کد خبر: 7923
1400/06/10 - 13:26


رئیس دانشگاه زنجان اظهار کرد:

بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست

مساله‌ای که دانشگاه‌ها را بلاتکلیف گذاشته این است که با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده برای آموزش در صورت حضوری بودن کلاس‌ها امکان افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، سلف‌های سرویس و حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس دانشگاه زنجان گفت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده برای آموزش در صورت حضوری‌بودن کلاس‌ها، امکان افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، سلف‌های سرویس و حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد.

سیدمحسن نجفیان اظهار داشت: تمام آموزش‌های دانشگاه‌ها از ابتدای شیوع کرونا به صورت غیرحضوری بوده و این در درازمدت، آسیب‌ها و صدمات زیادی را به کیفیت آموزش و همین‌طور ابعاد شخصیتی و روانی دانشجویان وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: علی‌رغم مزیت‌هایی که آموزش غیرحضوری و مجازی دارد اما وزارت علوم در جمع‌بندی کلی در هیچ مقطعی، اصل را بر آموزش غیرحضوری قرار نمی‌دهد و تمام تلاش وزارت علوم بر این است که مقدمات بازگشت آموزش حضوری به دانشگاه‌ها فراهم شود.

نجفیان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه وزارت علوم باید چنین تصمیمی را اتخاذ کند این تصمیم باید به تایید ستادهای ملی و استانی کرونا هم رسیده و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به واکسیناسیون جامعه دانشگاهی در 3 بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان گفت: تاکنون در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، واکسیناسیون دور اول اساتید، کارکنان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شده و دور دوم نیز از فردا در دانشگاه زنجان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون، متوجه دانشجویان فعلی است، اظهار داشت: حدود 30 درصد از دانشجویان از مهرماه وارد می‌شوند و جدیدالورود هستند و حتی اگر از ابتدای مهرماه بخواهند واکسینه شوند حداقل یک ماه زمان می‌برد و در نتیجه اگر آموزش حضوری باشد نیز 30 درصد دانشجویان، محروم از کلاس‌ها خواهند بود.

نجفیان افزود: مساله‌ای که دانشگاه‌ها را بلاتکلیف گذاشته این است که با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده برای آموزش در صورت حضوری بودن کلاس‌ها امکان افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، سلف‌های سرویس و حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد و اگر با وجود واکسیناسیون دانشجویان باز هم حکم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، بازگشایی به صورت حضوری امکان‌پذیر نیست و سوال این است که بازگشت به حالت عادی در سرویس حمل‌ونقل و تغذیه و خوابگاه امکان دارد یا خیر.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به گشایش‌های ایجاد شده در تامین واکسن گفت: با توجه به اینکه کیفیت آموزش و ابعاد شخصیتی و روانی دانشجویان در این مدت آسیب دیده است درخواست می‌شود که دانشجویان مقطع کارشناسی را هم تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهند چرا که همه فعالیت‌ها به صورت عادی انجام می‌شود و فقط آموزش تعطیل شده و 4 میلیون دانشجو و 14 میلیون دانش‌آموز در کشور آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/

منبع: موج‌رسا



صدای زنجانسید محسن نجفیاندانشگاه زنجانبازگشایی دانشگاه ها
sedayezanjannews.ir/nx7923


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»