کد خبر: 7945
1400/06/15 - 14:7


مدیرکل بهزیستی استان زنجان در واکنش به خبر ابتلای سالمندان به کرونا در خانه سالمندان ابهر:

حال سالمندان مرکز نرگس خوب است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از کنترل شیوع ویروس کرونا در مرکز بانوان سالمند نرگس هیدج خبر داد و گفت: ۷۴ سالمند در این مرکز نگهداری می‌شوند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل بهزیستی استان زنجان از کنترل شیوع ویروس کرونا در مرکز بانوان سالمند نرگس هیدج خبر داد و گفت: ۷۴ سالمند در این مرکز نگهداری می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، محمد محمدی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سرای سالمندان نرگس هیدج گفت:  در زمان حاضر بیمار بدحال کرونایی در این مرکز وجود ندارد و  2 سالمند گرفتار به این بیماری در بیمارستان این شهر  تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: طی هفته گذشته از مجموع 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان نرگس 22  نفر از آنان ، به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که با تلاش کارکنان مرکزو همکاری دستگاهای بین بخشی اقدامات لازم سریعا انجام گرفت.

وی اضافه کرد: از مجموع بیماران مبتلا، چهار بیمار سالمند برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان ابهر اعزام شدند  که در حال حاضر 2 بیمار بهبود یافته و 2 بیمار دیگر  تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

این مسوول ادامه داد: با ورود به موقع،  جداسازی سالمندان مثبت کرونایی با دیگر سالمندان در این مرکز  انجام پذیرفت و در واقع قرنطینه کامل انجام گرفته است.

وی اظهار داشت:  در این واقعه، تعدادی از کادر  مرکز سالمندان از قبیل مادران یاران نیز به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که برای انجام خدمت رسانی بهینه نیروهای جدید جایگزین شده و علاوه بر آن پزشک معین نیز  بصورت روزانه مستقر  شده و نظارت لازم را انجام می دهد.

وی گفت :کلیه مددجویان و سالمندان مقیم در مراکز بهزیستی۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

این مسئول خاطر نشان کرد:  در زمان حاضر با توجه به تست سریع کرونایی انجام شده از سوی سالمندان این  مرکز ، مورد مثبت بیماری گزارش نشده و در واقع می توان گفت اوضاع تحت کنترل قرار دارد.

وی اظهار کرد: بطور روزانه علائم حیاتی از جمله سطح اکسیژن ، فشار خون بیماران نیز توسط پرستاران مستقر در این مرکز چک می شود و علاوه بر آن دو دستگاه اکسیژن ساز نیز برای حمایت از بیماران ارسال شده است.

محمدی خاطرنشان کرد :هزار و ۱۰۰مددجو در مراکز تحت نظارت بهزیستی نگهداری می  شوند که خوشبختانه با وجود شیوع ویروس کرونا و همچنین شرایط  پرخطر این گروه همه در سلامت به سر می برند.

وی تاکید کرد: برای همه مددجویان ساکن مراکز بهزیستی مانند مراکز شبانه کودکان، سالمندان و مراکز روزانه همه موارد بهداشتی و محدودیت ورود و خروج  توسط پرسنل مراکز انجام می‌شود همچنین برای این مراکز ملاقات‌های عمومی و بازدید کنسل شده است.

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسالمندانمرکز نرگس هیدجکرونا
sedayezanjannews.ir/nx7945


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»