کد خبر: 7706
1400/03/28 - 10:39


نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم اعلام کرد

متخلفان انتخاباتی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با تاکید بر اینکه با چشمان باز فرآیند انتخابات را رصد می‌کنیم خطاب به برگزارکنندگان انتخابات گفت: مراقب تخلف باشید. اگر این تخلفات را ببینیم راسا برخورد خواهیم کرد و صورت جدی بودن تخلفات، بعد از انتخابات نیز موضوع را پیگیری و متخلف یا متخلفان را به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با تاکید بر اینکه با چشمان باز فرآیند انتخابات را رصد می‌کنیم خطاب به برگزارکنندگان انتخابات گفت: مراقب تخلف باشید. اگر این تخلفات را ببینیم راسا برخورد خواهیم کرد و صورت جدی بودن تخلفات، بعد از انتخابات نیز موضوع را پیگیری و متخلف یا متخلفان را به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد.

حسن شجاعی، رئیس هیئت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان و نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس امروز در ستاد انتخاباتی استان زنجان با اشاره به مشکلات مربوط به دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های الکترونیکی در برخی از شعب زنجان و سایر شهرستان‌ها اظهار کرد: در برخی از شعب در سطح زنجان و سایر شهرستان‌ها مشکلاتی در دستگاه احراز هویت در تعدادی از شعبه‌ها بود که تذکرات لازم داده شد. علاوه بر آن شاهد اشکالاتی در برخی از صندوق‌های الکترونیک رای در تعدادی از شعبه‌های زنجان بودیم که موارد لازم برای رفع آن در اسرع وقت داده شد.

لزوم رفع مشکلات در فرآیند انتخابات الکترونیکی در تعدادی از شعبات

وی با تاکید بر لزوم رصد تمامی شعبه‌ها برای برگزاری انتخابات الکترونیکی عنوان کرد: به علت بروز مشکل در دستگاه‌های الکترونیک رای ممکن است فرد معطل اخذ رای نشود و شعبه را ترک کند، ما معتقدیم این مهم علاوه بر تضییع حق مردم، باعث ضاع شدن حقوق کاندیداها نیز می‌شود از این رو بر لزوم رفع ایرادات در اسرع وقت تاکید کرده و موارد را با جدیت پیگیری می‌کنیم. لازم به ذکر است مشکلات گسترده نیست و موارد، معدود است!

شجاعی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلات مذکور مختص زنجان است یا کشوری است، تصریح کرد: مشکلات موردی در رابطه با دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های الکترونیکی سراسری است و مربوط به زنجان است، البته ممکن است برخی از استان‌ها نیز با چنین مشکلی مواجه باشند.

متخلفان انتخاباتی به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

شجاعی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر حضور بازرسان و ناظران در شعب مختلف استان با هدف برگزاری انتخابات سالم و جلوگیری از تضییع حقوق مردم ابراز کرد: به عنوان امانت‌داران مردم در تلاشیم انتخابات خوب برگزار کنیم تا حق مردم تضییع نشود. در این زمینه ناظران و بازرسان ویژه‌ای را سرتاسر استان زنجان در سر صندوق شعبات مستقر شده‌اند و برخی نیز مشغول نظارت از شعب هستند.

وی با تاکید بر اینکه با چشمان باز فرآیند انتخابات را رصد می‌کنیم خطاب به برگزارکنندگان انتخابات گفت: مراقب تخلف باشید. اگر این تخلفات را ببینیم راسا برخورد خواهیم کرد و صورت جدی بودن تخلفات، بعد از انتخابات نیز موضوع را پیگیری و متخلف یا متخلفان را به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد.

راه بروز دادن دلخوری‌ها قهر با صندوق رای نیست

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس در مجلس حضور در پای صندوق رای را وظیفه هر ایرانی دانست و گفت: حضور چند دقیقه‌ای اما سرنوشت‌ساز در پای صندوق‌های رای، سرنوشت 85 میلیون نفر را تعیین می‌کند، مردم ما مومن‌اند و ما مطمئنیم امروز نیز حماسه‌ای دیگر را خلق خواهند کرد.

شجاعی با تاکید بر اینکه «راه بروز دادن دلخوری‌ها قهر با صندوق رای نیست»، عنوان کرد: گلایه، دلخوری و ناراحتی مردم ببت گرانی‌ها، کاملا به‌حق است، کشور ما 7 برابر جمعیتش ثروت دارد و این وضعیت معیشتی مردم ما نباید باشد، دست و پنجه کردن با فقر این روزهای مردم قابل درک است اما معتقدیم حل مشکلات کشور از مسیر حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح می‌گذرد.

شجاعی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در کمین هستند و خدای نکرده در صورت کمرنگ بودن میزان مشارکت مردم در انتخابات، از ضربه‌شان در امان نخواهیم بود، تصریح کرد: معتقدیم راه نشان دادن به گلایه، رای به کاندیدای اصلح و «نه» گفتن به کسانی است که مسبب وضع موجود بودند! ما امیدواری مرئیس جمهوری انتخاب شود که قدرتمندانه مشکلات اقتصادی مردم را حل و با مفاسد، شجاعانه برخورد کند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس خطاب به مردم گفت: امروز را قدر بدانید. به خاطر خون شهدا در پای صندوق‌های رای حاضر شوید. راه‌حل مشکلات کشور از مسیر انتخابات می‌گذرد، اگر رای ندهیم مشکلات به ویژه مسائل اقتصادی بدتر از وضعیت فعلی خواهد شد.

انتخاب فرد اصلح، قدرت چانه‌زنی ایران در عرصه بین‌الملل را افزایش می‌دهد

سیدالبرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس نیز، انتخابات را تجلی اراده مردم دانست و افزود: مردم برای سهمیم شدن در آینده کشور در پای صندوق‌های رای حاضر شوند. تجربه 40 ساله انتخابات (برگزاری 13 دوره رسات جمهوری، نردیک 11 دوره انتخابات مجلس و حدود 8 دوره انتخابات شوراهای اسلامی)  ما نشان داده که مشارکت مردم بسیار مهم‌تر از فرد اصلح بوده است.

حسینی مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای (انتخابات ریاست جمهوری) را عاملی مهم برای افزایش چانه‌زنی مسئولان در برابر جامعه بین‌الملل و مراودات جهانی دانست و گفت: در عرصه انتخابات شورهای شهر و روستا نیز مردم در توسعه اجتماعی، فرهنگی و آبادانی محل زندگی‌شان مسئول‌اند. ما امیدواریم انتخابات به سمتی برود که منجر به آبادانی روستا، شهر و کشور عزیزمان شود.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشجاعیسید البرز حسینیانتخابات 1400
sedayezanjannews.ir/nx7706


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»