کد خبر: 7752
1400/04/10 - 13:24


مرحله اول مزایده بیمارستان بهمن زنجان بدون متقاضی برگزار شد

بیمارستان بهمن مشتری ندارد

مرحله دوم مزایده در انتظار دستور قضایی است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بیمارستان بهمن زنجان که به دلیل انحلال شرکت گروه پزشکی کوروش (سهامدار بیمارستان) طبق قانون زیر نظر هیات تصفیه، فعالیت می‌کرد و قرار بود به مزایده گذاشته شود در مرحله اول مزایده، هیچ متقاضی نداشت.

کلنگ ساخت بیمارستان 100 تختخوابی خصوصی بهمن زنجان در سال 1388 به زمین زده شد و نهایتاً بعد از گذشت 4 سال و با پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات بسیار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با صَرف حدود 50 میلیارد تومان هزینه در مساحتی بالغ بر 17000 مترمربع و 6 طبقه که در نوع خود، یکی از برترین‌ها محسوب می‌شود در اواخر دی‌ماه سال 1392 با حضور مدیران و مسئولین ارشد استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این بیمارستان که قابلیت افزایش تا 200 تختخواب را دارد تا سال گذشته به ارائه خدمات به مراجعان و بیماران می‌پرداخت و رضایت نسبی مردم از ارائه خدمات درمانی را نیز در پی داشت.

در حالی که فضا و تجهیزات بیمارستان بهمن زنجان در هنگام افتتاح تا 20 سال آینده پیش‌بینی شده بود و تمام تجهیزات و بخش‌های این بیمارستان بر مبنای استانداردهای لازم روز دنیا طراحی و نصب شده و مبتنی بر خدمات سبز ارائه می‌شود اما مشکلی که بیمارستان بهمن زنجان در سال گذشته با آن مواجه شد، انحلال گروه پزشکی کوروش (سهامدار بیمارستان) بود که سبب شد تا این گروه در حال تصفیه بوده و بیمارستان نیز تا تعیین تکلیف سهامدار آن حسب دستور مسئولان استان زیر نظر هیات تصفیه به فعالیت خود ادامه دهد.

علیرضا افغان، عضو هیئت تصفیه بیمارستان بهمن زنجان در دی‌ماه سال 99 با بیان اینکه سهامدار بیمارستان بهمن زنجان پس از طی مراحل قانونی، تعیین تکلیف می‌شود، گفت: بیمارستان بهمن تا تعیین تکلیف سهامدار آن حسب دستور مسئولان استان زیر نظر هیات تصفیه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیمارستان بهمن، محل ارائه خدمات به عموم مردم بوده و تعطیل نمی‌شود، اظهار داشت: موضوع اصلی، شرکت گروه پزشکی کوروش است که طبق حکم قضایی منحل شده است.

افغان با بیان اینکه گروه پزشکی کوروش بیش از 70 سهامدار دارد، خاطرنشان کرد: بیمارستان بهمن زنجان، یکی از اماکن تحت پوشش آن شرکت بود.

افغان با تاکید بر اینکه فقط شرکت کوروش منحل شده و بیمارستان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: در آینده نیز اگر بیمارستان به فروش برسد، اشخاص حقیقی و حقوقی دیگری می‌توانند با خرید سهام آن فعالت بیمارستان را ادامه دهند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

عضو هیئت تصفیه بیمارستان بهمن زنجان تاکید کرد: حسب دستور مسئولان استانی و با توجه به وضعیت کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا فعلا بیمارستان بهمن به ارائه خدمات به عموم مردم می‌پردازد تا تعیین تکلیف شود.

افغان در پاسخ به اینکه اگر سهام بیمارستان خریداری نداشته باشد، تکلیف چیست، گفت: این‌ها مباحث حقوقی است و طبق آنچه که قانون پیش‌بینی کرده، برخورد و اقدام می‌شود.

پس از گذشت حدود یک سال از این موضوع، بیمارستان بهمن در دهه سوم خردادماه سال جاری به مزایده گذاشته شد.

جزئیات مزایده بیمارستان بهمن زنجان به این شرح بود که مهلت شرکت در آن از 17 تا 26 خرداد و مبلغ مزایده نیز بیش از 400 میلیارد تومان بود اما هیچ متقاضی برای این مزایده پیدا نشد.

طبق دستور قضایی فعلا مزایده متوقف شده است

علیرضا افغان، عضو هیات تصفیه بیمارستان بهمن زنجان امروز با بیان اینکه در مرحله اول مزایده، هیچ متقاضی مراجعه نکرد، گفت: اگر دستور قضایی صادر شود، مجدداً به مزایده گذاشته می‌شود اما تا این لحظه، دستور قضایی نیامده است.

وی در پاسخ به اینکه در صورت نبود متقاضی، تکلیف بیمارستان چه می‌شود، اظهار داشت: بیمارستان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

افغان با بیان اینکه بیمارستان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این موضوع فقط تغییر مدیریت است از بالا و تغییر سهامدار مجموعه است.

عضو هیئت تصفیه بیمارستان بهمن زنجان افزود: فعلاً دستور قضایی آمده که عملیات را متوقف کنید و دستور توقف مزایده، صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه کاربری مجموعه، بیمارستان است، اظهار داشت: هر متقاضی که در مزایده، برنده شود فقط باید کاربری درمانی داشته باشد و نمی‌تواند تغییر کاربری دهد.

افغان خاطرنشان کرد: آن ساختمان به عنوان بیمارستان و برای ارائه خدمات درمانی ساخته شده و متقاضی هم باید کاربری بیمارستانی داشته باشد.

حال باید منتظر ماند تا ببینیم که مرحله بعدی مزایده که نیاز به دستور قضایی دارد چه زمانی انجام خواهد شد و مسئولان چه تصمیمی برای ادامه فعالیت این بیمارستان می‌گیرند تا تنها مجموعه درمانی خصوصی و باکیفیت استان از بلاتکلیفی دربیاید اما آنچه که مشخص است اینکه بیمارستان تحت نظر هیات تصفیه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: موج‌رسا



صدای زنجانبیمارستان بهمنمزایدهانحلال
sedayezanjannews.ir/nx7752


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»