کد خبر: 7777
1400/04/22 - 11:15


در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان مطرح شد؛

حضور در جنگ نرم؛ مهمترین وجهه بسیج دانشجویی

پایگاه خبری صدای زنجان- 20 تیرماه 1400 جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان صورت گرفت. در این جلسه از زحمات «ابوالفضل صابری» تقدیر و تشکر و «حسین محمدی» به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی معرفی شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان-  20 تیرماه 1400 جلسه تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان صورت گرفت. در این جلسه از زحمات «ابوالفضل صابری» تقدیر و تشکر و «حسین محمدی» به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی معرفی شد.

در این مراسم سرهنگ ابوالفضل طهماسبی، جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان با اشاره به برگزاری کنکره شهدای 3535 شهید استان، اظهار کرد: این کنکره در نیمه دوم سال 1400برگزار خواهد شد و اکنون مقدمات کار در حال انجام است. اساتید و دانشجویان نیز در سطح دانشگاه‌ها یاریگر ما در این کنکره هستند و فعالیت‌های خوبی به ویژه در زمینه مقالات علمی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: امیدوارم که دانشگاهیان به موضوع کنکره 3535 شهید استان توجه ویژه‌ای داشته و یاری‌گر ما در برگزاری هر چه بهتر این کنکره باشند.

طهماسبی با بیان اینکه یکی از بخش‌های پرتوان و پرفعالیت این نهاد، بسیج دانشجویی است؛ خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی با توجه به حضور دانشجویان و فعالیت‌های آنها در این مجموعه همواره مورد اهمیت بوده است. ضمن اینکه نقش این نهاد در سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری روشن است به ویژه اینکه مقام معظم رهبری در متن گام دوم انقلاب (که مخاطبشان بیشتر دانشجوها هستند) به این موضوع اشاره می‌کند و همچنین در سند اعتلای بسیج هم که توسط سازمان بسیج تدوین شده است شاهد این موضوع هستیم.

 به گفته او؛ بکی از موضوعاتی که توقع می‌رود که در آن زمینه کار شود نقش ولی فقیه در ادامه راه انقلاب است که در حوزه دانشگاهی و دانشجویی باید روی آن کار بشود چرا که نقش رهبری در گام دوم انقلاب و ادامه مسیر آن بی بدیل است و بایستی دانشگاهیان در این زمینه فعالیت کنند. ضمن اینکه در این حوزه حداقل در سطح استان کار خوبی صورت نگرفته است و انتظار این است که بسیجیان و دانشجویان در این زمینه ورود پیدا کنند.

طهماسبی با بیان اینکه سند ده ساله اعتلای بسیج در واقع برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: بسیج دانشجویی و مسئول جدید این نهاد بایستی حتما در برنامه‌های خود از تدوین نقشه راهی که هر کدام از اقشار ما دارند بهره ببرند.

وی مدعی است از مهم‌ترین وجه بسیج دانشجویی حضور در جنگ نرم است. این نهاد ماموریت‌های مختلفی را به عهده دارد که مقابله با جنگ سخت و نرم یکی از آنها است که در حوزه بسیج دانشجویی می‌توان بیشتر در زمینه جنگ نرم مقابله کرد.

وی با بیان اینکه بسیج امروز در هر جا که نیاز باشد کمک کار دولت است، اظهار کرد: بسیج امروز در حوزه آبرسانی بسیار تلاش می‌کند. ما در 170 روستای مشکل آب داریم که سپاه با همراهی بسیج در 60 روستا در حوزه آب شرب به صورت علنی مشغول به کار است.

وی ادامه داد: امروز در زمینه آسیب اجتماعی حاشیه شهرها بسیج دانشجویی به عنوان یکی از نهادهایی است که فعال است. همچنین دانشجویان بسیجی ما با روحیه جهادی که دارند امروز در حوزه علمی و کارهای عام المنفعه حاضر هستند.

