کد خبر: 7712
1400/03/28 - 18:35


استاندار زنجان:

در انتخابات تماشاچی نباشیم!

فتح‌اله حقیقی: یقین دارم زنجان یکی از استان‌های دارای مشارکت بالا در انتخابات می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان میزان مشارکت مردم را خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این میزان به سمت خوب‌تر شدن میل می‌کند، من یقین دارم همین طور که پیش می‌رویم میزان مشارکت زنجانی‌ها بهتر هم شود. نظرم این است که زنجان یکی از استان‌های کشور به لحاظ بالا بودن میزان مشارکت می‌شود.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان در ستاد انتخاباتی استان، تعداد واجدان شرایط رای را 820 هزار و 634 نفر اعلام کرد و گفت: در این دوره نسبت به سال 96، 6.6 درصد با افزایش واجدان شرایط بوده است. از تعداد واجدان شرایط یاد شده، 18 هزار و 952 نفر رای اولی هستند.

استاندار زنجان تعداد تعرفه‌های در نظر گرفته شده بر اساس واجدان شرایط در ریاست جمهوری را یک میلیون و 141 هزار فقره و در شورا یک میلیون و 149 هزار فقره عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شعبات رای از 925 مورد در سال 96 به 1063 شعبه که نشان از رشد 14.8 درصدی به واسطه کرونا است، در مورد فرآیند برگزاری انتخابات تصریح کرد: در شهر زنجان (بدون احتساب روستاها) فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تمام‌مکانیزه اما انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در تمامی نقاط استان زنجان نیمه‌مکانیزه با دستی است.

رضایت استاندار زنجان از مشارکت زنجانی‌ها در انتخابات

حقیقی میزان مشارکت مردم را خوب توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این میزان به سمت خوب‌تر شدن میل می‌کند، من یقین دارم همین طور که پیش می‌رویم میزان مشارکت زنجانی‌ها بهتر هم شود. نظرم این است که زنجان یکی از استان‌های کشور به لحاظ بالا بودن میزان مشارکت می‌شود.

حقیقی از مردم خواست تا با توجه به کروناویروس و جلوگیری از به زحمت افتادن خود و دست‌اندرکاران، حضور در انتخابات را به ساعات پایانی مؤکول نکنند. همچنین مردم می‌توانند جهت اطلاع از نزدیکترین شعبه (در شعاع 1.5 کیلومتری) رای از اپلیکیشن به نام «انتخاب ایران» استفاده کنند.

استاندار زنجان با اشاره به توطئه دشمنان برای کمرنگ شدن مشارکت مردم در انتخابات ابراز کرد: دشمنان در طول 40 سال، در صفحات مجازی و غیرمجازی تبلیغ بر رای ندادن می‌کنند. یکی از همت‌های بزرگ دشمن، تاثیرگذاری در افکار مردم است. کینه دشمن نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی در اوج خود قرار دارد از این رو از مردم می‌خواهیم به این موضوع توجه داشته و با وحدت جواب دندان‌شکنی به دشمنان نظام بدهند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه «در انتخابات نباید تماشاچی باشیم»، تصریح کرد: انتخابات مظهر تقویت منافع ملی، بصیرت، هوشمندی و سیاسی بودن ملت است، بهترین نیروهای ما جان خود را برای نظام مقدس اسلامی فدا کرده‌اند، ما در این شرایط نباید در انتخابات تماشاچی باشیم.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناستاندار زنجانحقیقیانتخابات 1400
sedayezanjannews.ir/nx7712


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»