاغل در شرکت کوچک‌ترین صدمه وارد نشد، خسارت مالی حل‌شدنی است. ما تولیدکنندگان برای رسیدن به جایگاه فعلی‌مان سختی‌های زیادی متحمل شدیم و آتش‌سوزی با این حجم برای ما که چیزی نیست!

وی با اشاره به اشتغال 80 نفر در 2 مجموعه این شرکت عنوان کرد: شرکت مهیار با رعایت شرایط استاندارد و در نهایت دقت و کنترل، محصولات باکیفیت خود را با همراهی این نیروها وارد بازار می‌کند. این شرکت تولیدی به دلیل بهره‌مندی از تکنولوژی و ماشین‌آلات پیشرفته، استفاده از نیروی انسانی متخصص، بکارگیری با کیفیت‌ترین مواد اولیه و شکیل‌ترین بسته‌بندی مطابق با طراحی روز دنیا، توانسته است علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی، تولیدات خود را هم‌تراز با بزرگترین تولیدکنندگان جوراب، به بازارهای همسایه حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، بحرین، عراق و غیره عرضه کرده و اولین صادرکننده پوشاک در استان زنجان باشد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحمود ضرابیشرکت مهیارآتش سوزی
sedayezanjannews.ir/nx7646


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»