تشکل‌های دانشجویی در نقش‌آفرینی گام دوم انقلاب به عنوان جریان حلقه‌های میانی دارند

 در ادامه محمدحسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه اگر بخواهیم فضای شکل‌گیری بسیج دانشجویی را مروری بکنیم می‌بینیم که امام راحل در ماه‌های پایانی عمر با برکت خود  پس از پایان یک جنگ تمام عیار 8 ساله بیانیه‌ای را صادر می‌کنند که در قالب آن می‌فرمایند که امروز یکی از ضروری ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجویی و طلبه است، اظهار کرد: بسیجی که برای نقش‌آفرینی در عرصه تهدیدات انقلاب اسلامی شکل گرفت شاید در واقع از عرصه جنگ سخت به عرصه دیگری ورود پیدا کرده است. در این پیام عملا امام خمینی ریل‌گذاری جدیدی را در مقابل دانشجویان و طلاب قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در ادامه پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری یک فصل جدیدی را پیش روی تشکل‌های دانشجویی باز می‌کنند و عنوان می‌دارند که ما به یک حرکت عمومی به سمت چشم‌اندازهای انقلاب نیاز داریم و باید یک حرکت عومی به این سمت رخ بدهد. البته این حرکت وجود دارد اما باید انضباط و سرعت پیدا کند. پیشرفتش محسوس باشد و این پیشرفت مطمئنا با حرکت یک جوان متعهد امکان پذیر است.

به گفته کفعمی،بنا به فرمایشان مقام معظم رهبری اگر بخواهیم به سمت این چشم‌اندازها حرکت کنیم به چهار مولفه شناخت جبهه؛ جهت گیری صحیح، امید بخشی و در نهایت راهکار عملی برای پیاده کردن این حرکتها نیازمند هستیم. و برای حرکت به این سمت احتیاج به هدایت و تمرکز و پیگیری مستمر داریم که تشکل‌های دانشجویی مصداق این حلقه‌های میانی هستند و جریانی که باید شکل بگیرد و هدایت و نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به نقشی که تشکلهای دانشجویی در نقش‌آفرینی گام دوم انقلاب به عنوان جریان حلقه‌های میانی دارند، اظهار کرد: یکی از حلقه‌های اصلی فضای تشکلی بسیج دانشجویی است. سند اعتلای بسیج دانشجویی در سالهای گذشته تدوین شد و محوریت این طرح تحول و اعتلا و شکل‌گیری هسته‌های مساله محور برای ورود تخصصی به محافل انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی باید بتواند جایگاه خود را در خیمه فرماندهی و نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه پیدا کند، ادامه داد: امیدوار هستیم که مسائل انقلاب اسلامی را در دانشگاه به عنوان قوه عاقله کشور با حمایت جوانان انقلابی بتوانیم بسته‌بندی و برای حرکت به سمت چشم‌انداز کمک بگیریم و امیدواریم با شکل‌گیری دولت جدید شاهد حرکت به سمت چشم انداز و آرمان‌های انقلاب با سرعت بیشتری باشیم.

ابوالفضل صابری، مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به خلاصه‌ای از فعالیت 3 ساله خود در دوران تصدی مسئولیت گفت: بسیج دانشجویی، مجموعه‌ای شاداب، پرنشاط و مطالبه‌گر در عین رعایت اصول تشکیلاتی و حفظ حرمت‌ها است و این‌ها لازمه حرکت برای رشد است

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی که مسئول به عنوان نماد یک تشکل انجام می‌دهد به پشتوانه همه اعضای آن ساختار و سازمان است، ادامه داد: آنچه که در این مدت اتفاق افتاد، شروع حرکت‌هایی بود که بخشی از نتایج آن مشاهده شده و هر سال نیز پُربارتر می‌شود.

مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: یکی از ویژگی‌های مثبت ناحیه بسیج دانشجویی در استان زنجان، داشتن تجربه اعضا در تشکل بسیج و سایر تشکل‌ها است. همچنین یکی از ظرفیت‌ها بچه‌های تشکل و بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها بودند که هم ما را رشد دادند و هم خودشان رشد کردند.

صابری گفت: بار اصلی مجموعه بر دوش بچه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها است و بخش عمده ظرفیت مجموعه، نتیجه زحمات این‌ها است.

مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه بسیج دانشجویی، تشکل 2 بُعدی است، خاطرنشان کرد: یک طرف تشکل، متصل به سپاه و یک طرف دیگر نیز دانشگاه است.

وی تصریح کرد: همیشه از تجربیات سپاه استفاده کردیم اما از این طرف هم تلاش شده که بُعد دانشجویی تشکل، پررنگ‌تر شود.

در پایان این مراسم حسین محمدی، مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب گفت: امیدواریم با قبول این مسئولیت بتوانیم در ادامه مسیر به آنچه که رهبر انقلاب از ما انتظار دارند و به قله‌هایی که در بیانیه گام دوم نیز ترسیم کرده‌اند نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام

خبرنگار : زهره میرعیسی خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبسیج دانشگاه
sedayezanjannews.ir/nx7777


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»