کد خبر: 8040
1400/07/18 - 11:11


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست زنجان اعلام کرد:

آماده‌باش برای طاعون

به دنبال تائید بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان استان البرز، گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست استان به حالت آماده باش درآمدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در آستانه سرشماری کل و بزهای مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان زنجان و به دنبال تائید بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان استان البرز، گشت‌های یگان حفاظت محیط زیست استان به حالت آماده باش درآمدند.

پرویز رستمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان اظهار کرد: به دنبال تائید بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان استان البرز، اقدامات پیشگیرانه با همکاری اداره کل دامپزشکی استان زنجان در دستور کار قرار گرفت.

رستمی با اشاره به آغاز طرح «واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPR» در بین دام‌های اهلی تصریح کرد: با توجه به انتقال این بیماری از دام اهلی به وحشی دامپزشکی طرح واکسیناسیون را با جدیت پیگیری می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ موردی مبنی بر ابتلای کل و بز به بیماری طاعون در مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان مشاهده نشده است از ضدعفونی آبشخوارهای مشترک دام‌های اهلی و وحشی استان خبر داد.

به گزارش صدای زنجان بر اساس آخرین سرشماری اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان که در آذرماه سال قبل انجام شد، 634 راس کل و بز در مناطق تحت حفاظت این ارگان به ثبت رسید.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحیط زیستطاعون نشخوارکنندگان
sedayezanjannews.ir/nx8040


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»