کد خبر: 7724
1400/03/31 - 16:47


دادستان زنجان تاکید کرد:

تکذیب هدیه سکه برای قضات

محسن کرمی: بسیاری از اموال را پیدا کردیم که شهرداری نمی‌دانست متعلق به خودش است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دادستان زنجان با اشاره به بررسی‌های صورت در پرونده شهرداری می‌گوید: بسیاری از اموال را پیدا کردیم که شهرداری نمی‌دانست متعلق به خودش است! منازل مسکونی را یافتیم که متعلق به شهرداری بود و افرادی بودند که سال‌های سال در این منازل سکونت داشتند. به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف شهرداری را موظف به دریافت سند تک‌برگی برای کلیه اموالش کردیم!

حجت‌الاسلام محسن کرمی، دادستان زنجان امروز در نشست با اصحاب رسانه استان زنجان با تاکید بر اینکه در رابطه با پیگیری پرونده‌هایی نظیر شهرداری، بسیاری از رویه‌ها و مسیرها و فرآیندها اصلاح شد، اظهار کرد: به طور مثال شهرداری مکلف شد که برای دارایی‌هایش سند تک برگی بگیرد، که این روند را هم‌اکنون با بررسی کارشناسان ذی‌ربط آغاز کرده است. بسیاری از اموال را پیدا کردیم که شهرداری نمی‌دانست متعلق به خودش است! منازل مسکونی را یافتیم که متعلق به شهرداری بود و افرادی بودند که سال‌های سال در این منازل سکونت داشتند.

وی با اشاره به محدودشدن وکالت‌ها در کمیسیون‌ها و ایجاد انضباط افزود: بسیاری از مصارف مالی شهرداری مدیریت شد، ما در بررسی موارد شاهد نشتی از بودجه عمومی بودیم که با رویکرد اصلاح و پیشگیری ورود کردیم. معتقدیم مجازات تنها رویکرد دستگاه قضا نیست، رویکرد اصلاح و پیشگیری هم از وظایف ماست که بسیار ارزشمندتر از رویکرد نخست مذکور است.

تکذیب هدیه سکه برخی از متهمان پرونده شهرداری به قضات دادگستری

این مسئول در رابطه با فعالیت برخی از متهمان پرونده شهرداری در سمت‌های دولتی اظهار کرد: «تشکیل پرونده و برخورد با مفسدان» و «رسیدگی به برخی از پرونده‌های مهم که در منظر رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد که اتفاقا این بخش مهم‌تر باز بخش نخست است» از جمله اقدامات دستگاه قضاست.

دادستان زنجان اضافه کرد: در قانون پیش‌بینی شده که به محض صدور کیفرخواست طی مکاتبات با استانداری و سازمان امور استخدامی کشوری که فرد تعلیق از خدمات دولتی شود. حتی برخی از متهمان که عضو هیئت علمی بودند از هیئت علمی بودن هم معلق شدند، یعنی اساسا سازمان امور اسخدامی کشور نمی‌تواند به این افراد کد اختصاص دهد.

کرمی در مورد ادعای مطروحه در فضای مجازی درباره هدیه سکه به قضات دادگستری گفت: این موضوع صحت ندارد و اساسا هیچ یک از متهمان چنین ادعایی نکرده‌اند و جلسات هم علنی برگزار شد.

دادستان زنجان درباره ادعای برخی از متهمان مبنی بر برائتشان گفت: در این پرونده ۲۴ نفر محکوم شدند و ما حکم برائتی مشاهده نکردیم.

کرمی از پلمب بنگاه‌های مشاور املاک که نقش دلالی را در بازار مسکن زنجان داشتند، خبر داد و یادآور شد: مقرر شد مشاوران املاک جدیدی در گلشهر ایجاد و یا منتقل نشود؛ چراکه بستر دلالی در این بخش از شهر بالا بوده و سبب ایجاد نوسان قیمت در بازار زمین و مسکن می‌شود.

وی در رابطه با فعالیت ماینرها و الزام صنایع به صرفه‌جویی، عنوان کرد: کمبود برق محرز است ولی آنچه که مورد نقد است، شیوه مدیریت توزیع و خاموشی‌ها است. نباید در این بین صنایعی که حداکثر صرفه‌جویی را دارند ملزم به صرفه‌جویی شوند؛ چون در این صورت خط تولید تعطیل می‌شود و نتایج منفی آن در اقتصاد و اشتغال تاثیر می‌گذارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخورد با رمزارزها، متولیان امر جدیت کافی را ندارند. درخواست شد که کمیسیونی برای بررسی هوشمندانه از شرکت‌ها و تولیدکنندگان رمزارز ایجاد شود تا بتوان از این وضعیت با حداقل مشکلات عبور کرد.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندادستان زنجانمحسن کرمی
sedayezanjannews.ir/nx7724


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»